Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gorillapod SLR - Nex5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gorillapod SLR - Nex5

Hallo,

Ik ben in het bezit van een nex5 met momenteel de 18-55 kitlens er op.

Ne ben ik aan het uitkijken voor een klein statief, mijn oog is gevallen op de Gorillapod SLR.

Is dit aan te raden?

Re: Gorillapod SLR - Nex5

Hello,

Ik had een paar jaar geleden een Original gekocht voor mijn Sony T77 en vond het toen super handig en die ging overal mee. Een paar maanden geleden een SLR zoom gekocht en zonder een apart balhoofd kan je er nauwelijks iets mee aanvangen. Je moet al wat serieus puzzelen om de camera in de juiste richting te doen kijken.

Heb dan maar onmiddelijk een gewoon statief en balhoofd gekocht en sindsdien niet meer gebruikt. (tenzij voor de laserwaterpas aan een ladder te bevestigen )

Als je de fijnafstellingen met je balhoofd kan doen kan het een 'alternatief' zijn met veel beperkingen en stel ik mij de vraag of je niet beter met een beanbag/kussen zou werken. Enig voordeel, je kan hem op een paal of tak vastmaken, maar daar blijft het ook bij.

mvg,
    Last edited by Cubatobahamas; 22 augustus 2011, 17:22.
    EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
    www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

Comment

Ik heb er hier eentje om op tafel te gebruiken,Joby Gorillapod GP8 SLR . Voor mij nogal stug in het gebruik, ik moet er echt aan wrikken Wel stevig op tafel, maar nog nergens rond gehangen.
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Misschien neem ik dan beter ook een original?

De nex is niet zo zwaar, zou deze voldoen?

Comment

Original is voorzien op 325g, dus waarschijnlijk te licht.

Begrijp me niet verkeerd, wat ik leuk vond aan de original was de draaibol boven het punt waar de drie benen samenkomen en dat zou je theoretisch kunnen opvangen met een balhoofd. (vertikale foto's zijn wel altijd tricky om de camera te possitioneren)

Voor een 'speelgoedcamera' was het tof om foto's van jezelf te trekken zonder het aan iemand te moeten vragen, of toch een ietswat toonbaar nachtfoto's te hebben.
          EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
          www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

Comment

Beste, ik heb een gorillapod slr zoom met balhoofd. Voor men D90 met kitlens ging dit wel maar voor men D700 nu is hij te licht. Hij ligt hier voor de moment stof te vergaren. Als je geintereseerd moest zijn, hij mag weg voor een prijsje...
            Groeten ,Joris.

Comment

Mja, begin mijn twijfels te heben over de gorillapod.

Iemand een beter (betaalbaar) alternatief?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouf37 Bekijk bericht
                Mja, begin mijn twijfels te heben over de gorillapod.

Iemand een beter (betaalbaar) alternatief?
                Ja kijk is naar het statiefje van Manfrotto, kan zo in de zak van een jas en is zeer degelijk, komt met balhoofdje en verlenging. Ik heb het al jaren en is zeer handig en stabiel voor kleine toestellen, waaronder de NEX 5 die ik ook heb en waarvoor ik het ook gebruik. De prijs zal zo rond de 75 Euro zitten denk ik.

MVG, Jeff C.
                Last edited by Digipics357; 23 augustus 2011, 10:47.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

@ Jeff C,

het statief die jij voorstelt is nergens meer beschikbaar in de bekende shops.

Ik vermoed dat deze gelijkaardig is:

Klopt dit?

Comment

Dat lijkt me inderdaad hetzelfde, ik heb er een verlenging bij maar kan die ook niet meer vinden, nu moet ik zeggen dat ik dit ook al jaren in mijn bezit heb, misschien is het aanbod ondertussen veranderd.

MVG, Jeff C.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Zonet het Manfrotto 709BR Digi Tafelstatief besteld bij de Konijntjes!

Topic mag dicht.

Thnx

Comment

Ik heb de gorillapod en gebruik deze vooral op trekkings. Gemakkelijk om aan een boom te hangen of op een steen te zetten om dan een foto van mezelf en mijn vriendin te trekken.
                        Canon 550D - DZ Kitlenzen

Comment

Working...
                        X