Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterijgrip

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• batterijgrip

Hallo,

Ik vroeg me af of een vertical grip zijn geld waard is.
    Zit er dan gewoon een verticale grip in en de belangrijkste bedieningsknoppen om fotograferen in portretstand makkelijker te maken?

Ik vind namelijk dat het niet zo heel makkelijk is om mijn camera in portretstand te houden als er een flitser opstaat, het gewicht extra van die flitser weegt soms namelijk nogal door, en dan lijkt het alsof ik mijn camera niet zo stevig vast kan houden... Zou die grip dan een oplossing kunnen zijn? Prijs is hier wel degelijk belangrijk, als het naar mijn zin teveel geld kost dan neem ik het lichte "ongemak" er wel bij

Voor langere batterijduur moet ik het niet doen, want de batterij van mijn a200 gaat zo al ENORM lang mee naar mijn mening

Alvast bedankt,
    R0b!n
    R0b!n
    PORTFOLIO

Re: batterijgrip

je hebt inderdaad alle bedieningsknoppen op de grip mee waarmee je dus al je settings op die manier kan wijzigen indien nodig

ik heb onlangs een trouw gedaan van een nicht met een grip en je kan veel 'stabieler' werken m.i. en je kan alles dus beter in balans houden

je kan trouwens altijd eens ebay afsnuisteren

ik heb daar voor mijn 40d van canon een grip gekocht voor nog geen 45 euro met 2 batterijen extra bij

ik heb net een kameraad daar ook een link gegeven voor een grip voor zijn eos 60d van canon en de grip enkel kostte nog geen 40 euro

only a suggestion
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik ben niet zo voor het bestellen van dingen via internet tenzij ik 100 procent zeker ben op om te beginnen kwaliteit (recensies) en het feit dat ik niet in het zak gezet wordt (prijs-kwaliteit)... Is ebay betrouwbaar op dat gebied? Ik heb gehoord dat die een soort van garantie bieden als je betaald maar je - in dit geval - grip niet wordt opgestuurd door de verkopers?
      R0b!n
      PORTFOLIO

Comment

grip is zeker een verbetering!!!!

bedieningsgemak, extra ontspanknop, 2 batterijen, ...

met kleine lenzen is de body (nikon D90) best ok!
        maar met een 70-200 is het met grip een heel stuk beter!!
        nikon stuff

Comment

Robin, je hebt een Sony Alpha hé ...Maar welk model precies ?

Sony maakt namelijk alleen vertical grips voor de A5XX (A450/A500/A550/A560/A580) serie, de A77 en de A850/A900 . De vertical grips voor de laatste drie hebben weather sealing en meer knopjes dan die voor de A5XX-serie.

(Tussen twee haakjes, een goede vertical grip voor de A65 zou ook best leuk zijn geweest...)
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door R0b!n Bekijk bericht
            Voor langere batterijduur moet ik het niet doen, want de batterij van mijn a200 gaat zo al ENORM lang mee naar mijn mening

Alvast bedankt,
            R0b!n
            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
            Robin, je hebt een Sony Alpha hé ...Maar welk model precies ?

Sony maakt namelijk alleen vertical grips voor de A5XX (A450/A500/A550/A560/A580) serie, de A77 en de A850/A900 . De vertical grips voor de laatste drie hebben weather sealing en meer knopjes dan die voor de A5XX-serie.

(Tussen twee haakjes, een goede vertical grip voor de A65 zou ook best leuk zijn geweest...)
            Werkelijk? Verdekke... Dan moet ik wel naar alternatieven grijpen... Maar in ebay ben ik echt niet zo gerustgesteld... Zijn er nog meer mensen die hier ervaring mee hebben? Hoe werkt dat met paypal... Moet je invoerrechten betalen en dergerlijke?

Kan je bij zon grip eigenlijk de evt bijgeleverde en de sony batterij samen gebruiken? Of als die er niet bijzit bijvoorbeeld enkel de sony batterij?

R0b!n
            R0b!n
            PORTFOLIO

Comment

Sorry, daar had ik overgekeken . Voor de A200/A300/A350 was er wel een goeie (degelijke) Sonygrip, maar voor de huidige camera's niet meer. Misschien kan je 'm nog krijgen als je wat rondbelt/vraagt bij fotowinkels . Ik heb nog nooit iets via Ebay vanuit het buitenland gekocht, eerlijk gezegd.

