Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB900: flitst niet bij draadloos gebruik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SB900: flitst niet bij draadloos gebruik

    Ik gebruik een SB900 op een Nikon D60. Wanneer ik de sb900 op een meter afstand hou om draadloos te flitsen gebruik ik de Flash Trigger van Cactus. Maar op meer dan 30cm gaat de flits niet meer af.

    Als ik op de testknop duw gaat hij 'meestal' af, maar via de ontspanknop zelden.

    Dacht dat het aan de herlaadbare batterijen lag, maar ook met niet-herlaadbare batterijen gaat hij niet. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

  • #2
    Re: SB900: flitst niet bij draadloos gebruik

    Is je flits niet in " Stand bye " mode?
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

    Comment


    • #3
      Re: SB900: flitst niet bij draadloos gebruik

      Alles staat gewoon aan hoor. En een stand by knop heb ik niet

      Comment


      • #4
        Re: SB900: flitst niet bij draadloos gebruik

        welke versie van cactus?
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: SB900: flitst niet bij draadloos gebruik

          Oorspronkelijk geplaatst door kleintje Bekijk bericht
          Alles staat gewoon aan hoor. En een stand by knop heb ik niet
          Na een bepaald ingestelde tijd gaat deze automatisch in stand by. Kan je instellen in je menu. Daar bestaat geen knop voor.
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #6
            Re: SB900: flitst niet bij draadloos gebruik

            Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
            welke versie van cactus?
            Wireless Flash Trigger V4

            Comment


            • #7
              Re: SB900: flitst niet bij draadloos gebruik

              Oorspronkelijk geplaatst door kleintje Bekijk bericht
              Ik gebruik een SB900 op een Nikon D60. Wanneer ik de sb900 op een meter afstand hou om draadloos te flitsen gebruik ik de Flash Trigger van Cactus. Maar op meer dan 30cm gaat de flits niet meer af.

              Als ik op de testknop duw gaat hij 'meestal' af, maar via de ontspanknop zelden.

              Dacht dat het aan de herlaadbare batterijen lag, maar ook met niet-herlaadbare batterijen gaat hij niet. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
              Je bent niet alleen, ik heb hier hetzelfde probleem, zowel met mijn sb-600 en mijn speedlite YN460 II
              aan de flitser ligt het niet, ik zou het ook niet weten aan wat het zou liggen, heb mij dan al een paar nieuwe Flash Trigger van Cactus gaan halen en nog hetzelfde probleem,
              wat mij ook opgevallen is dat ik soms 2x foto's moet trekken voor dat hij eens af gaat
              Weet iemand welke betrouwbare trigger's zijn en ook niet te duur?

              Grts S.

              Comment


              • #8
                Re: SB900: flitst niet bij draadloos gebruik

                ik heb eentje van Hama. Die was 50€ en heeft nog nooit dienst geweigerd.

                je kan ook met de flitser op je D60 je SB-900 afvuren.

                druk op OK tot een menutje verschijnt en kies de onderste optie SU4. Dan vraag hij on/off, kies dus on en zet de flitser op "remote". De sensor om hem optisch (met licht van een andere flitser) te triggeren zit onder het kapje van de batterij. Flitser dus zo opstellen (kop is draaibaar) zodat het licht van je flitser op je camera zeker die sensor bereikt.

                Om een of andere reden schrijft Nikon niets over deze functie in de handleiding.

                Ik weet niet of je de flitskracht van een D60 kan verzwakken, maar als je die erg zwak zet merk je de invloed daarvan nauwelijks.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: SB900: flitst niet bij draadloos gebruik

                  batterij in de zender vervangen
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: SB900: flitst niet bij draadloos gebruik

                    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                    batterij in de zender vervangen
                    Zeer belangrijk, eigenlijk dien je die te vervangen bij aankomst !
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment

                    Working...
                    X