Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Battery pack MB-D11 voor Nikon D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Battery pack MB-D11 voor Nikon D7000

    Wat denken jullie van dit toebehoren?
    - Veeeeeeeel te duur (zijn ze gek geworden bij Nikon?)
    - Niet praktisch gezien je er maar 1 batterij Li-ion EN-EL15 in kwijt kan. De andere batterij blijft in de body van de D7000 zitten. Gevolg: Je moet steeds de battery pack demonteren om de batterij uit de body te halen met als mogelijk gevolg schade aan de zeer gevoelige contacten. En daarvoor moet je dan ongeveer € 280,- dokken!!!!!!
    Heb verdraaid al spijt dat ik mijn D90 verkocht heb .
    Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

  • #2
    Re: Battery pack MB-D11 voor Nikon D7000

    sta me toe te twijfelen aan je woorden!! Dat de originele grip te duur is ben ik volledig mee accoord,zowel bij Nikon als bij Canon, maar dat je de grip er telkens moet van af halen is niet waar! Er zit namelijk een slede in waar je 1x EN-EL15 kan inzetten en er is nog een extra slede bij voor 6X AA. Je moet dus geen accu in je toestel hebben!
    Trouwens op ebay zijn zeer goede alternatieven te koop
    Een vriend heeft daar een grip gekocht voor zijn Nikon D7000 en ik heb me er één gekocht voor mijn Canon 60D. Ze werken alletwee volgens hetzelfde principe en we zijn beiden zeer tevreden gebruikers. Er is trouwens het "klein" (prijs is ong. 40€) prijsverschil dat de doorslag gegeven heeft.
    Last edited by RichKE; 4 september 2011, 14:37.
    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

    Comment


    • #3
      Re: Battery pack MB-D11 voor Nikon D7000

      Dank voor je reactie.
      Ik heb een 'soortgelijk' ding gekocht (Phottix BG-D7000) voor € 66,75,- maar het sluit niet juist aan op de body.Zal naar de prullenmand verhuizen of indien iemand interesse...

      1 batterij blijft in de body en de andere gaat in de battery grip (of 6 x AA). Om de batterij in de body op te laden moet men dus eerst de battery grip demonteren en dat stoort mij. Zal dus een opgeladen reservebatterij in mijn zak moeten steken.
      In de battery grip voor de D90 kan je 2 originele batterijen kwijt en moet je dus niet zitten prutsen.
      Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

      Comment


      • #4
        Re: Battery pack MB-D11 voor Nikon D7000

        Oorspronkelijk geplaatst door Roger V Bekijk bericht
        In de battery grip voor de D90 kan je 2 originele batterijen kwijt en moet je dus niet zitten prutsen.
        Zo werkt het bij Sony ook - ik heb altijd aangenomen dat dit bij elk merk zo was ...Raar dat je niet gewoon twee batterijen naast elkaar kan steken in de grip ...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: Battery pack MB-D11 voor Nikon D7000

          Je moet af en toe je accu uit de camera halen om op te laden, want je gebruikt normaal alleen de accu uit je grip(4 jaar ervaringsdeskundige).
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Battery pack MB-D11 voor Nikon D7000

            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
            Zo werkt het bij Sony ook - ik heb altijd aangenomen dat dit bij elk merk zo was ...Raar dat je niet gewoon twee batterijen naast elkaar kan steken in de grip ...
            Inderdaad een raar geval. In de batterygrip van mijn voormalige D90 gingen 2 Nikon baterijen naast elkaar en dat was een lust. Niets aan te doen. Alles heeft voor- en nadelen maar hier wegen de voordelen niet op tegen de nadelen.
            B.t.w, wanneer ik een (opgeladen) batterij in de grip steek werkt de D7000 niet!!! Heb de verkoper (fototools)hier vandaag over aangeschreven en wacht op diens antwoord
            Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

            Comment


            • #7
              Re: Battery pack MB-D11 voor Nikon D7000

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Je moet af en toe je accu uit de camera halen om op te laden, want je gebruikt normaal alleen de accu uit je grip(4 jaar ervaringsdeskundige).
              Dit moet je me toch eens uitleggen!
              Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

              Comment


              • #8
                Re: Battery pack MB-D11 voor Nikon D7000

                De enkele keer dat de camera overschakeld naar de camera-accu is zo zelden, dat bij mij nog nooit is voorgekomen dat de grip er af moest alleen voor het laden van de camera-accu. Meestal allang een oplaad mogelijkheid gehad. Ja als je iedere keer de camera plus grip volledig plat fotogrefeerd, dan moet die steeds open. De bgrip gaat er vaker af voor 'compact'-gebruik dan voor iets anders.

