Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ringflash voor op Canon 430EXII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ringflash voor op Canon 430EXII

Hey juppekes

Zijn er hier gebruikers van dit voor gebruik van flits bij macro opnamen?

Zoiets dus

Find quality China Manufacturers, Wholesalers, Suppliers on the Leading B2B Marketplace OSell.com, Connecting Buyers and Suppliers Worldwide. Buy Chinese Wholesale Products on OSell.com.

Alvast bedankt voor de info
    Bootjes

Re: Ringflash voor op Canon 430EXII

Hey juppekes

Niemand meer

Ik zal het wel bestellen, en er mee leren werken

Ik kan maar een teleurstelling rijker zijn
    Bootjes

Comment

Gebruik jij de zoekfunctie niet?

Lees dit oude draadje eens en volg de verschillende koppelingen.
      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Gebruik jij de zoekfunctie niet?

Lees dit oude draadje eens en volg de verschillende koppelingen.
        Ik heb dus wel de zoekfunctie gebruikt

Hier word nergens gepraat over die ringflash die ik voorstel
        Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
          Hey juppekes

Ik heb dus wel de zoekfunctie gebruikt

Hier word nergens gepraat over die ringflash die ik voorstel
          Ik heb een nagenoeg identiek model zoals deze waarover jij info wil, ik heb de low budget versie van een 100tal euro.
          In toepassingsvelden zoals partyfotografie vind ik het een leuk hebbeding. In combinatie met macro-fotografie moet ik bekennen dat ik hem nog niet gebruikt heb.
          Maar op party's (indoor / lowlight) een handig ding.
          Imagination is more important than knowledge...
          http://www.kiekje.be

Comment

Ik denk dat je met een lege pet-fles, karton, wit papier, tape en enkele rekkertjes hetzelfde kunt maken voor minder geld

Flitsen en macro, het blijft delicaat. De meeste mensen die zich aan het gebruik van een flitser wagen bij macrofotografie komen er niet mee weg imho.
            Hier op het forum zijn er maar enkele macrofotografen die er mee overweg kunnen.
            Meestal zie je toch lelijke reflecties, vlakke en harde belichting... De beste oplossingen zijn dikwijls zelfgemaakte diffusers en/of softboxen die je kan aanpassen aan je eigen setup.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Hey juppekes

Volgens mij ga je met zo'n selfmade plastieken plakrekkertoestand meestal het onderwerp van boven belichten.

Met zo'n ringflash vertrekt het licht rond de lens en zou rondomrond moeten belichten

Ik vergelijk het een beetje met een echt macroflits, maar deze is momenteel een beetje te duur voor mij

En er mee leren werken.... dat kunnen we leren he
              Bootjes

Comment

Ja, maar zo'n ringflits geeft -denk ik- erg frontaal licht waardoor je lelijke slagschaduwen gaat vormen.
                Het grootste nadeel van zo'n ringsysteem is dat je het niet kunt gaan richten, waardoor je op elke foto zo'n beetje dezelfde belichting krijgt.

Allez, 't is maar een bedenking hoor. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
                Voor m'n macrofoto's werk ik op statief en als ik wat wil bijlichten dan doe ik dat met m'n opzetflits en reflectiescherm. Flits als hoofdbron van licht gebruik ik nooit; heb er nog geen nood aan gehad.
                Last edited by ThierryM; 12 februari 2010, 11:07.

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                  Ja, maar zo'n ringflits geeft -denk ik- erg frontaal licht waardoor je lelijke slagschaduwen gaat vormen.
                  Ik denk dat het maar kwestie is van een combinatie tussen flitssterkte en omgevingslicht

Ik heb hier zelfs een paar voorbeelden van macrotjes gemaakt met de ingebouwd flitser in mijn 50D

ik moet wel zeggen, in het begin was het een beetje zoeken maar het flitslicht valt hier volgens mij niet te veel op

Dus moet het volgens mij nog veel beter lukken met zo'n ring geval

Forum voor het plaatsen van macro- en close-up foto's Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

Forum voor het plaatsen van macro- en close-up foto's Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

Bootjes

Comment

Mja, het zal een kwestie van smaak zijn, maar voor mij is het in alle voorbeeldjes (behalve de voorlaatste) erg duidelijk dat er geflitst is. Voor mij persoonlijk is dat een afknapper...

Comment

Ik heb dit accesoire niet....maar het lijkt alvast redelijke grote afmetingen te hebben. 180X290mm. Zo'n toestel hang je ook met zen volledige gewicht (bijna een halve kg) rond de flitskop van een 430ex . Zoals eerder reeds gezegd is deze flits moeilijk te richten.....ik betwijfel ook dat je rondom evenveel licht in deze ringflits gaat krijgen bij deze construktie. Door de grote afmetingen kan je bij macrofotografie ook niet echt op kleine plekken komen zonder met de opzetbare kop ergens tegenaan te stoten.
                      Je hebt een goeie 430ex......investeer in een bracket om ze off camera te gebruiken en koop of maak er een verzachter voor zoals Flukee ook al aanhaalde. Via een goeie bracket of flexibele arm kan je de flits in alle richtingen plaatsen.
                      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Working...
                      X