Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens pouch

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lens pouch

Hallo,

Ik vroeg me af of het de moeite is voor je lenzen - ook al zijn die niet zo duur - lens pouches te kopen om ze in op te bergen, als ze thuis op het schap staan... Kwestie van ze te beschermen tegen stof en andere factoren van buitenaf.
    Zijn er mensen die dit doen? Of kan ik ze evengoed gewoon op het schap zetten en is zo'n pouch geldverspilling.
    Als dit een goed idee is:
    Ik dacht aan een lenscase van Hama, die kosten rond de 20 euro, of aan zo'n zakje dat je achteraf toetrekt met een koordje, wat lijkt dan het beste? Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de Hama, iets duurder, maar ook iets steviger lijkt me zo.

Alvast bedankt!
    R0b!n
    R0b!n
    PORTFOLIO

Re: Lens pouch

Je kan ook gewoon een goede fototas kopen en ze daarin steken . Zo bewaar ik mijn materiaal toch.

Als ik een lens case zou kopen zou het Lowepro zijn (die hebben sinds een tijdje nieuwe lens cases trouwens ). Ik zou die dan aan mijn Street & Field-materiaal kunnen koppelen, of aan mijn CompuTrekker AW (een rugzak) via het SlipLocksysteem .
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik heb zowel een rugzak als een slingshot, ik vind het makkelijk dat ik voor elke 'trip' uit het schap kan nemen wat ik nodig heb en kan inpakken.
      Daarom wou ik een soort van "opberging" voor op het schap... Dan zijn die van lowepro
      -en begrijp me niet verkeerd, al mijn tassen zijn lowepro en ik ben er zeer blij mee- me iets te duur om op het schap te staan.

R0b!n
      R0b!n
      PORTFOLIO

Comment

Ja, dat begrijp ik wel . Aangezien je 'schap' zegt, neem ik aan dat het een kast zonder schuiven betreft ? Ik heb wel al mensen gezien die een soort mousse in hun schuiven hadden geďnstalleerd, en dan hadden uitgemeten en uitgesneden wat ze nodig hadden voor hun glaswerk (en/of camera's).
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Dat lijkt me geen slecht idee, maar dan moet je wel elke keer dat schuim bijsnijden als je nieuw materiaal hebt...

Heb betreft hier inderdaad een open schap vandaar de pouch
          R0b!n
          PORTFOLIO

Comment

Al mijn lenzen zitten ofwel in de originele pouch/koker die bij de lens zat en bij de lenzen die er geen hadden bij aankoop heb ik er passende gekocht.

Bovendien zit bij elke lens zo een zakje vochtvreter om schimmel te voorkomen.

ik vind het echt te kostbaar materiaal om slordig mee om te springen.

Sven
            Sony A58 met glas, Fuji X-E1
            Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
            Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

Comment

Ik doe het eigenlijk juist andersom. Mijn foto-apparatuur ligt normaal opgeborgen in m'n tas. Als ik op een shoot ga, dan haal ik hetgeen dat ik nodig heb uit de tas en stop het in mijn kleine ThinkTank lens pouches. De pouches hang ik vervolgens aan m'n ThinkTank Pro Belt en zo ga ik op pad

ps; een dealer die veel Think Tank spul op voorraad heeft is Kamera-Express.nl. Daar heb ik mijn TT spul ook gekocht.
              Last edited by MarkEL; 15 september 2011, 23:27.
              www.indetailfotografie.nl

Comment

Na gebruik staan mijn lenzen, met twee lensdoppen, gewoon geheel naakt in een kast. Ik zie ook geen enkel nut om ze dan weer ergens in te doen.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De meningen zijn overduidelijk verdeeld, ik ben nog steeds aan het twijfelen.. Ik ben nu een goedkope optie aan het zoeken als basisbescherming voor wanneer mijn lenzen in de kast staan.
                  R0b!n
                  PORTFOLIO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door R0b!n Bekijk bericht
                    Ik ben nu een goedkope optie aan het zoeken als basisbescherming voor wanneer mijn lenzen in de kast staan.
                    Tegen wat moeten de lenzen beschermd worden als ze in een kast staan?
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als je ze een tijdje niet gebruikt... stof ondermeer? vochtigheid? ( zie sven_df)
                      R0b!n
                      PORTFOLIO

Comment

Working...
                      X