Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief !!??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Statief !!??

Hallo aan iedereen,
    ben op zoek naar een statief maar weet niet welk te kopen.
    Heb verschillende geprobeerd als volgt, toestel D300s + 18-200 VR II der op gezet
    de lens op 200mm en dan live beeld aangezet, ik kan u verzekeren dat de winkelier niet gelukkig was met deze demonstratie. Ben dan aangekomen op een Gitzo GT 2541 serie2
    en toen was ik gelukkig maar niet lang, prijskaartje 655€. Heb ook carbons van 350-450€
    getest van andere werken waar helaas niet geslaagd voor de test.
    Kan der iemand mij tips geven dat ik ook gelukkig kan worden met een statief
    van ong. 300-400€.

Re: Statief !!??

een goed statief kost geld...maar dat koop je maar eenmaal in je leven!
    Misschien is een Berlebach houten statief de oplossing,is zeer stabiel,ongevoelig voor warmte en kou en kan ook wat water hebben.
    Mvg

Comment

heb je reactie met veel interesse gelezen.
      Welke andere statieven heb je getest?
      Altijd met hetzelfde balhoofd?
      Dan kan je poten uitkiezen en nadien opzoek gaan naar prijsinteressante balhoofden.

Blijf graag op de hoogte van je tests.
      Paul
      Nikon d300 - d90 - nikkor micros 55 - 105 - 200

Comment

Heb het toestel altijd rechtstreeks op het statief gedraaid dus zonder kop,man ik kon mijn ogen niet geloven en de winkelier zelf tegen de statieven laten tikken en ja die wist niet meer wat zeggen.Ik zit dan nog met een lens 100-300mm wat gaat da geven dan.
        Het waren allemaal statieven van rond de 8-10 Kg konden dragen. Ben helemaal .......

Comment

Vr stond af mag ik hopen!!
          nikon stuff

Comment

Spijtig genoeg wel, ben juist nog eens gaan kijken en staat af.

Comment

ik heb een berlebach 2042, en ben daar heel tevreden over, prijs-stabiliteit wellicht de beste verhouding. Ze zijn wel zwaar, dus als je op trekking gaat, wellicht niet de beste keuze. Ik gebruik hem wel op dagtochten, Rugzak met fotogerief en boterhammen erin, statief met schouderriem afzonderlijk.

wel een beetje uitkijken welk model je koopt. Ik heb er een met een middenzuil, en heb me na een tijdje een kort zuiltje gekocht, omdat de middenzuil bij uitschuiven eigenlijk niet meer stabiel is. (voor fotowerk met lange sluitertijden). Nu gebruik ik dus enkel de bal-kop in het statief, daar staat een berlebach 3-way head op, maar ik denk dat die kop nu niet meer verkocht wordt.

heb nog niet de test gedaan met live view, maar tikken tegen het statief is natuurlijk geen goed idee terwijl je een opname maakt.

Ch.
              www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

Comment

Tikken op het statief hoeft niet maar je ziet wel het verschil tussen de Benro alu en carbon, de Manfrotto en als je hem dan op de Gitzo GT 2541 zet is een heel groot verschil hoor.
                Mijn bedoeling was een statief te vinden dat geen (bijna) trillen heeft voor een aanvaardbare prijs.

Comment

Ben dan aangekomen op een Gitzo GT 2541 serie2
                  en toen was ik gelukkig maar niet lang, prijskaartje 655€.
                  Je geeft zelf de oplossing voor het probleem, What You Pay, Is What You Get !

MVG, Jeff C.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Alles is afhankelijk van wat je wenst. Heb je specifieke wensen en wil je voor kwaliteit gaan dan vrees ik dat je een prijs moet betalen.

