Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tenba Shootout Backpack Large

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tenba Shootout Backpack Large

Hallo,

Heeft iemand ervaring met deze Fototas: 'Tenba Shootout Backpack Large'.
    Ik ben wat aan het rondkijken voor een nieuwe tas daar mijn Lowepro Slingshot 100AW te klein geworden is.
    Ik zag dat deze wat dieper was waardoor ik mijn batterijgrip op mijn camera kan laten staan. Blijkbaar is hier ook genoeg ruimte voor mijn 17" laptop. Niet altijd nodig maar als we op reis gaan kan alles in 1 tas.
    Ik zag wel het 'naakte' gewicht van 4,2 kg. Is dit niet zwaar voor een backpack?

Graag reacties

Erwin
    Canon 7D en wat glaswerk ;-)
    Flickr

Re: Tenba Shootout Backpack Large

Dat is wel heel zwaar. Ter vergelijking, een Lowepro Pro Runner 450 AW (erg goede tas die ook op mijn verlanglijstje staat) weegt leeg maar 2,7 kilogram...Da's 1,5 kilogram verschil, ofwel het gewicht van een 70-400. Niet onaanzienlijk dus.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Deze fototas stond in promotie bij Konijnenberg (105 euro voor de grijze) en had me er eentje besteld.
      Toen de pakjesdienst 2 dagen erna aan de deur stond schrok ik toch wel even van de grootte van de kartonnen doos die ze me gaven. En bij het uitpakken was de inhoud niet veel kleiner
      Deze fototas was echt wel groot. Hier paste al mijn materiaal makkelijk in (geen probleem met de battrygrip) en zelfs mijn 17" laptop.
      (Handig voor op reis dacht ik dan moet ik maar 1 tas meenemen)
      Vooraan kon ik mijn statief er aan vast hangen MAAR dan was hij véél te zwaar. Hij was wel uitgerust met een goede heupriem maar toch.
      Nu neem ik niet altijd al mijn materiaal en accesoires mee en daarom vond ik hem te groot. En om thuis alles in te stockeren vond ik het wat gek.
      Nochtans kon je de riemen ook mooi wegwerken zodat hij handig op een karretje kan.
      Maar hij was ook te groot voor in het vliegtuig. Je kon ook het volledige binnencompartiment eruit halen waardoor het een normale rugzak werd. (Vandaar ook het extra gewicht want zo heb je 2 wanden)
      Maar ik ben maar terug gegaan naar de winkel en heb hem terug ingeleverd
      Wou dan gaan zien voor de kleine versie maar was dan toch te klein. Ook was ik geďnteresseerd in de Tenba Shootout 'daypack'. Is eigenlijk tegenhanger van de kleine backpack maar hier kan je het binnenste gedeelte niet uithalen en er is vooraan een mogelijkheid om de zak te vergroten om andere spulletjes (pull, eten,...) in weg te steken. Maar hier kon je je statief dan niet meer aanhangen...
      Zo zal er dus altijd iets schelen aan een fototas denk ik.
      Misschien een lang verhaal maar Tenba is blijkbaar niet zo gekend en blijkt een huismerk van Konijnenberg te zijn. Wel zéér degelijk tassen.
      Nu de verkoper vond de Vertex-serie van Lowepro de beste. (vond ik ook mooi maar de prijs...)
      Ikzelf twijfel nu nog aan de Lowepro pro-runner. Maar krijg ik een 17" laptop in de 450AW en kan je de bij deze de riemen wegsteken zoals bij de vertex en tenba?
      Flickr

Comment

Ik zou zeggen, meten die handel en vergelijken met de afmetingen die Lowepro opgeeft:

31 X 4.5 X 39.5 cm (breedte x diepte x hoogte)

Zelf heb ik een 13" MacBook Pro, die in zowat elke fototas in kan...Want die zijn meestal voorzien voor een 15" of 17" .
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Dat zijn nu net de afmetingen van mijn laptopke .
          Dan zal hij er wel in passen. Nu is het ook alleen als we op reis gaan dat ik hem meeneem.
          Voorlopig niet op fotoshoot.
          Joris, weet je of de riemen weggeborgen kunnen worden?
          Flickr

Comment

Dan zal het nauw zijn, best toch oppassen hiermee...

Als je het hebt op de heupriem, dan is het antwoord voluit 'ja' . Hier zie je hoe dat precies kan (uitleg door Tim Grimmer, Product Manager bij Lowepro). Erg handige feature die zowel bij de 'zachte' (met padding dus) riem van de 350 AW en de 450 AW werkt, als bij het gewone riempje van de 200 AW en de 300 AW .

De schouderriemen blijven uiteraard altijd zichtbaar.

Comment

Working...
            X