Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote: "Wat zit er in je fototas" topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het grote: "Wat zit er in je fototas" topic

Oorspronkelijk geplaatst door R0b!n Bekijk bericht
    Werkt die wiet als je inspiratie tekort hebt ?
    nee, maar dan vind ik t niet erg dat ik inspiratie te kort heb
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Alleee, den deze nog s vanonder t stof halen...

Wat er in mn tas zit hangt af van wat ik nodig denk te hebben, daar is ook mn taskeuze op gericht.

Heb k weinig nodig, dan gaat de Tamrac Velocity6 mee.
      Daarin zit dan mn Nikon D90 met de Tamron 17-50 2.8

Heb ik iets meer nodig, dan gaat er een Lowepro Flipside 300 mee met daarin
      D90
      Tamron 17-50 2.8
      Nikkor 70-300
      Nikon SB-700
      Nikkor 50 1.8

Denk k alles nodig te hebben dan gaat de Lowepro Fastpack 350 mee met daarin...
      D90
      Tamron 17-50
      Nikkor 70-300
      Nikon SB-700
      Nikkor 50mm
      Yongnuo flits
      Cactus V4 zender en ontvangers
      Laders van verschillende batterijen (D90, batterijen flitsen,..)
      Laptop
      Lader laptop
      Muis laptop
      Extra batterijen voor de flitsen en D90
      ...

In die Fastpack gaat echt achterlijk veel in, een heerlijke rugzak is dat!!!
      Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

Comment

heb zelf een verzameling zakken waaronder dus:

Lowepro Vertex 300AW
        Lowepro Flipside 300
        CaseLogic DCB308

Elke zak heeft zo zijn nut:

Lowepro Vertex 300AW
        Is eigenlijk meer mijn opbergzak voor in de kast zodat er nergens stof op komt. Kan in bepaalde gevallen mee komen als ik echt quasi alles nodig heb qua lenzenarsenaal. Hier krijg ik echt alles in van lenzen plus mijn kuismateriaal voor mijn lenzen met mijn RC en alle lenskappen. Heel stevige robuuste rugzak. Maar voor een klein ventje zoals ik lijkt het meer een rugzak op stap met mij dan ik op stap met de rugzak.
        (sorry voor slechte kwaliteit foto, is gedaan met mijn gsm )

Lowepro Flipside 300
        Gebruik ik voor reportages waar ik toch minstens 3 lenzen mee wil hebben of toch een 2-3 tal lenzen met flits zoals op een huwelijk bvb of een fotoshoot. meestal zet ik hierin de 5DII + 135L gekoppeld, los de 35L en 85 f1.8 ( voor huwelijk ), of 5D II + 135L , 17-40L en 85 f1.8 ( auto's ). In beide sets zet ik ook nog eens een flits bij. Indien nodig kan ik nog een extra lens meenemen zoals je kunt zien op de foto, maar dit doe ik eigenlijk nooit. Ik heb zo mijn vaste sets die ik meeneem als ik weet wat ik ga doen. Onnodig extra gewicht mee te sleuren. Deze zak heeft ook een bovenste compartiment waar echt enorm veel in kan zoals een extra flits...

CaseLogic DCB308
        Is mijn walkaround slingbag. Heel comfortabel en er kan mijn 5DII+135L in + 2 extra lenzen of 1 extra lens en een flits. Deze gebruik ik meestal als ik licht wil reizen of echt op mijn gemak wil zijn op een plek zonder teveel gesleur. Deze zak is ook mijn favoriet omdat deze niet zozeer op een fototas lijkt maar meer op een leuke gewone rugzak.

Beide lowepro's bevatten ook een koppeling voor mijn statief. Flitsstatieven en plu's vervoer ik met een aparte tas. Meer zakken heb ik niet nodig. En meer lenzen zullen in de toekomst ook niet bijkomen. Enkel voor strobist materiaal heb ik iets deftigs nodig om alles te kunnen vervoeren. Maar voorlopig behelp ik mij met een manfrotto schoudertas voor statieven Ik moet er natuurlijk niet bij zetten dat er in elke tas een 6 tal geheugenkaarten meekomen, extra batterijen, ...

Bij deze mijn bijdrage. Hopelijk kan dit helpen bij de zoektocht naar een goeie rugzak voor sommigen onder jullie.
        UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Working...
        X