Ik was indertijd op zoek naar een degelijk maar licht en compact statief en heb na veel wikken en wegen uiteindelijk gekozen voor een Gitzo GT1541 van de traveler serie 1.
                    Dit is een 4 delig carbon statief en weegt +- 1 kg. http://www.gitzo.com/product/72038.7...od_with_G-Lock
                    Hierop een GH1780 centerbalhoofd met quick release. http://www.gitzo.com/product/72038.7...ntre_Ball_Head
                    Het geheel weegt alles samen 1.3 kg, en als ik er mijn D700 met 24/70 lens op zet blijft het geheel zo stabiel als een huis. Ik heb bij wijze van proef zelfs eens een extra gewicht van 1,5 kg gehangen aan de top van mijn lens en zelfs dan gaf het geheel geen krimp, wat toch opmerkelijk is want als je het statief ziet staan is het maar een spichtig ding. Super dus maar..... hier hangt dan ook een prijskaartje aan om u tegen te zeggen.

Anderzijds ken ik Gitzo al 40 jaar als een kwaliteitsmerk. Zij hebben een reputatie hoog te houden en kunnen zich niet permiteren om een slecht product op de markt te brengen. Het risico dat je een aankoop doet die je achteraf zal ontgoochelen is mij inziens veel kleiner bij gerenomeerde merken zoals Gitzo.

Comment

Er zijn al zoveel draadjes hierover geweest.
                      Zoek je een goedkoper alternatief voor Gitzo : ik zou zeggen Feisol.
                      Ik gebruik al jarenlang een stevige carbon Feisol CT3471 naar volle tevredenheid.
                      Nadeel tegenover Gitzo is het systeem om de benen vast te zetten, dat is wat stroever en minder duurzaam. Stabiliteit/prijs is prima. Voor enkel een 18-200 zou een lichter en goedkoper type al voldoende moeten zijn.
                      Vergeet niet dat een goede kop (balhoofd oid) even belangrijk is als het statief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NIKONRS Bekijk bericht
                        Spijtig genoeg wel, ben juist nog eens gaan kijken en staat af.
                        Waarom spijtig genoeg wel???????
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Een Gitzo, mits aangepast aan de belasting, is in mijn ervaring inderdaad een statief dat "een leven lang" kan meegaan.
                          Het mijne is ondertussen meer dan 35 jaar oud. Er is nog nooit iets fout mee geweest, de wurgkoppelingen vaan
                          de benen werken nog even goed als de eerste dag. Mogelijk nadeel is wel dat je op den duur met verouderd materiaal zit,
                          ook in statieven is er evolutie. Het statief heeft indertijd wel tamelijk wat gekost, maar dat doet maar één keer pijn.
                          Al de keren dat je er nadien plezier van hebt maken dat (vind ik) meer dan goed Uiteraard zal dat met andere merken
                          ook lukken, mijn stelling is eigenlijk dat een kwaliteitsvol statief een investering is die veel langer kan meegaan dan een camera.

Comment

Ben er hier weer mee maar als gewicht minder van belang, is kijk ook eens naar de Hama Omega Premium III, dit was mijn eerste indruk.
                            Licht is die niet, ±3.5kg zonder kop maar veel degelijker dan wat commentaren op het forum ivm hama laten uitschijnen. Een statief van 50€ van eender welk merk, kan je niet vergelijken met een van 175€, ook al is het merk hetzelfde.
                            Je moet mij niet op mijn woord geloven, guido.g en Doudeke hebben het statief in handen gehad in Stalhille, dus je kan aan hen vragen wat zij ervan vinden.

Het gewicht van een tripod vind ik minder belangrijk. Wat ik al veel gelezen heb, is dat er "iets" aan een lichte tripod gehangen word zodat die stabieler word. Dat gewicht sleur je dus ook mee, wat is dan het nut van een lichte tripod? Laat alles wat je niet nodig hebt thuis en neem een iets zwaardere tripod mee, die is sowieso stabiel zonder dat je er ballast moet aanhangen.
                            Nikon D5100 + 18-105mm VR
                            Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
                              Het gewicht van een tripod vind ik minder belangrijk. Wat ik al veel gelezen heb, is dat er "iets" aan een lichte tripod gehangen word zodat die stabieler word. Dat gewicht sleur je dus ook mee, wat is dan het nut van een lichte tripod? Laat alles wat je niet nodig hebt thuis en neem een iets zwaardere tripod mee, die is sowieso stabiel zonder dat je er ballast moet aanhangen.
                              Mijn gevulde fotorugzak dient als ballast
                              Geniet van foto's maken

Comment

Working...
                              X