Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vreemdgaan (voor een flitser)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

    Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
    Inderdaad, een bijna onwaarschijnlijke prijs!
    Ik heb eens rondgekeken, de Yongnuo TTL YN 565, hun model met het hoogste richtgetal,
    is op eBay te vinden voor ca. 145€, verzending inbegrepen. Onwaarschijnlijke prijs.
    Nog gekker: iets meer dan 100€, gratis geleverd uit China
    Dat de flitsers van dit merk het op een 60D goed doen is prima nieuws, daar moet hij bij mij ook voor dienen
    voor die prijs zou ik dan persoonlijk toch ietsje meer uitgeven voor een sigma DG-600, die vind je voor rond de 200 euro bij konijn o.a. en daar heb je dan garantie op die je makkelijk kan aanspreken
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #17
      Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

      Da's een terechte opmerking, met een eBay aankoop uit China zal je daar wellicht niet te hard op moeten rekenen
      Maar een Sigma DG-610 (althans de Super uitvoering) kost eerder 250€. De niet-super kost wel een pak minder maar
      heeft ook nogal wat minder functies. CameraNu heeft blijkbaar ook de YN flitsers is het gamma.
      Last edited by Zahra; 7 oktober 2011, 18:46.

      Comment


      • #18
        Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

        Toevallig iemand bekend met Nissin flitsers?

        Comment


        • #19
          Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          voor die prijs zou ik dan persoonlijk toch ietsje meer uitgeven voor een sigma DG-600, die vind je voor rond de 200 euro bij konijn o.a. en daar heb je dan garantie op die je makkelijk kan aanspreken
          Hoe garantie, wat garantie......aan die prijs is het een wegwerproduct.
          Kapot = weggooien en ander kopen .
          Als die Sigma inderdaad 250 euro kost, is het rap gerekend hé, je kan er al drie weggooien... .
          En mocht je dit toch niet willen doen, dan moet je eens goed de items lezen die hier op dit forum gaan over aankopen in China, Hong Kong enz. Die mannen zijn als de dood voor slechte reclame, bij reclamatie krijg je in 9 op 10 gevallen onmiddellijk een nieuwe.
          Groetjes

          Comment


          • #20
            Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

            Bij het grasduinen naar de vernoemde merken en modellen ben ik ook over "high speed sync" gestruikeld.
            Ik denk te snappen waar dat over gaat en zie er het nut wel van in, althans in theorie.
            Wordt deze mogelijkheid praktisch gezien echter wel als belangeijk beschouwd?
            Of met andere woorden, mis je het als het er niet is?
            Niet onbelangrijk om te weten, want voor zover ik het juist inschat hebben niet zo veel
            flitsers de "snelle sync" (geen van YN modellen bijvoorbeeld) en hangt er een prijskaartje aan vast

            Comment


            • #21
              Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

              Volgens mij is high speed sync een eigenschap van de body, en niet van de flitser.

              Comment


              • #22
                Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

                Volgens mij is high speed sync een eigenschap van de body, en niet van de flitser.
                een combinatie van beide.
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                Comment


                • #23
                  Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

                  Ik heb zo'n Nissin 866 en ben er best tevreden over. Ondertussen zou er al een tweede versie uit zijn. Ik denk dat deze onlangs hier op het forum al eens besproken is.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

                    Er is inderdaad een vernieuwde Nissin 866, de versie II
                    Ik denk niet dat het om wereldschokkende veranderingen gaat, hier wordt er naar verwezen: http://speedlights.net/2011/03/10/ni...-flash-review/
                    Kost bij CameraNu ca. 200€ en dat lijkt me voor de mogelijkheden die de flits heeft erg gunstig te zijn, ze is ruwweg te vergelijken met de Mecablitz 58 maar dan
                    wel voor een pak minder geld. De kleurendisplay blijkt goed te werken met zijn grote iconen (da's mogelijk een voordeel, mijn ogen zijn (net als de rest trouwens)
                    niet echt nieuw meer ).

