Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips en ervaringen voor een fototas/rugzak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tips en ervaringen voor een fototas/rugzak

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
    Welke Slingshot AW heb je ('t is Lowepro trouwens, geen LowePro ) ? De grootste, de 302 AW, heeft een heupriem, waarmee je de tas meer op je heupen laat rusten, en waardoor hij niet afzakt.

Nu, als je er kilo's en kilo's aan materiaal gaat in proppen, dan is het natuurlijk logisch dat de tas iet of wat gaat afhangen...
    Excuseer voor de foute naam, het is inderdaad Lowepro (heb ik vanmorgen nog gezien), maar ik vond LowePro ook wel leuk staan

Het is de 300AW. Deze heeft een heupriem, maar het probleem is dat hij bij de minste beweging dat ik met mijn linkerarm maak, hij steeds van mijn schouder schuift.
    Fotografie is leren kijken.
    http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Altijd de heupriem gebruiken dus, tenzij je 'm gaat draaien om je materiaal eruit te halen ...En de schouderriem strak genoeg aantrekken (maar ook niet té, of het gewicht komt te veel op je schouder terecht).
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

ik heb als rugzak de FLipside 200 van Lowepro gehad. Daar paste mijn D90 met de 17-50 van Tamron, de Nikkor 70-300, een externe flits en een hoop kleindere spullen makkelijk in.
        Toen ik nog de 50mm bijkocht en nog meer klein spul mee wilde sleuren (zoals een trigger, ontvanger en een chineese flits) ben ik opzoek gegaan naar een vervanger.
        Snel kwam ik uit bij de Flipside 300. Die is een maatje groter.
        Ik had toen net t geluk dat iemand een kleindere tas/rugzak zocht die een Flipside 300 had en ik heb de 200 met hem op de 300 kunnen ruilen.

Ik ben nog steeds erg tespreken over de Flipside reeks en als ik een grotere nodig zou hebben denk ik dat het wel eens de Flipside 400 zou kunnen worden.

Mijn sony DSC-H3 zit ook in een draagtasje van Lowepro, ook daar ben ik tvreden van
        Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

Comment

ik gebruik de Lowepro Slingshot 350AW al een goeie 2 jaar zéér intensief, door weer en wind, vooral bij (4x4)evenementen, en dit is een degelijke rugzak, maar heb onlangs wel een nieuwe rits laten steken, het stiksel naast de rits begon te lossen, waarschijnlijk iets te zwaar geladen en dan geregeld open en dicht met stof en zand tussen...

Voor trouw en dergelijke gebruik ik de Lowepro Prorunner 350AW, hier kan iets meer in(5dII+ 24-70 + 70-200 + 85 +flits +opladers + extra geheugen en nog plaats voor 2de body, en enkele opbergvakken), ook zéér praktisch, maar toch al aan de grote kant...

Marc
          1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
          www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

Marc, heb je toen contact opgenomen met De Beukelaer (de verdeler van Lowepro in België) ?

Zo'n Pro Runner 350 AW is nog niet zo groot ...Kijk eens naar de Pro Trekker 600 AW .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

@ Joris

nee geen contact opgenomen met verdeler,

had de slingshot zelf 2dehands gekocht en dan echt intensief gebruikt (enkele keren mee in de modder gelegen), dus vond dit niet abnormaal dat de rits begon te haperen na verloop van tijd, combinatie 5dII + grip + 70-200 is eigenlijk ook juist te groot voor deze slingshot

Heb bij de plaatselijke schoenmaker een "zwaardere versie" erin laten zetten, en nu kunnen we er weer voor een paar jaar tegen

Marc
              1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
              www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

Ik heb een lowepro flipside 400AW. Ik ben hier heel tevreden over. Ik heb hierin een D90, 18-105, 70-300, SB-900, opladers enz... en ik heb nog plaats over om eventueel nog 1 of 2 lenzen weg te krijgen (wel niet het type 70-300).
                Ik heb hier ook een statief aanhangen een manfrotto 055xprob met kop en deze is wel te zwaar om op de voorziene plaats te monteren. Ik heb dit opgelost door deze op de zijkant te monteren, maar dit is ook niet de meest ideale manier. Hier moet je zeker rekening mee houden. Als je een klein statief hebt is dit echter geen probleem. Mijn statief is zonder kop 65cm op de kleinste stand en dit is voor deze rugzak tegroot. Voor de rest echt super tevreden over.