                Met de deze grip durf ik trouwens een BlackRapidn te gebruiken, dat zou ik ik met de D200 en ook D90 grip niet gedurfd hebben.

                PS waar zitten die kwatbare kontakten eigenlijk?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Battery pack MB-D11 voor Nikon D7000

                  Oorspronkelijk geplaatst door Roger V Bekijk bericht
                  Wat denken jullie van dit toebehoren?
                  - Veeeeeeeel te duur (zijn ze gek geworden bij Nikon?)

                  De ene te duur, en de andere deugen niet, dan is de conclusie snel gemaakt denk ik.

                  Deze van Nikon is gemaakt uit duurzaam magnesium, KLIK namaak is gemaakt uit plastiek, en dan nadien komen klagen over de camera die rare kuren heeft, toegegeven, de Nikon MB-D11 is duur, maar stevig en stabiel zodat je niet hoeft bang te zijn als je toestel op statief staat dat de statiefmoer gewoon uit de behuizing wordt getrokken, wat we hier in het verleden ook nog hebben gelezen over die namaak.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Battery pack MB-D11 voor Nikon D7000

                    Trouwens, klagen over "te duur"...Bij Sony is het nog erger, 300 euro voor de (toegegeven uitstekende) VG-C77AM, de vertical grip voor de A77 . Deze MB-D11 kost 'maar' 210 euro (A&C, bij Rubens/S73 kost hij 260 euro). Om maar te zeggen, 't kan nog duurder .
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Battery pack MB-D11 voor Nikon D7000

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      De ene te duur, en de andere deugen niet, dan is de conclusie snel gemaakt denk ik.

                      Deze van Nikon is gemaakt uit duurzaam magnesium, KLIK namaak is gemaakt uit plastiek, en dan nadien komen klagen over de camera die rare kuren heeft, toegegeven, de Nikon MB-D11 is duur, maar stevig en stabiel zodat je niet hoeft bang te zijn als je toestel op statief staat dat de statiefmoer gewoon uit de behuizing wordt getrokken, wat we hier in het verleden ook nog hebben gelezen over die namaak.
                      Je hebt gelijk met je conclusie.
                      Iedereen bedankt voor de reacties.
                      Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Battery pack MB-D11 voor Nikon D7000

                        Oorspronkelijk geplaatst door Roger V Bekijk bericht
                        Je hebt gelijk met je conclusie.
                        Iedereen bedankt voor de reacties.
                        Nog vergeten: Heb deze middag de originele versie van Nikon gekocht (€ 245,-) en die werkt prima. Waarmee ik niet wil zeggen dat de Phottix versie niet goed zou zijn. Heb waarschijnlijk eentje die op een maandagochtend gemaakt is...
                        Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Battery pack MB-D11 voor Nikon D7000

                          Met de MS-D11 accuhouder, zou je 2 x En-EL15 batterijen kunnen plaatsten : http://www.foka.nl/site/nikon-msd11-...0-p-28709.html

                          Comment


                          • #14
                            Re: Battery pack MB-D11 voor Nikon D7000

                            Zouden er dan werkelijk DRIE accu's in de combinartie kunnen? Maar wat is het nut ervan? Accutje in je zak en dat stop je er gewoon in als alles leeg is.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Battery pack MB-D11 voor Nikon D7000

                              Oorspronkelijk geplaatst door Roger V Bekijk bericht
                              Inderdaad een raar geval. In de batterygrip van mijn voormalige D90 gingen 2 Nikon baterijen naast elkaar en dat was een lust. Niets aan te doen. Alles heeft voor- en nadelen maar hier wegen de voordelen niet op tegen de nadelen.
                              B.t.w, wanneer ik een (opgeladen) batterij in de grip steek werkt de D7000 niet!!! Heb de verkoper (fototools)hier vandaag over aangeschreven en wacht op diens antwoord
                              Je kan in je toestel instellen welke batterij hij eerst moet gebruiken, heeft het daar niets mee te maken?
                              Ik zie nu wel dat je een originele hebt, maar moest de andere de verkoop in gaan, dan kan je het nog steeds testen.

                              PS: is het de moeite trouwens? een grip op de D7000?
                              Nikon D7000 en wat lenzen.
                              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                              Comment

                              Working...
                              X