                    Comment


                    • #25
                      Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

                      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                      Volgens mij is high speed sync een eigenschap van de body, en niet van de flitser.
                      Als ik het goed begrepen heb dan moet de camera de funktie inderdaad ondersteunen, maar moet ook de flitser lang
                      genoeg licht kunnen geven om (bij gordijnsluiters) bij korte sluitertijden geen ongelijk belicht beeld te geven,
                      wat zou gebeuren als het licht al uit zou zijn voor de spleet tussen de beide gordijnen het hele traject heeft afgelegd.
                      zoals Paly stelde dus, een samenwerking van body met flitser
                      Het lijkt althans wel een interessante mogelijkheid, kunnen flitsen bij eender welke sluitertijd.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Hoe garantie, wat garantie......aan die prijs is het een wegwerproduct.
                        Kapot = weggooien en ander kopen .
                        Als die Sigma inderdaad 250 euro kost, is het rap gerekend hé, je kan er al drie weggooien... .
                        En mocht je dit toch niet willen doen, dan moet je eens goed de items lezen die hier op dit forum gaan over aankopen in China, Hong Kong enz. Die mannen zijn als de dood voor slechte reclame, bij reclamatie krijg je in 9 op 10 gevallen onmiddellijk een nieuwe.
                        Groetjes
                        dan smijt gij mogelijks toch veel geld in de vuilbak denk ik dan

                        slechte reclame zijn ze idd geen fan van maar een nieuwe zal je niet krijgen zonder ervoor nog ietsje te betalen hoor, tenzij je de oude terugstuurt en ik spreek uit ervaring dat je bijna een nieuwe YN-460 II voor de prijs dat je een defecte flitser moet terugsturen dus
                        Website: http://www.svisimaging.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

                          Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                          Ik heb heel blij met mijn Metz 48AF1 flitser samen met mijn D90..
                          Heb de Canon versie tweedehands voor op de 7D, niet zo stevig als die van het merk, maar softwarematig hetzelfde.
                          Snel en krachtig genoeg voor mij.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                            dan smijt gij mogelijks toch veel geld in de vuilbak denk ik dan

                            slechte reclame zijn ze idd geen fan van maar een nieuwe zal je niet krijgen zonder ervoor nog ietsje te betalen hoor, tenzij je de oude terugstuurt en ik spreek uit ervaring dat je bijna een nieuwe YN-460 II voor de prijs dat je een defecte flitser moet terugsturen dus
                            Tot op heden nog niks moeten weggooien, maar wat niet is, kan nog komen hé .
                            Enne een dure body, of duur objectief koop ik liever hier om de hoek hoor, maar voor accessoires wend ik met tot het goedkope verre oosten (ze lijken dan nog op voorgaande smiley ook )
                            En pas op, het is niet omdat er op staat 'made in japan' dat het daar gemaakt wordt hé..... kan evengoed van ginder achter komen hoor, die japanners zijn ook niet dom hé !
                            Groetjes

                            Comment


                            • #29
                              Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Tot op heden nog niks moeten weggooien, maar wat niet is, kan nog komen hé .
                              zal idd nog wel komen, ik heb al 2 YN-460's die zonder reden niet meer werkten (geen flits meer gaven), nu nog een 3de die totaal niet meer wil werken maar die is wel tegen de grond gegaan

                              daarmee da ik dat aanhaalde van die verzending, een keer maar geen 2 keer
                              de 2de keer heb ik een nieuwe gehad voor de helft van de prijs zonder de oude terug te sturen maar met een 565 zit je natuurlijk wel in een andere prijsklasse ook he
                              Website: http://www.svisimaging.be

                              Comment


                              • #30
                                Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

                                Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                                Als ik het goed begrepen heb dan moet de camera de funktie inderdaad ondersteunen, maar moet ook de flitser lang
                                genoeg licht kunnen geven om (bij gordijnsluiters) bij korte sluitertijden geen ongelijk belicht beeld te geven,
                                wat zou gebeuren als het licht al uit zou zijn voor de spleet tussen de beide gordijnen het hele traject heeft afgelegd.
                                zoals Paly stelde dus, een samenwerking van body met flitser
                                Het lijkt althans wel een interessante mogelijkheid, kunnen flitsen bij eender welke sluitertijd.
                                Had ik inderdaad over het hoofd gezien.

                                Comment

                                Working...
                                X