Grtjs

Andy
                Nikon D90 - Batterygrip MB-D80 - Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR - Nikkor AF-S 70-300mm f/4,5-5,6 G IF-ED VR - Nikkor AF-S 50mm f/1,8G - Nikon SB-900 Speedlight - Lowepro Flipside 400AW - Manfrotto 055XPROB - Manfrotto 804RC2 - BlackRapid RS-5

Comment

Ben ook aan het uitkijken voor een nieuwe tas, de onlangs gekochte Tamron 70-200/2.8 heeft de hele boel overhoop gehaald ... Ik heb nu een Slingshot 200. Joris heeft de Pro Runner 350AW aangeraden, en inderdaad daar kan een pak meer in en heeft 2 schouderbandjes wat misschien toch comfortabeler is dan bij de Slingshot (want het begint toch wel zwaar te worden nu).
                  Ik twijfel dus tussen de Pro Runner 350AW en deze Fastpack 350. Ik zou ook graag ruimte hebben voor 2 body's.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Dan zou ik zonder enige twijfel voor de Pro Runner 350 AW gaan, Alex ...Ik twijfel zelf nog (voor als ik de A77 met grip heb ) tussen de Pro Runner 450 AW en de Pro Trekker 600 AW overigens.

Ohja, Lowepro heeft eind september/begin oktober de nieuwe DSLR Video Fastpack AW serie aangekondigd (en uitgebracht). Ik weet niet in welke mate ze al beschikbaar zijn, maar als je het concept van de Fastpacks goed vond, krijg je er nu enkele features bij - de All-Weather Cover (), de mogelijkheid om een statief te bevestigen, enz. De grootste DSLR Video Fastpack heeft wel geen "zachte" (ik bedoel met "padding") heupriem meer, alleen een gewone heupriem (die je overigens makkelijk wegsteekt als je 'm niet nodig vindt - bij de Pro Runner 350 AW kan je die heupriem wegsteken achter het "ruggedeelte").

Een filmpje over de tas. De uitleg wordt gedaan door Tim Grimmer, Product Manager bij Lowepro. Hij toont enkele handige dingen van deze tas.

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Ik ben heel tevreden met mijn flipside. Erg handig om van lenzen te wisselen zonder hem ergens op te zetten,,.. zoals in deze demo: http://www.youtube.com/watch?v=qbaDrPUknc4

Comment

Nemen jullie nog een aparte tas of rugzak mee voor wat eten of drinken etc.? Als je een dagje op pad gaat moet je toch meer meenemen dan je fototoestel en lenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto123 Bekijk bericht
                          Nemen jullie nog een aparte tas of rugzak mee voor wat eten of drinken etc.? Als je een dagje op pad gaat moet je toch meer meenemen dan je fototoestel en lenzen.
                          Dan ga ik niet alleen.

Comment

Nee, ik steek gewoon een fles water in m'n rugzak (momenteel een CompuTrekker AW van Lowepro - die is ondertussen in het assortiment van Lowepro opgevolgd door de Pro Runner 350 AW) en m'n lunch (voor als ik ga spotten bijvoorbeeld) . Er is ruimte genoeg in het vak vooraan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto123 Bekijk bericht

Kijk dan eens naar de fotorugzak (fotopack acs) van Jack Wolfskin.
                              Ruimte voor fotospullen en eten, drinken, jas, trui etc.
                              Een draagcomfort die je doet vergeten dat je de rugzak bij je hebt, zelfs als die volgepakt is.

Comment

Ik heb een 2tal weken geleden een Flipside 400 AW gekocht op ebay
                                Was er al even naar op zoek maar kwam op steeds uit op prijzen tussen 100-125 euro zonder verzending.

Nu kwam ik op ebay deze rugzak tegen voor zo'n 70 euro inclusief verzending.

Nu even over de rugzak zelf :-)
                                Toegang tot de camera via de rugzijde van de rugzak, safety first nietwaar.
                                Er is hierin plaats voor
                                - 1-2 camera's
                                - 4-6 objectieven
                                - Flash
                                - 3 vakjes voor geheugenkaartjes
                                - Middelgroot vak aan de voorzijde (plaats voor bv een dunne regenjas) en enkele kleinere zakjes.
                                - 2 stretch zijvakjes voor bv flesje water.
                                - Ingebouwde regenhoes
                                - Verborgen tripod steun aan de voorzijde.

Door de zachte schouderbanden en heupband draagt de rugzak enorm goed.

Zeker een aanrader dus.

Comment

Working...
                                X