Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote: "Wat zit er in je fototas" topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het grote: "Wat zit er in je fototas" topic

    Hallo, en welkom op het grote 'Wat zit er in je fototas?" topic.

    Ik me zelf een tijd terug suf heb gezocht achter een goede rugzak... Er bestaan vele websites waar ik dan ook gebruik van heb gemaakt, maar ik vond het jammer dat ik zoiets niet direct terugvond op het forum.

    Daarom op het dit topic opgericht, zodat mensen hun persoonlijke (positieve of negatieve) ervaringen kunnen delen men anderen.
    Dit maakt het voor BD-ers die een (al dan niet nieuwe) rugzak zoeken ook weer ietsje makkelijker om te bepalen wat er zoal in past.

    Misschien enkele DO's en DONT's:
    • De inhoud van je fototas(sen) en of persoonlijke ervaringen mee delen aan andere forumgebruikers.
    • Vragen stellen aan de eigenaar van de rugzak over wat er inpast en wat er eventueel nog bijkan, mogelijkheden, kwaliteit....


    • Off topic gaan.
    • Klagen over slechte rugzakken.
    • Het in het belachelijke trekken
    • Zeggen dat je Ice tea niet lekker vind



    Ik zal van wal steken om het goede voorbeeld te geven:

    Rugzakken die ik gebruik:
    • Lowepro Slingshot 102AW
    • Lowepro Fastpack 350


    Slingshot 102AW

    Ik ben zeer tevreden met deze rugzak, ik gebruik hem vooral wanneer ik niet al mijn materiaal nodig heb of als ik geen ander materiaal zoals bijvoorbeeld drinken, een jas of een trui moet meesleuren. Hij heeft een All Weather cover en langs de zijkant kan er eventueel een statiefje aangehangen worden.

    Inhoud:
    • Sony a200 met grip en 100mm macro lens , MINOLTA (beercan)
    • 18-70mm kitlens, SONY
    • Metz 54 mz flitser (vrij groot) en bijhorende voetjes OF 70-300mm lens , SIGMA
    • The pod
    • Lenspen en blaasbalgje


    Foto's:







    Fastpack 350
    Deze rugzak gebruik ik op uitstappen of wanneer ik veel materiaal moet meesleuren.
    Hier past alles in wat ik tot nu toe heb, en er zou eventueel nog een extra lens en een 2e flitser bijkunnen. Er is een laptopvak waar de meeste laptops inpassen en een netje om bijvoorbeeld een flesje drinken in te steken.
    Naast het fotocompartiment is er nog een groot compartiment voor andere zaken.
    Ik vind het wel jammer dat je aan mijn model geen statief kan hangen en dat er geen regenhoes in verwerkt zit.

    Inhoud:
    • Sony a200 met grip en 100mm macro lens, MINOLTA
    • 18-70mm kitlens, SONY
    • 70-300 mm lens, SIGMA
    • Metz 54mz4 flitser met bijhorende voetjes
    • Klein reflectieschermpje
    • The pod
    • Hoekzoeker
    • Draadontspanner
    • Regenhoes, die jammer genoeg NIET in de rugzak verwerkt zit zoals bij de slingshot
    • Drank
    • Muggenmelk
    • Lenspen en blaagbalgje
    • ...

    Wat niet op de foto staat maar er nog makkelijk bij kan:
    • 17 inch laptop met lader, muis, ...
    • Batterijlader (flits)
    • Alle kabeltjes en toestanden die je bij je camera krijgt
    • Deodorant
    • Wc papier (very important)
    • Trui, jas, zaklampje...



    Foto's:





    Zo, ik hoop dat er mensen zijn die er iets aan hebben en dat het initiatief geaprecieerd wordt.

    mvg,
    R0b!n


    UPDATE: Aangezien ik het achteraf toch nogal veel foto's vond, heb ik er een aantal weggehaald.
    Last edited by R0b!n; 9 oktober 2011, 21:25.
    R0b!n
    PORTFOLIO

  • #2
    Re: Het grote: "Wat zit er in je fototas" topic

    beikes Ice Tea, dat lust ik niet ze
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Het grote: "Wat zit er in je fototas" topic

      Ik ben lang op zoek geweest naar een voor mij geschikte rugtas. Eentje die licht is, compact is en ook nog voorzien is van een heupriem die op mijn heupen zit en niet op de hoogte van mijn navel. Tevens heb ik als eis dat de zonnekappen op mijn objectieven kunnen blijven zitten.

