Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtergrondkleur voor kinderen + wie gebruikt deze Walimex achtergrond ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Achtergrondkleur voor kinderen + wie gebruikt deze Walimex achtergrond ?

2 vraagjes:

1. Welke achtergrondkleur gebruiken jullie het meest voor kinderen vb 3j ?
    Wit of zwart bvb of toch een kleurtje ?

Of doet dit er eigenlijk niet toe, je neemt vb een foto met een zwarte achtergrond, en via Photoshop kun je snel het zwart vullen met het verfpotje in een ander kleur naar wens?

2. Kent of gebruikt iemand zo'n Wallimex achtergrond :

Dit zou moeten met een "bracket-arm" moeten bevestigd worden, hoe gaat dit precies in z'n werk en geeft er iemand een link van zo'n bracket arm ?
    Waar moet deze dan aan bevestigd worden als ik nog geen statieven ofzo heb?

Re: Achtergrondkleur voor kinderen + wie gebruikt deze Walimex achtergrond ?

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
    2 vraagjes:

1. Welke achtergrondkleur gebruiken jullie het meest voor kinderen vb 3j ?
    Wit of zwart bvb of toch een kleurtje ?

Of doet dit er eigenlijk niet toe, je neemt vb een foto met een zwarte achtergrond, en via Photoshop kun je snel het zwart vullen met het verfpotje in een ander kleur naar wens?

Dit zou moeten met een "bracket-arm" moeten bevestigd worden, hoe gaat dit precies in z'n werk en geeft er iemand een link van zo'n bracket arm ?

ik zou eerder uit kijken naar wit of grijs, zwart is direct zo donker.

verfpotje is niet zo makkelijk hoor, zeker als't niet zichtbaar moet zijn. dan ben je bets met een goed contrasterende achtergrond.
    zoiets alla chromakey green/bleu (bleu/green screen)

zelf gebruik ik graag grijs reden:

klikkie1

klikkie2

als't buiten is werk met wat de ongeving u bied, veel natuurlijker!
    have fun
    nikon stuff

Comment

Leuke leerzame videos, zou het ook niet lukken als je klikt op de achtergrond in PS, en dan met de regelaar het kleur aanpast ?

Deze ziet er ook interessant uit, wit + zwart

De achtergrond in de video met grijs kun je wel andere kleuren bekomen als je een gekleurd plastiekje voor je achterste flits hangt, maar dit zal ook wel lukken bij een wit scherm zeker?

Nog es nadenken, wit met zwart aan de achterkant (of enkel wit - is goedkoper) of misschien wit + ander kleur als dit bestaat in 1 scherm.

Comment

Puur theoretisch kan je een zwarte achtergrondrol wit op de foto krijgen mits voldoende licht. Maar wellicht wat overkill. Omgekeerd kan je een witte rol ook gebruiken als zwarte achtergrond: geen licht erop = zwart. Je hebt wel wat ruimte nodig: het minste strooilicht (komend van een muur of plafond dat licht reflecteert), zorgt al voor grijs ipv zwart, maar dat geldt net zo goed voor een zwarte rol.

Mijn advies: wit of lichtgrijze rol zijn het meest veelzijdig. Andere kleuren kunnen natuurlijk ook leuk zijn, dus alles hangt af van wat je wil bereiken...

Succes!
        www.135mm.be
        @135mm_leuven
        info@135mm.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
          2 vraagjes:

Ik heb zo'n Walimex achtergrond, deze nl.: http://shop.fotorubens.be/photo/stud...5x2m-zwart-wit (dus ééntje in 't zwart en ééntje in 't wit).

Zelf ben ik heel tevreden over deze achtergronden. Ik heb de schermen tot nu toe enkel gebruikt zonder modellen (zoals bijvoorbeeld deze: http://forum.belgiumdigital.com/f66/...ag-377091.html). Ik bevestig de achtergronden niet aan een 'bracket-arm', maar gewoon tegen de muur of een kast of tussen 2 stoelen,... Met een beetje creativiteit heb je die extra bevestiging eigenlijk niet nodig. 't Zal wel handig zijn als je het wel hebt natuurlijk... Anders moet je eens informeren bij de shop waar je de achtergrond wil kopen.

Tip: In het begin had ik problemen om deze terug in de tas te krijgen. Met de methode uitgelegd in dit filmpje is het gelukt: http://www.myvideo.de/watch/7146157/..._zusammenlegen. Eens je het in de vingers hebt, is het best goed te doen!
          Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
            Ik heb zo'n Walimex achtergrond, deze nl.: http://shop.fotorubens.be/photo/stud...5x2m-zwart-wit (dus ééntje in 't zwart en ééntje in 't wit).
            Ik ben zelf een goede klant bij Studio73 (zelfde 'keten' als Foto Rubens) ... maar mijn Walimex materiaal laat ik toch gewoon uit Duitsland afkomen hoor, als je naar het prijsverschil kijkt : 2in1 Fold.Background ... dat is toch een serieus verschil vind ik, en voor 9 Euro verzendkosten is het afgeleverd.
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Ik ben zelf een goede klant bij Studio73 (zelfde 'keten' als Foto Rubens) ... maar mijn Walimex materiaal laat ik toch gewoon uit Duitsland afkomen hoor, als je naar het prijsverschil kijkt : 2in1 Fold.Background ... dat is toch een serieus verschil vind ik, en voor 9 Euro verzendkosten is het afgeleverd.
              Het is niet deze die ik heb hoor...
              Ik heb er 1 zwarte en ook nog 1 witte (niet de 2 in 1 dus). Op de site die je hierboven aangeeft komen ze apart op 2 keer 59,99 euro (dus: 119, 98 euro voor de 2 achtergronden). Bij Studio 73 heb ik 109 euro betaald.
              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                Het is niet deze die ik heb hoor...
                Ik heb er 1 zwarte en ook nog 1 witte (niet de 2 in 1 dus). Op de site die je hierboven aangeeft komen ze apart op 2 keer 59,99 euro (dus: 119, 98 euro voor de 2 achtergronden). Bij Studio 73 heb ik 109 euro betaald.
                Ok, had ik verkeerd gelezen, sorry, die set kost bij Foto-Walser evenveel ... dus blijft Studio73 een prima winkel.
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
                X