Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Live view (movieopname) activeren met remote

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Live view (movieopname) activeren met remote

Hallo,

Ik heb een Canon 550d en zoek een manier om movieopname te starten via een afstandsbediening. zou deze werken:

iemand ervaring hiermee? Wanneer deze remote zich recht boven de camera bevind, werkt de IR dan nog?

alvast bedankt
    Last edited by ToonD; 14 september 2011, 17:07.
    Canon 550D gripped - 18-55mm - Samyang 8mm Fisheye - Canon 70-200 f4 L - GoPro Hero 2 - Sigma 30mm f1.4

Re: Live view (movieopname) activeren met remote

Niemand?
    Canon 550D gripped - 18-55mm - Samyang 8mm Fisheye - Canon 70-200 f4 L - GoPro Hero 2 - Sigma 30mm f1.4

Comment

Ik ben ook op zoek naar zo'n soort afstandsbediening. Ik wil er eigenlijk het liefst eentje die werkt met RF, maar mijn zoekwerk levert niets van Canon zelf op. Alles wat ik tegenkom zijn obscure Chinese dingetjes waarvan geclaimd wordt dat we werken "tot op wel 100m"...

Ik kan je echter niet helpen met je vraag, want ik heb dat ding niet. Ik weet wel dat Canon zelf een IR afstandsbediening heeft voor de 550D, en die is ongeveer even duur/goedkoop.
      Is the Canon RC-6 Wireless Remote right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

Canon 550D + 18mm-135mm + 50mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Wouter Bekijk bericht
        Ik ben ook op zoek naar zo'n soort afstandsbediening. Ik wil er eigenlijk het liefst eentje die werkt met RF, maar mijn zoekwerk levert niets van Canon zelf op. Alles wat ik tegenkom zijn obscure Chinese dingetjes waarvan geclaimd wordt dat we werken "tot op wel 100m"...
        [/url]
        Die "obscure Chinese dingetjes" zoals jij ze noemt werken wel degelijk goed. Ik heb een Phottix Aristo en ben al meer dan een jaar een tevreden gebruiker. En ze werken wel degelijk zeer ver, ik heb hem al getest op een 50 à 60-tal meter en hij deed het perfect.
        Meer weten: kijk hier maar eens. En ze zijn oa hier te koop, gewoon de verkoper mailen ivm de compatibiliteit met je toestel.
        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Is het ook mogelijk om met die phottix de movie opname te starten/stoppen?
          En aangezien de IR sensor van mijn camera van voor zit neem ik aan dat die remote niet zal werken wanneer hij zich boven de camera bevindt?

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ToonD Bekijk bericht
            Is het ook mogelijk om met die phottix de movie opname te starten/stoppen?
            En aangezien de IR sensor van mijn camera van voor zit neem ik aan dat die remote niet zal werken wanneer hij zich boven de camera bevindt?

Grtz
            dat klopt idd, want de IR wil "gezien" worden, maar waarom wil je perse een IR remote, ik heb ook nog de Phottix Cleon II, is ook draadloos, RF, en werkt evengoed als een IR, zelfs nog gemakkelijker! Kijk hier en hier maar eens voor een beschrijving.
            Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Ik kan verkeerd zijn maar ik vrees dat starten van liveview enkel gaat lukken via de schakelaar op de camerabody. ....ir of kabelafstandbedieningen activeren alleen de af en de sluiterknop. Ik heb een 5DmkII en een 7D....op geen van beide body's vind ik een instelling welke toelaat om liveview op een andere dan via de schakelaar te activeren. Activeren van de movieopname in liveview via afstandbediening zal wel lukken wanneer liveview al actief is....maar liveview valt na een tijdje uit zichzelf uit...en je kunt het enkel opnieuw via de body activeren
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Working...
              X