      Dat heb ik niet gevonden.
      Uiteindelijk in de uitverkoop een rugtas gekocht voor een paar tientjes, een B merk en lijkt op een vergrote Micro Trekker 200. Door een kleermaker heb ik daar een heupriem van een (kampeer) rugzak aan laten bevstigen zodat de hoogte goed is en dat al het gewicht niet op mijn schouders maar op mijn heupen rust.

      Ik heb er in zitten, al naar gelang de foto-opdracht maar meestal:
      1 of 2 bodies, 70-200 mm/2.8 MK2, 16-35 mm/2.8 MK 2, grijskaart en extra objectief.

      E.e.a. bevalt mij uitstkend en doorstaat zelfs tropische regenbuien.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Het grote: "Wat zit er in je fototas" topic

        Crumpler Dehli wat zit er in: teveel en dat is ook gelijk het grote nadeel van deze tas, je kan er spul in blijven stoppen.

        Bv: 2 grote bodies, 70-200, 80-400, kleine lenzen(4), 2 flitsers en dan volgt vanzelf de rekening van de fysio....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Het grote: "Wat zit er in je fototas" topic

          Oorspronkelijk geplaatst door R0b!n Bekijk bericht
          Hallo, en welkom op het grote 'Wat zit er in je fototas?" topic

          Ik zal van wal steken om het goede voorbeeld te geven:

          Zo, ik hoop dat er mensen zijn die er iets aan hebben en dat het initiatief geaprecieerd wordt.
          heel leuk initiatief...nu alleen je adres nog even!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Het grote: "Wat zit er in je fototas" topic

            Ben zelf "nogal" (*kuch*) Loweprofan. Mijn ganse collectie (plus een Classified 250 AW die ik voor school gebruik !) kan je zien in mijn handtekening. Ohja, aangezien het lijstje bij het Street & Field-materiaal niet volledig is...Dit heb ik:

            - Technical Vest,
            - Deluxe Technical Belt,
            - Utility Bag 100 AW,
            - Audio Utility Bag 100,
            - Transport Duffle Backpack,
            - Bottle Pouch,
            - Memory Wallet,
            - Phone Case 20.

            Hier heb ik nog geen foto's van, sorry . Van de Toploader Pro 75 AW evenmin, en ook niet van de Nova 140 AW.

            Dit is mijn CompuTrekker AW, de ouwe trouwe...Op Flickr kan je met "notes" zien wat precies wat is. De lege ruimte gebruik ik momenteel voor mijn A350 met 70-400G SSM erop. Zodra ik een A77 met vertical grip heb, zal er waarschijnlijk een vervanger komen, in de vorm van ofwel een Pro Runner 450 AW, of een Pro Trekker 600 AW.

            De CompuTrekker AW is ondertussen vervangen door de Pro Runner 350 AW. De CompuTrekker Plus AW z'n vervanger is de genoemde Pro Runner 450 AW.


            DSC04589 - Version 2 by Joris Van den Berghe, on Flickr.
            Last edited by JorisVdB; 9 oktober 2011, 19:08.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: Het grote: "Wat zit er in je fototas" topic

              In mijn fototas zit zo weinig mogelijk, wat ik meeneem hangt af van de foto's die ik wil maken, en van de omstandigheden.

              Soms neem ik zelfs alleen een oud fototasje mee waar de 5D MKII in past met één niet al te grote lens (24-70 is het maximum), en dan kan er nog net een flitser bij.
              In het vakje vooraan is er dan nog wat ruimte voor reserve-accu's voor de flitser.

              Voor evenementen gebruik ik liefst een Newswear Documentary Chestvest, en dan moet ik ook goed kiezen wat ik nodig zal hebben, want daar passen niet veel lenzen in.

              Neem dus mee wat je nodig hebt, laat de rest thuis...
              Ik heb drie verschillende fototassen, de grootste neem ik liefst zo weinig mogelijk mee (maar ook daar krijg ik niet al mijn fotomateriaal in).


