Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eye Fi 8 GB Mobile SDHC card en ipad 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eye Fi 8 GB Mobile SDHC card en ipad 2

Beste forumleden,

Zo nu en dan zou ik graag de mogelijkheid hebben om een gemaakte foto draadloos op mijn iPad 2 (WIFI-versie) te zetten. Bijvoorbeeld bij portretfotografie (in de buitenlucht) kan dit goed van pas komen als je een foto wat nauwkeuriger wilt kunnen bekijken. De Eye Fi 8 GB Mobile SDHC card lijkt dit mogelijk te maken.

Nu vroeg ik mij af of:

- een WIFI-versie van de iPad2 volstaat voor een draadloze overdracht
    - een en ander (redelijk) gebruikersvriendelijk is

Verdere opmerkingen, suggesties of bedenkingen zijn natuurlijk ook welkom ..

Bij voorbaat dank voor de info

Re: Eye Fi 8 GB Mobile SDHC card en ipad 2

Dit interesseert mij ook.
    Ik vraag mij af : met welke programma, in casu op iPad met welke app, zou deze foto moeten te zien zijn op de iPad ? Ik ben zeer nieuwsgierig naar de verdere discussie hier. Persoonlijk zie ik het hier niet zo snel zitten. Maar wie weet ?

Comment

ik heb een eye fi kaartje met een iPad 1

eye fi heeft zelf een programma om ze te bekijken op de ipad, je kan het ook met externe software doen zoals shuttersnitch (en waarschijnlijk nog wel andere ook)

mijn ervaringen: het werkt, maar traag
      ik heb een connect X2 kaartje, het basismodel eigenlijk. grote nadeel daarvan is dat ik geen raws kan versturen, dus ik gebruik het juist om een preview te hebben. Daarvoor schiet in in raw + jpg (laagste kwaliteit).

Hoe snel?
      wel, reken tussen de 15 en de 20 seconden eer je foto er op staat

van de endless memory functie heb ik nog geen gebruik gemaakt, dus geen idee hoe vlot dat zou werken

als er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel
      Fuji X-E1 - 18-55mm
      facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davy81 Bekijk bericht
        ik heb een eye fi kaartje met een iPad 1

eye fi heeft zelf een programma om ze te bekijken op de ipad, je kan het ook met externe software doen zoals shuttersnitch (en waarschijnlijk nog wel andere ook)

mijn ervaringen: het werkt, maar traag
        ik heb een connect X2 kaartje, het basismodel eigenlijk. grote nadeel daarvan is dat ik geen raws kan versturen, dus ik gebruik het juist om een preview te hebben. Daarvoor schiet in in raw + jpg (laagste kwaliteit).

Hoe snel?
        wel, reken tussen de 15 en de 20 seconden eer je foto er op staat

van de endless memory functie heb ik nog geen gebruik gemaakt, dus geen idee hoe vlot dat zou werken

als er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel
        Moet ik het me zo voorstellen dat het SD-kaartje een soort "mini-netwerkje" genereert waarlangs de bestanden naar de iPad worden verzonden?

De traagheid, daar zou ik wel mee kunnen leven denk ik ...... Verder is er volgens mij een nieuwe versie van de Eye Fi die het mogelijk maakt ook RAW-bestanden over te zetten. Niet dat ik daar zo'n behoefte aan denk te hebben: ik zie de iPad als een optie om de foto's beter te kunnen bekijken en dan lijkt me een kleine JPEG op het iPad scherm al een aardige verbetering ten opzichte van het LCD scherm op mijn DSLR.

Comment

met de Pro X2 versie kan je inderdaad ook raw bestanden doorzenden
          Fuji X-E1 - 18-55mm
          facebook

Comment

De app is shuttersnitch
            Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
            ----------------------------------------------
            Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

Comment

Nog altijd geen 100% functioneel alternatief (systeem EyeFi) voor CF ?
              Canon 7D, 1000D, G9, S95, Lumix DMC-FT1, Speedlite 580EX I & II, Benro C2691TB1
              EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
              EF 50mm f/1.4 USM, EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philv Bekijk bericht
                Nog altijd geen 100% functioneel alternatief (systeem EyeFi) voor CF ?
                ja, da zou ik idd ook praktisch vinden eventueel voor in mijn studio, zo kan ik ze beter bekijken op laptop onmiddellijk zonder kabels te moeten gebruiken

alleen vrees ik wel voor het batterijverbruik :s
                Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Working...