Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringenen met GODOX RING48 LED Macro Ring Video Light

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ervaringenen met GODOX RING48 LED Macro Ring Video Light

Hallo,

heeft iemand ervaring met een GODOX RING48 LED Macro Ring Video Light.
    Lijkt me wel een handig iets.
    Is led, dus verbruikt niet veel, geeft constant licht waardoor je steeds juist zit met de belichting.
    En is nog goedkoop ook, tov een echte ringflits. (99€)
    Wat zeg ik ? Spotgoedkoop als je hem in US koopt (30€)

Of haal ik me hiermee brol op zak ?

Bedankt voor je mening.

Re: Ervaringenen met GODOX RING48 LED Macro Ring Video Light

Ik heb er geen ervaring mee.
    De ledjes zullen niet heel veel licht geven, maar dat is ook niet zo'n probleem omdat die verlichting dient om macrofoto's te maken, dan zit je toch dicht bij het onderwerp.
    Wat wel belangrijk is dat de ledjes een goede kleurweergave-index moeten hebben als je het onderwerp op de foto wil krijgen met de juiste kleuren. De kleurtemperatuur is minder belangrijk (die is via de witbalans te corrigeren, en eventueel ook tijdens de bewerking). Maar als er in het spectrum een bepaalde kleur niet voorkomt, dan zal je die kleur ook nooit juist op de foto krijgen.

Let er wel op dat die past op de lens (lenzen) waarop je die wil gebruiken.
    Er zitten adapter ringen bij van 94/52/55/58/62 en 67mm.
    (Ik heb een Sigma 150mm, en die heeft 72mm schroefdraad, daar past die dus al niet op.)

Find quality China Manufacturers, Wholesalers, Suppliers on the Leading B2B Marketplace OSell.com, Connecting Buyers and Suppliers Worldwide. Buy Chinese Wholesale Products on OSell.com.

Voor 30 dollar is het misschien wel leuk om ermee te experimenteren.