              Ik heb wel altijd kaartjes bij met de link van mijn website, dat is de gemakkelijkste manier om uit te leggen waar ze eventueel de foto's kunnen bekijken, en het gebeurt dat sommige mensen daardoor wel toestemming geven om een foto van hun te maken, waar dat zonder kaartje dan niet lukt. De mensen hebben graag dat ze het resultaat zelf kunnen bekijken als je van hun een foto maakt.
              Die kaartjes horen dus altijd bij mijn standaarduitrusting, eender met welke fototas of camera ik op pad ben.
              Zelfs als ik alleen maar de Canon S90 bij heb zorg ik ervoor dat ik zo'n kaartjes op zak heb.
              Last edited by Black B@ndit; 9 oktober 2011, 19:04.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Het grote: "Wat zit er in je fototas" topic

                Ik ben blij dat er al een aantal reacties zijn... -De ene al wat serieuzer dan de andere-
                Maar ik denk dat het niet volledig begrepen wordt, het is eerder de bedoeling dat mensen die een nieuwe tas zoeken en bijvoorbeeld willen weten wat de mogelijkheiden zijn, hier (via de zoekfunctie) na verloop van tijd informatie kunnen vinden over een bepaalde tas, qua mogelijkheden, combinaties van inpakken (door bv de stukken die fototassen van binnen hun vorm geven op een bepaalde manier te maken)

                Een beetje zoals het macro opstelling topic dat ik hier ook al heb gezien.

                Diegenen met een serieuze bijdrage, bedankt
                Diegenen die het in het belachelijke moeten trekken.... Mjah, bedank voor de "humoristische" noot

                R0b!n
                Last edited by R0b!n; 9 oktober 2011, 21:20.
                R0b!n
                PORTFOLIO

                Comment


                • #9
                  Re: Het grote: "Wat zit er in je fototas" topic

                  Think Tank Modular set For The Win

                  De ideale rugtas bestaat niet. Óf er past niet genoeg in, óf er past wel genoeg in maar dan wordt ´ie veel te zwaar voor je rug Daar komt nog bij dat werken uit een rugtas uiterst omslachtig is imho. Wil je een lensje wisselen, dan eerst tas van je rug, doe moet je dan al op de grond zetten en da's ook al niet altijd even prettig. (nat gras, modder etc). En als ik bijv. een bruiloft schiet kan ik die tas niet continu op mijn rug hebben met als gevolg dat ik niet altijd al mijn spullen in de buurt heb liggen als ik ze nodig heb

                  Ik heb een Kata 3n1-30 gebruik deze eigenlijk uitsluitend nog voor vervoer en opslag van (een deel) van mijn apparatuur. Maar als ik eropuit ga om te fotograferen of wanneer ik in opdracht bezig ben, dan draag ik mijn apparatuur altijd in mijn Think Tank modular set. Écht ideaal. Altijd alles bij me dragen wat ik op dat moment nodig heb, hoef nooit wat op de grond te zetten en werkt véél sneller
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het grote: "Wat zit er in je fototas" topic

                    hier ook een kata 3n1 30 met alles erin!
                    goed draagbaar, maar op lange tijd wel zwaar.

                    in/uithalen van lenzen is inderdaad niet het makkelijkste! body die klaarzit aan de zijopening gaat het vlug, maar als je aan de rest moet, ...

                    modular systeem lijkt me ook wel iets! maar als hobbyist kan die nog effe wachten hoor
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het grote: "Wat zit er in je fototas" topic



                      Kata DR467

                      Wat zit erin:

                      Padded onderkant (de foto):

                      Camera: Nikon D90
                      Lenzen: Nikkor 18-105mm VR (aan de camera), Sigma 70-200mm f2.8 en Nikkor 50mm f1.8 Ai-s (oude manuele lens die ik ooit ga vervangen met een autofocus lens).
                      Flash: Nikon SB-700 en Nikon SB-400 (met de kleurfilters en de flashstand).
                      Accessoires:
                      -1 van de 3 macro tussenlenzen (meestal de grootste)
                      -blaasbalgje
                      -6 aa's in een houdertje voor de D90 batterygrip, ook in de flitsen zitten aa'tjes allemaal GP 2700's
                      -Slaveflash cube
                      -Flash bracket (voor 2 flitsen op 1 stand te zetten)
                      -Remotecontrol (gewoon een knopje eigenlijk)
                      -microfibercloth van hama.

                      Bovenkant van de rugzak:

                      Wat hierin zit valt echt te zien, maar wat er bijvoorbeeld voor een huwelijk inzit: (en dit is echt wel het maximum)

                      -Canon 350D (die is van mij en mijn broer hij gebruikt die meestal maar bij huwelijken gebruik ik die ook wel eens)
                      -Sigma 18-50mm F2.8 macro
                      -Metz 48 af-1, de zoomkop is wel stuk maar hij werkt nog wel en ik kan hem zelfs manueel op de Canon 350D gebruiken.
                      -AA oplader en cameraoplader
                      -Een SD-houder voor 6 sd's en een kaartlezer.

