Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hangt af van het type camera en dus de bijbehorende batterij.
Canon 7D en 5DII bvb hebben gechipte batterijen. Niet alle namaak batterijen van dit type kunnen opgeladen worden in de originele lader (omwille van de chip)
If livin' in the dark is bad, I don't wanna be good ! flickr
Hangt af van het type camera en dus de bijbehorende batterij.
Canon 7D en 5DII bvb hebben gechipte batterijen. Niet alle namaak batterijen van dit type kunnen opgeladen worden in de originele lader (omwille van de chip)
Ik heb een Canon eos 400D. Met al die sites zie ik het bos door de bomen niet meer...
Ook daar heb je voldoende keuze in compatibele accu's, er zit nog geen chip in.
Bij Canon is het op dit ogenblik alleen de accu van de 7D/5D en de 1D modellen vanaf de MKIII die een ingebouwde chip hebben waardoor de camera de accu-prestaties beter zou kunnen controleren.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Ook daar heb je voldoende keuze in compatibele accu's, er zit nog geen chip in.
Bij Canon is het op dit ogenblik alleen de accu van de 7D/5D en de 1D modellen vanaf de MKIII die een ingebouwde chip hebben waardoor de camera de accu-prestaties beter zou kunnen controleren.
Heel erg bedankt! Ik ga me dus zo'n 'namaak' kopen, die originele zijn belachelijk duur.
ik koop altijd namaak batterijen voor mijn 50D werken heel goed ,heb zelfs de indruk dat ze nog iets langer meegaan voor opladen ,,zelfs met mijn vorige camera gebruikte ik ook altijd namaak ,ook nooit geen problemen gehad
ik koop ze altijd hier altijd correct bij levering bij mijn ervaring
Ik kan en wil niet veralgemenen, maar bij mijn Nikon D80 zaten drie batterijen: één originele EN-EL3e en twee Lenmar-vervangbatterijen. Nu, drie jaar oud, is enkel nog de Nikon in goede staat. Eén van beide Lenmars is al in het containerpark beland, de andere heeft niet meer de helft van de originele capaciteit. Dat zegt niets over andere vervangmerken, maar wel veel over de kwaliteit van de originele. Ook bij mijn dochters oude(re) D50 doet de Nikonbatterij het nog altijd heel goed.
Ik kan en wil niet veralgemenen, maar bij mijn Nikon D80 zaten drie batterijen: één originele EN-EL3e en twee Lenmar-vervangbatterijen. Nu, drie jaar oud, is enkel nog de Nikon in goede staat. Eén van beide Lenmars is al in het containerpark beland, de andere heeft niet meer de helft van de originele capaciteit. Dat zegt niets over andere vervangmerken, maar wel veel over de kwaliteit van de originele. Ook bij mijn dochters oude(re) D50 doet de Nikonbatterij het nog altijd heel goed.
Je moet er wat geluk mee hebben.
Op het ogenblik dat je zo'n accu koopt, dan kan ze net zo goed al een paar jaar oud zijn.
Als je een accu niet mishandelt, dan zal ze eerder weten van de ouderdom dan van het aantal laadbeurten.
Die leeftijd van de accu begint vanaf dat de cel die erin zit wordt geproduceerd.
Er zou eigenlijk een productiedatum op de accu's moeten staan, want als je een dure merk-accu koopt die al drie of vier jaar in de winkel heeft gelegen dan zal je er ook niet veel meer mee kunnen doen.
@Black Bandit: bedankt voor de info. Mijn conclusie was duidelijk gebaseerd op een te klein aantal.
Eigenlijk kun je dus beter vervangbatterijen kopen van een "batterijmerk": goedkoper en evenveel kans op een goed (of slecht) exemplaar.
Voor m'n Canon 550D heb ik een 'namaakbatterij' van Hama. Zeer tevreden over. Op de verpakking stond gewoon met welk toestel de batterij compatibel is.
Waar kopen jullie je namaakbatterijen? Ik wil me er 1tje aanschaffen maar niet via webshops.
Ik heb in Fnac gekeken maar daar hebben ze enkel van het merk zelf.
Ik woon in het Leuvense.
Comment