Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtergrond

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Achtergrond

Ik ben gevraagd om wat reclame foto's te maken van kleding stukken. Daar wil ik een kleine fotostudio voor inrichten. Er zijn wel mini fotostudios te koop van 40x40x40cm maar die zijn net te klein. Ik denk aan een afmeting van 100x100x100cm (ongeveer).

Mijn vraag is :
    - waar moet ik opletten met het materiaal van de achtergrond? Glimmend/glansend of juist mat/dof.
    - waar moet ik opletten met de kleur van de achtergrond? Helder of juist donker.
    - moet ik gebruik maken van een flitser (ingebouwd) of lampen?
    - moet ik een statief gebruiken of uit de hand fotograferen?

Als het niet te veel moeite is wil ik de onderdelen "uitsnijden" zodat ze los geplaatst kunnen worden op de website.

Andere tips zijn ook van harte welkom.

Ook niet onbelangrijk voor de lezers om te weten. Mijn camera is een Canon Powershot SX20 is.

Ik zie jullie reactie wel te gemoet.

Michel
    Website: cameraobschuura.nl
    Twitter: @CameraObSchuura
    FaceBook: Cameraobschuura

Re: Achtergrond

voor MIJ hangt veel af van de kleur van de kledij voor een eventuele keuze van achtergrond
    IK ga sowieso altijd voor een matte achtergrond om de eventuele reflectie van mijn licht te beperken

nu gaat het om reclamefoto's zei je zelf al en je fotografeert met een bridge.

je zal sowieso in de problemen komen door bestaand licht te gebruiken omdat je daar met kleurverschillen etc zal zitten deels
    ik stel voor dat je naast je achtergrond ook eens nadenkt over je belichting en of dit wel haalbaar is met jouw toestel
    statief of uit de hand hangt dan voor mij weer af of je zonder extra licht gaat werken en dus mogelijks een lange sluiter nodig hebt in combinatie met je gewenste diafragma

maar dan is de vraag weer, kan je manueel werken met je toestel (wat ook mogelijks nodig kan zijn voor extra licht) of niet. en zoja, heb jij deze kennis al?

IK stel voor dat je eerst eens nadenkt over al deze zaken en dan beslist of je voldoende kennis / ervaring bezit om degelijke foto's af te leveren aan je 'klant' en / of je deze eerst wil / gaat vergaren alvorens aan je opdracht te beginnen
    IK weet dat dit mogelijks niet hetgeen is wat je wilt horen en er zullen er hier weer zijn die mij mogelijks aanvallen voor deze reactie maar dat is dan maar zo.
    IK ben wie IK ben en IK zeg eerlijk mijn mening / opinie, hoe iemand anders deze interpreteert, is zijn/haar zaak en ben ik niet verantwoordelijk voor.

Edit: Naast het eventueel vergaren van kennis e.a. moet je natuurlijk ook rekening houden met het feit dat je mogelijks moet investeren in de aankoop van materiaal
    Last edited by SVIS; 2 september 2011, 14:38.
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Working...
    X