Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vreemdgaan (voor een flitser)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vreemdgaan (voor een flitser)

    Ik lees nogal wat negatieve commentaar over cameraflitsers van andere fabrikanten dan de camera.
    Vaak lees je enkel minder goede ervaringen, tevreden gebruikers posten veel minder.
    Daarom de volgende vraag:
    Zijn er tevreden gebruikers van systeemflitsers? Zo ja, van welke?
    Mijn belangstelling gaat uit naar flitsers die ook draadloos kunnen aangestuurd worden.
    alvast bedankt

  • #2
    Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

    er zijn heel veel tevreden gebruikers van Yongnuo flitsers. Die kunnen echter wel enkel manueel worden gebruikt (iTTL zou ik niet willen missen) en werken goed met draadloze aansturing.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

      De Youngnuo 565 ondersteunt e-ttl en kan je met nikon ook in het cls systeem gebruiken.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

        Ik heb heel blij met mijn Metz 48AF1 flitser samen met mijn D90..
        Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

        Comment


        • #5
          Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

          Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
          De Youngnuo 565 ondersteunt e-ttl en kan je met nikon ook in het cls systeem gebruiken.
          wist ik niet, misschien toch eentje kopen. extra flitser is altijd handig.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

            YN565 - On-camera enkel voor canon geschikt.

            Cullmann D-4500 N: goedkope i-ttl flitser. Iets te weinig instelmogelijkheden. Geen FP, geen flitscompensatie, geen cls, traag
            Sigma 500 super: erg groot, ook geen FP, geen CLS, belicht ietsje onder, traag.
            YN-467: ittl flitsertje van Youngnuo: geen cls, geen fp, fragiel gebouwd, ook een onderbelichting.
            YN-560: degelijk gebouwd, enkel manueel.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

              Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
              De Youngnuo 565 ondersteunt e-ttl en kan je met nikon ook in het cls systeem gebruiken.
              Nog nooit van gehoord, weer iets bijgeleerd
              Dat Cullmann flitsers maakt wist ik eigenlijk ook al niet

              Comment


              • #8
                Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

                Cullmann maakt ze ook niet zelf. Ze kopen nogal veel bij sakar (http://www.sakar.com/p-1231.aspx?categoryid=144)
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                  Zijn er tevreden gebruikers van systeemflitsers? Zo ja, van welke?
                  Mijn belangstelling gaat uit naar flitsers die ook draadloos kunnen aangestuurd worden.
                  alvast bedankt
                  draadloze getriggerde (via RF602) manuele flitsers:

                  YN460 II op ebay voor ca. 32€ 't stuk... werkt naar behoren!
                  YN560 op ebay 50€
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

                    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    er zijn heel veel tevreden gebruikers van Yongnuo flitsers. Die kunnen echter wel enkel manueel worden gebruikt (iTTL zou ik niet willen missen) en werken goed met draadloze aansturing.
                    waar haal jij vandaan dat de Youngnuo flitsers niet TTL zijn?

                    DE 565, de 467/468, er zijn er meer dan voldoende

                    de 2 gekende m.n. de YN-460 II & YN-560 zijn idd manuele flitsers maar er zijn ook een pak andere op de markt
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

                      Ik gebruik een niet al te nieuwe tweedehands metz met mijn a200, en ik ben er zeer tevreden van
                      R0b!n
                      PORTFOLIO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

                        Van Metz heb ik inderdaad nog niks negatiefs gelezen, dat heeft blijkbaar zijn reden: men is er tevreden van

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

                          Inderdaad, ik gebruik al meer dan 30 jaar tot grote tevredenheid allerlei Metzen. Een 45CT1, een 45CL5, een 54AF1N en een 58AF1N. Ze hebben mij nog nooit in de steek gelaten. En mijn 58 kan hetzelfde als wat een Nikon flitser kan.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

                            Ik heb me een goeie maand geleden een Yongnuo TTL YN 468 aangekocht via eBay, en er 57,99 GBP of 68,30 euro voor betaald.
                            Er staat TTL maar het is in feite zelfs E-TTL (sla er maar alle reviews op na).
                            Wordt gebruikt op een Canon 60D en ben er super tevreden over, en ik vind dit een spotprijs tov de vergelijkbare bvb. Canonflitsers.
                            Elk moet de keuze voor zich maken natuurlijk, iemand die zweert bij merkeigen toebehoren moet deze kopen hé . Ik bekijk prijs/kwaliteit en nooit louter kwaliteit of louter prijs.
                            Is ie een ietsje vroeger versleten/kapot als een Canon, dan mag ik er misschien reeds vier kopen eer ik aan de prijs van de merkeigen kom hé.
                            Groetjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vreemdgaan (voor een flitser)

                              Inderdaad, een bijna onwaarschijnlijke prijs!
                              Ik heb eens rondgekeken, de Yongnuo TTL YN 565, hun model met het hoogste richtgetal,
                              is op eBay te vinden voor ca. 145€, verzending inbegrepen. Onwaarschijnlijke prijs.
                              Nog gekker: iets meer dan 100€, gratis geleverd uit China
                              Dat de flitsers van dit merk het op een 60D goed doen is prima nieuws, daar moet hij bij mij ook voor dienen
                              Last edited by Zahra; 7 oktober 2011, 17:46.

                              Comment

                              Working...
                              X