Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Acculader nikon mh 23

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Acculader nikon mh 23

Sinds een hele tijd ben ik dus mijn acculader kwijt. Al verschillende malen zo goed als overal gezocht, maar hij blijft onvindbaar.

Een nieuwe kost blijkbaar 60+ euro. Niet-nikon merken verkopen ze een stuk goedkoper. Ik twijfel er niet aan dat deze ook zullen opladen. Maar hoe veilig zijn ze voor de batterij en onrechtstreeks voor het toestel zelf?

Ook worden deze allemaal verkocht op sites die bekend staan voor hun gebrek aan service.

Dus heeft iemand een goed idee?

Groeten

Re: Acculader nikon mh 23

als alternatief: zoek een vriend waar je je accu kan gaan laden
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Als je een lader van een ander merk kan vinden waarmee je die Nikon-accu kan laden, dan zal dat nooit problemen kunnen opleveren voor je camera.

Een lader voor een lithium-ion accu moet alleen maar op de juiste maximum-spanning stoppen met laden, dat lukt zelfs wel bij de goedkope laders (4,2V per cel = maximum).

Als er toch iets zou mis lopen, dan is het tijdens het laden van de accu. In principe zou je elke lader (ook de lader die bij een toestel zit) voor een lithium-ion accu moeten gebruiken op een niet-brandbare ondergrond, en liefst ook geen brandbaar materiaal dicht in de buurt. Als er iets mis gaat tijdens het laden, dan kan de accu exploderen, en dat gaat meestal gepaard met een steekvlam.

Elektronica is redelijk betrouwbaar, maar zelfs met de duurste apparatuur kan er iets mis gaan. Het is dus altijd aan te raden om voorzichtig te zijn bij het laden van lithium-ion accu's, maar in de praktijk gaat het zelden mis, anders zouden die accu's al lang verboden zijn.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Bedankt voor deze duidelijk uitleg!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tomvdberg Bekijk bericht
          Sinds een hele tijd ben ik dus mijn acculader kwijt. Al verschillende malen zo goed als overal gezocht, maar hij blijft onvindbaar.

Een nieuwe kost blijkbaar 60+ euro. Niet-nikon merken verkopen ze een stuk goedkoper. Ik twijfel er niet aan dat deze ook zullen opladen. Maar hoe veilig zijn ze voor de batterij en onrechtstreeks voor het toestel zelf?

Ook worden deze allemaal verkocht op sites die bekend staan voor hun gebrek aan service.

Dus heeft iemand een goed idee?

Groeten
          J'en ai un chez moi tout neuf, fait une offre
          Jean

Comment

HIER voor 29 dollar.

Comment

Working...
            X