Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring Sirui K-20x Balhoofd ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ervaring Sirui K-20x Balhoofd ?

Zijn er BD'ers die ervaring hebben met Sirui K-30x Balhoofd?
    De serie balhoofden van dit merk bestaan uit de: k-10x - K-20x - K30x en K40x

Sirui Head K-30X - Het professionele Sirui K-30X balhoofd, met afzonderlijke knoppen voor panning en frictie, heeft een maximale draagkracht van 30kg.
    Last edited by Binnenuit; 28 augustus 2011, 17:42.

Re: Ervaring Sirui K-20x Balhoofd ?

Ik ken het niet maar de specs zien er wel goed uit ...
    ik kijk mee uit naar evt. reacties
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Lees dit eens. Deze is heel erg tevreden over deze balhoofden. Ik ben zelf van plan om de K30x te kopen voor mijn Sigma 400mm f5.6 Tele Macro HSM.
      Wat wil je erop zetten?
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Mijn K-20x is vanmiddag aangekomen. Ziet er op eerste zicht goed uit. Als snelle proefje heb ik mijn 400mm f5.6 op mijn 20D gemonteerd met de koppelingplaat op de kamera ipv op de statiefgondel en de kamera 45 graden naar beneden gericht. Vastgemaakt en daarna losgelaten. De verre einde van de zonnekap is ongeveer 4mm gezakt en daarnaa blijf het muurvast. Dat lijkt in lijn te zijn met de bevindingen op Traumvlieger. De panning werkt mooi.
        vriendelijke groeten, Helen
        Updated WWW.HELENICA.NL
        ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
          Mijn K-20x is vanmiddag aangekomen. Ziet er op eerste zicht goed uit. Als snelle proefje heb ik mijn 400mm f5.6 op mijn 20D gemonteerd met de koppelingplaat op de kamera ipv op de statiefgondel en de kamera 45 graden naar beneden gericht. Vastgemaakt en daarna losgelaten. De verre einde van de zonnekap is ongeveer 4mm gezakt en daarnaa blijf het muurvast. Dat lijkt in lijn te zijn met de bevindingen op Traumvlieger. De panning werkt mooi.
          4mm gezakt? dat is toch een gigantisch verschil in compositie als je je compositie bepaalt en dan vastzet en je de camera en lens loslaat dat deze 4mm zakt... Op 400mm is dat een groot verschil, nee? Is dit ook het geval als je het vastmaakt aan de statiefgondel?

Ik wil hem gebruiken icm een 450D en een Sigma 400mm f5.6, ongeveer hetzelfde gewicht.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Ik heb de plaat op de kamera gemonteerd om een situatie te simuleren die minstens 2 keer zo veel stress op de balhoofd doet als waneer je het op de juiste manier via de statiefgondel doet. (Met mijn zwaarste kombinatie) De gemeten 4mm was dan ook op de punt van de zonnekap wat toch nog 10 cm verder naar voren steekt.

Als ik het via de statief gondel bevestigt merk ik geen beweging als ik de kamera loslaat (gemikt met middel meetveld op toppunt van een schoorsteen 150m weg door 400mm lens)
            Updated WWW.HELENICA.NL
            ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
              Ik heb de plaat op de kamera gemonteerd om een situatie te simuleren die minstens 2 keer zo veel stress op de balhoofd doet als waneer je het op de juiste manier via de statiefgondel doet. (Met mijn zwaarste kombinatie) De gemeten 4mm was dan ook op de punt van de zonnekap wat toch nog 10 cm verder naar voren steekt.

Als ik het via de statief gondel bevestigt merk ik geen beweging als ik de kamera loslaat (gemikt met middel meetveld op toppunt van een schoorsteen 150m weg door 400mm lens)
              Dus je bent tevreden met het balhoofd? Ik ben aan het twijfelen tussen de K20x en de K30x, het is 100g meer, maar een groter balhoofd en 5 kg meer draagkracht. Het prijsverschil is ook maar 10€... Waarom ging jij voor de K20x en niet bvb voor de K30x?

Comment

Omdat het op mijn reis statief gaat. Als je met de vliegtuig gaat telt iedere gram.
                Updated WWW.HELENICA.NL

Comment

Hier dan na een halfjaar mijn antwoord op mijn eigen vraag.
                  Ik heb intussen de Sirui Balhoofd K-30X aangeschaft en getest.
                  Ik gebruik hem voornamelijk voor macro's met een 100mm objectief.
                  In tegenstelling tot mijn oudere Manfrotto balhoofd is bij de Sirui K-30X gefixeerd ook echt gefixeerd en zakt de camera niet uit positie na of bij het vastzetten. Het verstellen loopt soepel en snel. De snelkoppeling van het Arca type is met de extra borg veilig en toont niet de minste speling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                    Hier dan na een halfjaar mijn antwoord op mijn eigen vraag.
                    Ik heb intussen de Sirui Balhoofd K-30X aangeschaft en getest.
                    Ik gebruik hem voornamelijk voor macro's met een 100mm objectief.
                    In tegenstelling tot mijn oudere Manfrotto balhoofd is bij de Sirui K-30X gefixeerd ook echt gefixeerd en zakt de camera niet uit positie na of bij het vastzetten. Het verstellen loopt soepel en snel. De snelkoppeling van het Arca type is met de extra borg veilig en toont niet de minste speling.
                    Ik heb ook de Sirui K30x. Het is idd ene topbalhoofd, ik heb er niets op aan te merken. Als ik hem vastzet met mijn 400mm+450d+grip+flits erop geeft hij geen krimp, geen mm beweegt hij. Ik ben dus erg tevreden, uitstekende prijskwaliteit verhouding.

Comment

Working...
                    X