Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van CF naar laptop. Hoe jij?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van CF naar laptop. Hoe jij?

    Ik als trotse D700 bezitter vraag me af hoe jullie, mede camera bezitters voorzien van CF card, je fotos overzetten van camera naar laptop.

    Ik vind het koppelen van mijn cam aan laptop middels USB kabeltje wat te omslachtig. Iedere keer die zware camera mee naar mijn laptop sjouwen (ja, het kan ook andersom...) Dus dacht dat dit de oplossing zou zijn : http://www.telecomtelecom.nl/product...r-usb-2.0.html

    Ideaal, maar Helaas , na een paar keer gebruiken is 1 van de pinnetjes binnenin geheel naar binnen gedrukt. Maakt dus geen contact meer. Dit gaat hem dus niet worden.

    Wat is jullie manier in combinatie met een laptop? in het bijzonder dus voor laptop omdat bij een vaste pc de oplossing een vaste cardeader zou zijn.

    Thanks

  • #2
    Re: Van CF naar laptop. Hoe jij?

    CF in vaste kaartlezer in desktop, naar laptop met unviersele kaartlezer via usb. zie de moeilijkheid niet ervan.
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

    Comment


    • #3
      Re: Van CF naar laptop. Hoe jij?

      ik maak ook gebruik van een interne reader in mijn desktop

      heel sporadisch maak ik gebruik van een externe reader op laptop
      maar als ik zo een koop, let ik erop dat de kaart toch makkelijk een 3de tot de helft in de reader schuift, net om het probleem met de pinnetjes te vermijde
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Van CF naar laptop. Hoe jij?

        Gewoon een goede cardreader gebruiken die nauwkeurig aansluit en uitkijken....
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Van CF naar laptop. Hoe jij?

          iemand prettige ervaringen met een goede CF cardreader USB (alleen CF) ? Een die het langer dan een paar dagen uithoudt...

          benieuwd naar het type!
          thanks

          Comment


          • #6
            Re: Van CF naar laptop. Hoe jij?

            Ik heb een multikaartlezer van Sony. Kost een stuk meer of de typische supermarkt-kaartlezer, maar nooit geen probleem kwa verbinding met de kaart en een stuk sneller (want ook daar zit een groot verschil in)!
            Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

            Comment


            • #7
              Re: Van CF naar laptop. Hoe jij?

              ik doe zoals de meesten denk ik, CF in toestel laten en via usb kabel aansluiten. Er bestaat ook een manier om via draadloos door te sturen maar nooit echt naar uitgekeken
              UnicornPictures on Facebook & Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Van CF naar laptop. Hoe jij?

                Oorspronkelijk geplaatst door edwinus Bekijk bericht
                iemand prettige ervaringen met een goede CF cardreader USB (alleen CF) ? Een die het langer dan een paar dagen uithoudt...

                benieuwd naar het type!
                thanks
                Nog nooit ook maar 1 probleem gehad met een cardreader...
                Ik zie het probleem niet zo.
                Je bent motorisch wel normaal begaafd?

                Comment


                • #9
                  Re: Van CF naar laptop. Hoe jij?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                  Je bent motorisch wel normaal begaafd?
                  Mss, als technisch inspecteur, eerst jezelf eens doorlichten.
                  'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Van CF naar laptop. Hoe jij?

                    Ik heb jaren geleden deze gratis gekregen bij het kopen van 2x8gb Extreme III kaartjes : Sandisk Extreme USB2.0 3in1 Card reader ... en hij is zelfs sneller dan mijn ingebouwde lezer.

                    Ik heb deze altijd mee als ik een shoot doe en een laptop meeneem (PC of MacBook Pro), heeft al héél wat CF kaartjes geslikt en werkt nog steeds perfect ... eigenlijk nooit geweten dat die zo duur was eerlijk gezegd.

                    Vroeger had ik een PCMCIA kaartje waar een CF volledig in past, maar zowel in de MacBook Pro als de portable PC's steken alleen nog Express kaartjes nu, dus die CF to PCMCIA ligt nu in de schuif ... ergens
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Van CF naar laptop. Hoe jij?

                      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      Vroeger had ik een PCMCIA kaartje waar een CF volledig in past, maar zowel in de MacBook Pro als de portable PC's steken alleen nog Express kaartjes nu, dus die CF to PCMCIA ligt nu in de schuif ... ergens
                      ken het gevoel op da vlak
                      Website: http://www.svisimaging.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Van CF naar laptop. Hoe jij?

                        Heb ook een heel antikwariaat van zo'n tien jaar CF gebruik (oa een kaartje van 16MB, te klein voor één enkele raw-foto).

                        Wat dacht je van een COMPAQ iPAQ (neen, niet Steve Jobs heeft die kleine i uitgevonden) met aparte rug met CF-slot, kan nog altijd gelezen worden door de huidige PC's.

                        Ook met low-cost lezertjes nooit een probleem gehad.
                        Echt waar, heel betrouwbare technologie.
                        Last edited by palombian; 9 oktober 2011, 21:47. Reden: typo

                        Comment


                        • #13
                          Re: Van CF naar laptop. Hoe jij?

                          Gebruik hier ook een Sandisk USB lezertje. Heb ook een aantal van die lowcost gevallen : die werken wel, maar zijn een stuk trager dan mijn Sandisk versie (en dan gaat het over een factor 3 à 4 trager).
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Van CF naar laptop. Hoe jij?

                            Ik vind het sjouwen met mijn camera bij het fotograferen een grotere belasting dan dat gesjouw naar mijn DeskTop.

                            Gewoon naar de sportschoolals het teveel moeite is om je camera naar je laptop te sjouwen of een lichtere nemen of je laptop naar je camera zeulen.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Van CF naar laptop. Hoe jij?

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Ik vind het sjouwen met mijn camera bij het fotograferen een grotere belasting dan dat gesjouw naar mijn DeskTop.

                              Gewoon naar de sportschoolals het teveel moeite is om je camera naar je laptop te sjouwen of een lichtere nemen of je laptop naar je camera zeulen.
                              Ja, precies wat een nonsens dat de camera te zwaar zou zijn.
                              Ik vind het overbrengen van de foto's middels het kabeltje tussen camera en laptop een uitstekende methode. Ik heb een cardreader, ooit gratis ergens bijgekregen, maar nog nooit gebruikt.
                              http://www.smuttynose.nl

                              Comment

                              Working...
                              X