In zo'n grip (bij de originele Sony's toch ) steek je twee batterijen achter elkaar in de grip. Dus moet je altijd twee batterijen hebben (eentje heb je sowieso bij je camera al gekregen)...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Sorry, daar had ik overgekeken . Voor de A200/A300/A350 was er wel een goeie (degelijke) Sonygrip, maar voor de huidige camera's niet meer. Misschien kan je 'm nog krijgen als je wat rondbelt/vraagt bij fotowinkels . Ik heb nog nooit iets via Ebay vanuit het buitenland gekocht, eerlijk gezegd.

In zo'n grip (bij de originele Sony's toch ) steek je twee batterijen achter elkaar in de grip. Dus moet je altijd twee batterijen hebben (eentje heb je sowieso bij je camera al gekregen)...
                Weet je per ongeluk hoe die grip heet? Uit je hoofd dan Googelen doe ik wel zelf als je het ook niet weet
                R0b!n
                PORTFOLIO

Comment

Hoe werkt dat met paypal.

R0b!n
                  Met paypal link je een email adres aan een bankrekening of credit kaart. Het voordeel is dat je zowel kan betalen maar ook geld kunt ontvangen. De verkoper betaalt 5% commissie. (misschien minder voor webshops??)

Is ook gebruiksvriendelijker met ebay, met 2 drukken op de knop is je transactie van de baan, en bij betwistingen bemiddelen ze mee .

mvg
                  EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
                  www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

Comment

Weet je per ongeluk hoe die grip heet? Uit je hoofd dan Googelen doe ik wel zelf als je het ook niet weet
                    Ik heb het opgezocht op de site van Sony, ik wist dat het begon (logisch ook als je de andere namen van de vertical grips bekijkt ) met VG-...

Het is de VG-B30AM .

Zoekt u ondersteuning voor producten van Sony Electronics? Uitgebreide ondersteuningsinformatie over producten van Sony.

Comment

Bedankt! Ik zal eens voort rondsnuisteren ! Meer informatie over ebay blijft natuurlijk welkom ! (gebruikservaring, mensen die de grip hebben ontvangen, levertijd in de praktijk, extra kosten)

Bedankt voor de reacties tot nu toe !
                      R0b!n
                      PORTFOLIO

Comment

40 Euro verzendkosten inbegrepen vanuit de UK(dus geen invoerrechten te betalen) : http://cgi.benl.ebay.be/BP-A350-Batt...mera_Batteries

Sven
                        Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                        Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                        Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

Comment

Bedankt! Ik zal eens voort rondsnuisteren ! Meer informatie over ebay blijft natuurlijk welkom ! (gebruikservaring, mensen die de grip hebben ontvangen, levertijd in de praktijk, extra kosten)

Bedankt voor de reacties tot nu toe !
                          ik heb al heel veel via ebay besteld en nog nooit problemen gehad

wat ik al heb besteld => triggersetjes, paraplu's, flitsers (zelfs eens 3 in een keer), batterijgrip, ...

nog nooit problemen gehad, een keer een batterij die niet werkte, verkoper aangesproken, onmiddellijk geld terug ontvangen
                          de HK-shops zijn heel gevoelig voor slechte ratings dus niet te snel je evaluatie geven, zo heb je dat achter de kant

invoerrecht / douane is mogelijk maar meestal lukt het zo, mijn grip is gecontroleerd geweest mor dat is het dan ook

vanuit the uk is het meeste binnen op een week tijd, vanuit HK tegenwoordig op 2 weken veelal

paypal is heel easy, je maakt een account aan via je mail en nadien schrijf je via je pc-banking bvb geld over op hun rekening met je persoonlijke mededeling die je krijgt
                          de 1ste keer kan het mss een week duren alvorens je saldo is upgedate, nadien binnen de paar werkdagen en zoals reeds aangehaald, ze bemiddellen mee in geval van geschillen

Comment

Ik ga het eens wagen, maar kan je zo'n batterygrip ook gebruiken met 1 batterij?
                            R0b!n
                            PORTFOLIO

Comment

Ik ga het eens wagen, maar kan je zo'n batterygrip ook gebruiken met 1 batterij?
                              ik kan dat toch voor mijn canon, voor de sony's weet ik het niet, zal afhangen van hoe ze erin schuiven vermoed ik

Comment

Working...
                              X