                      In andere zakjes, dit blijft er altijd in ook als ik mijn rugzak niet voor fotografie gebruik
                      en de padding eruit haal.
                      -Zaklampje, Led Lenser P3
                      -Klein hangslotje waarmee ik de ritsen kan vastmaken
                      -4 karabijnhaken (als ik iets aan mijn rugzak wil hangen), en geen speelgoed karabijnhaken maar echt die een gewicht tot 500kg aan kunnen.
                      -Victorinox waiter, back up van de Leatherman Wave die in mijn broekzak zit.
                      -Navulbare bricket met led lichtje en lucifers (ik rook niet maar is wel super handig)
                      -USB batterijoplader en een paar aa's en aaa's (voor het zaklampje).
                      -Bose IE2 hoofdtelefoon en back-up Sony Ericsson hoofdtelefoon die ook een microfoon heeft voor de gsm.
                      -iPod touch
                      -Een regenzak voor de rugzak (dat krijg je gratis bij de rugzak).
                      -Soms hang ik mijn tripod aan de rugzak.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het grote: "Wat zit er in je fototas" topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                        Ik heb het Street & Field-systeem van Lowepro (dat is hun modulair systeem - zie m'n lijstje hierboven), en ik kan het ook niet genoeg aanraden . Veel beter dan gelijk welke rugzak, heup- of schoudertas. Sneller, comfortabeler, makkelijker,...Het zijn allemaal redenen om voor modulair systeem te kiezen .

                        Wat de rugzak betreft, de betere rugzakken hebben een goede heupriem, waarmee je 80-90 % van het gewicht naar je heupen verplaatst. Bij een goed ingestelde rugzak kan je behoorlijk wat gewicht hebben...
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het grote: "Wat zit er in je fototas" topic

                          Hallo iedereen,

                          Ik ben voorlopig nog steeds studente fotografie (avondschool) en heb mij van in het begin een SlingShot 202 AW aangeschaft. In het begin was deze zeer ruim (slecht één body en één lens) maar ik ben nu aan mijn tweede jaar begonnen en mijn assortiment is ondertussen al wat groter geworden.

                          Op dit moment zit er in mijn tas:
                          - Nikon D90
                          - Nikkor 80-200 - 2.8
                          - Nikkor 105 - 2.8
                          - Nikkor 50mm
                          - Nikkor 18-200
                          - Nikon SB 900
                          - zonnekappen voor alle lenze
                          - remote, flitsschoentjes, filtertjes, batterijen, ....

                          Ik neem voor de les voorlopig alles nog mee, we weten de opdracht niet altijd op voorhand en ik wil toch het juiste materiaal bijhebben.

                          Ik moet toegeven dat ze op dit moment overvol zit, maar voorlopig ga ik niets meer bij aanschaffen (misschien nog een 10-24 moest ik deze ergens op de kop kunnen tikken ;-)). Qua gewicht kan dit ook al tellen, ik ga de 100km niet doen met deze tas, maar als ik met een doel ga fotograferen laat ik meer dan de helft eruit en is het zeer aangenaam om langere afstanden te doen.

                          Ik ben zeer tevreden van de tas, ze is ook handig qua gebruik, je kan de tas om laten hangen bij het wisselen van lens.

                          Ook handig is het "regenjasje" voor de tas. Als je door een regenbui overvallen wordt is je materiaal veilig.

                          Algemeen: zeer comfortabel en handige tas....

                          Groetjes
                          Annelies
                          ~Try and fail, but don't fail to try ~

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het grote: "Wat zit er in je fototas" topic

                            D80 D200 SB-900 80-200 f/2.8 17-50 f/2.8 35 f/1.8 50 f/1.8 reservebatterijen, IR trigger, tabak, wiet en lange blaadjes.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het grote: "Wat zit er in je fototas" topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                              D80 D200 SB-900 80-200 f/2.8 17-50 f/2.8 35 f/1.8 50 f/1.8 reservebatterijen, IR trigger, tabak, wiet en lange blaadjes.
                              Werkt die wiet als je inspiratie tekort hebt ?
                              R0b!n
                              PORTFOLIO

                              Comment

                              Working...
                              X