Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe tas voor 2 camera's en veel lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuwe tas voor 2 camera's en veel lenzen

ik ben op zoek naar een camera tas voor O.A:
    Nikon D7000 + 1lens (maar liefst plaats over want binnenkort komen er bij)
    analoge camera + 4lenzen
    en als het mogelijk is nog mijn statief , plaats voor filmpjes, filters,zonnekappen, reserve batterijen , externe flitsers, laptop?

Welke komen hiervoor in de aanmerking?
    alvast bedankt

Re: nieuwe tas voor 2 camera's en veel lenzen

Heel erg veel. Neem je spullen eens mee naar een fotowinkel/mediamarkt en kies daar wat je mooi/praktisch/betaalbaar/stevig vindt.

Comment

als dat allemaal in 1 zak moet, vrees ik dat je beter een trolley koopt / maakt met de nodige foam om zelf in te richten
      het hangt ervan af wat je zelf allemaal wenst mee te nemen he want nu geef je een beetje een vage beschrijving
      en wil je dit echt in 1 rugzak?

wat is het analoog toestel?
      welke lens(en) komen er nog bij voor je d7000?
      over hoeveel flitsers hebben we het?
      hoeveel reserve batterijen wens je daarvoor te gaan meenenem?
      zitten er nog andere belichtingsdingen bij? radiotriggers, swivels, ..?
      welk formaat van laptop bedoel? 10 inch? 12 inch? 15 inch? 17 inch?

ik gebruik nu momenteel een tamrac expedition 5 en dit is voor mij te klein aan het worden.
      wat zit erin:
      - 2x 40D (1 met 28-75 gemonteerd, 2de met sigma 18-50 gemonteerd)
      - 7 flitsers
      - radiotriggers
      - batterijen
      - swivels
      - filtersetje
      - paar voetstandjes voor flitsers

en het ik heb doordat er flitsers zijn bijgekomen, een canon 50mm 1.8 uit de zak moeten halen om het allemaal mee te krijgen
      swivels etc zitten dan in het 'laptopvak' waar je een 10 inch laptop zou moeten inkrijgen
      statief kan je bevestigen vooraan
      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Begin eens bij de Pro Runner 450 AW (Lowepro). Als die te klein is kan je kijken naar de Vertex 300 AW, en als die te klein is, is er altijd nog de Pro Trekker 600 AW ...

(Voor je gemak: www.lowepro.com/prorunner_backpacks .)
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ok eerst eens zeggen wat er nu allemaal in moet kunnen (wat er binnenkort kom)
          -Nikon D7000 (met binnenkort batterygrip mb-d11)
          -Nikon 18-105VR
          (-Nikon 50mm)
          (-Nikon SB-9*0)
          (-Nikon 70-300VR)
          -Minolta XG1 of SRT100x
          - Minolta MC TELE ROKKOR 1:3.5 f=135mm
          - Minolta MD W.ROKKOR 1:2.8 f=35mm
          - Minolta MD ROKKOR 1:2 f=50
          - Makinon auto zoom MC 1:3.6 f=35-105mm (eventueel)
          - Bijpassende zonnekappen voor alle lenzen
          - 5filmpjes Tmax400
          (-externe minolta flits)
          eventueel macbook pro 15"
          plaats voor mijn statief is ook handig!

alvast bedankt

Comment

Dat valt nogal mee, denk ik. Al te grote zonnekappen (zoals bij mijn 70-400) zal je niet hebben...Zoals ik zei, kijk eens naar de Pro Runner 450 AW . Daar ga je al heel veel in krijgen...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

gaan al deze dingen hierin geraken?

alvast bedankt

Comment

ik zou zeggen, ga eens kijken in de winkel en neem je materiaal mee dan kan je het passen zoals in de c&a
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Inderdaad. Ik zou je kunnen zeggen of bepaalde dingen erin kunnen of niet (bijvoorbeeld een body, al dan niet met vertical grip, maar ook bepaalde grote lenzen), maar het geheel zoals je het hier opsomde, dat is een stuk moeilijker. Vooral omdat het lenzen zijn waar ik me weinig of niets bij kan voorstellen...Een 135/3.5 bijvoorbeeld ken ik niet (heb wel vroeger van een 135/2.8 al eens gehoord, maar dat is het dan ook) qua afmetingen...

Comment

Ik heb een Crumpler New Dehli(oid) en daar past dat wel allemaal in. Bij gaat erin een D2h, D700+grip + 28-70, 70-200 of 70-300 of 80-40, 50 1.4, 85 1.8, 15 1.8 FE, 2 speedlights en wat los spul, maar bedenk je goed want de volgende dagen loop je nog krom, het werkt niet makkelijk met passen en meten. Gewoon kleinere tas en menemen wat je nodig hebt, werkt veel prettiger.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

het probleem is dat ik nu verschillende cameratassen en een tas voor mijn statief moet meenemen! die analoge lensen zijn allemaal relatief klein! dit zijn echt kleine lensjes!

alvast bedankt

Comment

Bij de tassen die ik genoemd heb, kan je allemaal een statief meenemen (en bij de Pro Trekker AW serie zelfs meerdere) ...

Comment

ah ok alvast bedankt

Comment

ik ben nu de trotse bezitter van de lowepro pro runner 450 AW en ik moet toegeven : wat een tas xD

Comment

Proficiat . Veel plezier ermee !

Comment

Working...
                              X