Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belichting studio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Belichting studio

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Staat daar toch uitgelegd 1Ws is de energie die per sekonde wordt opgewekt/omgezet/verbruikt en dan komt er gedurende de flits 2x zoveel licht uit een 400Ws flitser als bij een 200Ws flitser, dus het effect 200Ws bij 200iso is hetzelfde als 400Ws bij 100iso, maar dat geldt ook bij 1600 en 800 iso.
    Juist en wat doet je richtgetal dan ..., trouwens een richtgetal wordt nooit gebruikt voor studioflitsen, om de reden dat hier wordt gewerkt met verschillende reflectoren, die allemaal een andere lichtverdeling geven en bijgevolg ook een ander richtgetal. De opgeven sterkte is meestal in WS uitgedrukt, en als je verder in de handleding leest krijg je een diafragmawaarde met een standaard reflector (50°) op 100 ISO en gemeten op 2 meter.

MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      Juist en wat doet je richtgetal dan ..., trouwens een richtgetal wordt nooit gebruikt voor studioflitsen, om de reden dat hier wordt gewerkt met verschillende reflectoren, die allemaal een andere lichtverdeling geven en bijgevolg ook een ander richtgetal. De opgeven sterkte is meestal in WS uitgedrukt, en als je verder in de handleding leest krijg je een diafragmawaarde met een standaard reflector (50°) op 100 ISO en gemeten op 2 meter.
      Er wordt niet een richtgetal gewerkt, maar wat is dan dat laatste niet gewoon een toepassing van een richtgetal? Geeft bij jouw een lamp van 100W ook een meer licht als op 1600iso werkt ipv 100iso?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Er wordt niet een richtgetal gewerkt, maar wat is dan dat laatste niet gewoon een toepassing van een richtgetal? Geeft bij jouw een lamp van 100W ook een meer licht als op 1600iso werkt ipv 100iso?

De lamp geeft ni meer licht, maar ik heb minder licht nodig om de opname te maken !
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          De lamp geeft ni meer licht, maar ik heb minder licht nodig om de opname te maken !
          jlha(zie handboek soldaat voor de betekenis)
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb het studioflash.be setje van Illustar, 300W en heel tevreden over. Je hebt zeker niet meer wattage nodig in de ruimte die je hebt.
            Zelf werk ik vaak met nog externe flitsers om de achtergrond uit te lichten als ik voor 'wit' wil gaan.

Hou er rekening mee dat je enkel 2 softboxen hebt en qua lichteffecten toch wel wat beperkt zit. Zelf had ik toch graag nog wat extra diffusers, maar die kosten al gauw ook weer extra centen.
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

kijk eens op http://www.folux.nl/flitssets

De SW reeks is redelijk van prijs en heeft een digitale uitlezing, en alles van de set voelt stevig aan (ik heb de sw400 serie gekocht)
              Ben er mee aan het testen, ruimte is ongeveer 4*10 (halve living aangepast en de hal erbij gerekend, wel elke keer een verhuis, maar ne mens moet iets over hebben voor zijn hobby )

Bij de softboxen zit een kleine extra interne diffusordoek, en die komt al eens van pas (weet niet of dit bij andere sets ook zo is)
              Aansluiting voor softbox is Bowens, dus hier heb je ook keuze genoeg, en je hebt de mogelijkheid om een adapter te kopen om andere merken te kunnen gebruiken.
              Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

Comment

Working...
              X