Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtmeter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lichtmeter

Gebruikt er iemand dit nog ? Ik heb zo een liggen, maar al 10 jaar niet meer gebruikt .
    Voor de duidelijkheid, ik wil dat ding niet verkopen, ik wil maar zeggen dat het van de analoge tijd geleden is dat ik daar nog gebruik heb van gemaakt .
    Last edited by toerist; 21 augustus 2011, 11:25.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Re: Lichtmeter

vroeger wel zo,n ding gebruikt bij mijn modellenwerk.
    maar nu niet meer.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      vroeger wel zo,n ding gebruikt bij mijn modellenwerk.
      maar nu niet meer.
      grt,bouk.
      En heb je dat ding ook nog ?
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        En heb je dat ding ook nog ?
        hele inboedel toen verkocht bij stoppen modellenwerk.
        heb alleen nog wat oude camera,s gehouden.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Gebruikt er iemand dit nog ? Ik heb zo een liggen, maar al 10 jaar niet meer gebruikt .
          Voor de duidelijkheid, ik wil dat ding niet verkopen, ik wil maar zeggen dat het van de analoge tijd geleden is dat ik daar nog gebruik heb van gemaakt .

Zo een meter is ideaal voor flitsers te meten. Ik gebruik de minolta variant

YMMV Nerdi
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            Zo een meter is ideaal voor flitsers te meten. Ik gebruik de minolta variant

YMMV Nerdi
            Ken die, een kennis van mij heeft zo een .
            George Orwell

Comment

Ik heb er ook nog twee liggen waaronder een flitsmeter, ik gebruiks ze nu nooit meer.
              Bij het 16 mm en 32mm Cinefilmen werkte ik uitsluitend met een losse lichtmeter in: deze camera's zaten geen lichtmeters ingebouwd. Bij het filmen zou je niets aan een belichtingsautomaat in de camera hebben gehad. Om de sfeer te bepalen (bij binnen opnamen) moest je elk deel in het beeld de lichtverhoudingen meten.
              Ook in analoge fotografie heb ik lang met een losse lichtmeter gewerkt.

Comment

Ik gebruik regelmatig een flitsmeter
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik heb nog maar zo'n 13 maand geleden vrijwel precies zo'n lichtmeter nog splinternieuw gekocht voor mijn studiowerk. En hiervoor gebruik ik hem altijd
                  www.indetailfotografie.nl

Comment

Inderdaad!
                    Voor eender welk studiowerk is de lichtmeter eigelijk een must.
                    Zeker de spotmeting van het bakje vind ik zeer handig om te kijken of alle kleine details goed zijn uitgelicht. Bij mijn weten is het ook de enige manier om je achtergrond en je onderwerp op een correcte manier apart te meten.
                    Canon 5D mk II + III + Canon 500D + C. 24-70 f2.8 + C. 70-200 f2.8 + 50mm f1.2 + C. 85 f1.8 + S. 8mm f3.5. + 2X 580EXII
                    www.flashinfille.com

Comment

Working...
                    X