Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flits voor canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flits voor canon

beste BD'rs van flitsen ken ik niet zoveel om maar te zeggen bijna niets
    ik doe voornamelijk macro en daarnaast nog wat landschap ,in deze categorie heb ik dit eigenlijk niet echt nodig ,maar binnenkort start ik een cursus waarin oa met flits wordt gewerkt dit om mensen en andere dingen binnenskamer te fotograferen ,welke flits zou ik mij het best aanschaffen uit jullie ervaring ,ik werk met canon 50D ,het hoeft niet perse een canon zijn mag ook ander merk zijn voor canon .moest er iemand zijn die er ene tweedehands te koop heeft mag je mij ook contacteren
    dank voor de hulp

Re: flits voor canon

Ik zou eens nagaan of ze het ook met de pop-up willen gaan leren, want om nu voor één keer een flits aan te schaffen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Ik zou eens nagaan of ze het ook met de pop-up willen gaan leren, want om nu voor één keer een flits aan te schaffen.
      die flits zal nog goed van pas komen hoor familie aangelegenheden of andere momenten die binnen moeten gebeuren ,nu ontweek ik gewoon zoiets omdat ik geen had of alleen een interne flits ,vroeger had ik ook één op mijn vorig toestel (pentax) maar ik kon er eigenlijk gewoon geen weg mee ,nu zal ik een extra cursus digitale fotografie volgen ,2 jaar (men leert altijd weer iets bij) ,en daar zou ik hem regelmatig nodig hebben daar het over zeer variërende opdrachten gaat .

Comment

Beste,

Ik heb de 430EX|| en gebruik hem naar alle genot!
        Volgens mij hebt u genoeg met de 270 of 320

Als u dit misschien te veel geld vind kan u kijken voor bv. Metz, Sigma, Tumax

Het kan wel zijn dat deze merken niet (goed) met canon samenwerken (ETTL)
        Canon ==> 1d mk3 en 450d, 300mm f4.0, 10-22mm, 24-105mm f4.0, 150mm f 2.8, 50mm f 1.8 en EX430

Comment

Ik heb lange tijd met Sigma EF-500 DG Super gewerkt (2 stuks). Heb uiteindelijk een 430 EX II bijgekocht. Heb toen ook getwijfeld tussen andere niet-Canon merken.
          Mijn redenen waarom niet en waarom wel, kan je nalezen op m'n blog.
          Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
          Focaldesign

Comment

is de prijs belangrijk?
            het best zal zijn een flits waarvan de kop kan draaien en kantelen, je zal dus uw fliets horizontaal en ook verticaal kunnen regelen, zeer interessant om het licht te doen bouncen van het plaffond of de muren, er zijn momenten waarop het niet anders kan dan frontaal flietsen maar dit gaat meestal harde schaduwen geven en bleke huidstinten, tenzij dat je goed rekening houdt met de metering van de volledige scene.
            Ook nog interessant is dat de flits ETTL compatibel is, dan gaat je meestal niet te straffe toestanden hebben met de belichting van jouw onderwerp. Ik heb bij konijnenberg flitsers van het merk Tumax gekocht, voor 69€: ze draien 360° en zijn ETTL ook. werken uistekend, d interface is minder ingewikkeld, en qua afwerking zijn die minder sterk dan de Canon bvb, maar iedere accessoire in dit hobby verdiend met zorg behandeld te worden, dus of het een Speedlight 580 EXII van 360€ of een Tumax van 70€ als je er goed op let kan er weinig misgaan.

veel plezier en succes!
            Tony
            Last edited by Gallardo; 14 augustus 2011, 05:24. Reden: dt
            Tony http://picasaweb.google.com/tonho666
            Canon 50D, Tokina 11-16 f2.8; Canon 24-105 F4 IS USM; 70-200 f2.8 USM, Canon 50 mm f1.4 USM, Canon 100 f2.8 USM

Comment

Working...
            X