Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wirwar van statieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wirwar van statieven

    Gutgut, heb reeds zoveel opgezocht, zoekfunctie gebruikt, sites afgeschuimd, opnieuw zoekfunctie mismeesterd...en eerlijk gezegd, geraak niet veel verder. Ben men oud en serieus ondermaats statief beu en ga me iets degelijks in huis halen. Maar geraak er gewoonweg niet uit wat voor mij het beste zou zijn op dit moment.

    Ik waag me wat aan portretfotografie, macrofotografie en huwelijken(van vrienden ;-) ). Men set-up op zijn zwaarst bevat een 50D met 20-700 en men 580 EX II. Persoonlijk denk ik dat clipsen me beter liggen, gaat sneller imo, maar dan..dan blijft het blank.

    Kunnen jullie me wat aanraden? Alvast dikke merci! Heb namelijk volgende week een huwelijk van een vriendin, wil me goed voorbereiden en ga morgen eens langs men fotowinkel passeren.
    Last edited by Kaelan; 17 juli 2011, 13:07.
    Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
    Flickr

  • #2
    Re: Wirwar van statieven

    Owwwja, en ik heb een budget van max 300 euro.
    Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Wirwar van statieven

      Voor dat bedrag: Benro carbon statief.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Wirwar van statieven

        Heya Leopard, bedankt voor je reply. Zo'n Benro zie ik zeker zitten, maar moet met men 300 euro een statief en balhoofd kunnen kopen. Wanneer ik er nog een balhoofd bijneem overschrijd ik men limiet danig spijtig genoeg
        Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Wirwar van statieven

          Mijn advies is om niet naar budget te kijken.
          Zoek uit welke statief-kop-configuratie voor jou het beste is een spaar net zo lang tot je die kunt kopen.
          Tot die tijd blijf je gewoon je oude gebruiken of leent van iemand een statief.
          Wanneer je een statief koopt op basis van budget blijf je modderen tot je uiteindelijk toch nog een goed statief koopt en aan het eind van het liedje duurder uit bent dan in één keer de goede te kopen.

          Ik heb het zelf trouwens fout gedaan en het budget te veel laten meewegen.
          Nu heb ik een Manfrotto 055xprob met 488rc2 kop.
          Dat is een prima combinatie voor binnen of windstil buiten.
          Gaat het waaien dan gaat deze trillen en is niet stil te krijgen.
          Met een tele er op is het dan kudt met peren.

          Comment


          • #6
            Re: Wirwar van statieven

            Oorspronkelijk geplaatst door Kaelan Bekijk bericht
            .... ga me iets degelijks in huis halen....
            Oorspronkelijk geplaatst door Kaelan Bekijk bericht
            Owwwja, en ik heb een budget van max 300 euro.
            Oorspronkelijk geplaatst door Kaelan Bekijk bericht
            .... moet met men 300 euro een statief en balhoofd kunnen kopen....

            Allemaal tegenstrijdig wat je hier neerpent.
            Met een max. budget van 300 € zal je er niet komen vrees ik, volg de raad op van heaucheneaudt !

            ps. Je bedoelde waarschijnlijk in je openingspost een 50D + 70-200 + 580 EX II

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Wirwar van statieven

              Op tweedehandssites zoals Marktplaats kun je misschien wat vinden wat goed is en binnen je budget valt.
              Vaak is het dan een stokoud en loodzwaar statief met kop.
              Oud is geen bezwaar, maar het gewicht misschien...
              Als je toch bijna nooit hoeft te sjouwen met je statief is dit nog een mogelijkheid.

              Comment


              • #8
                Re: Wirwar van statieven

                mss en zien naar een manfrotto 055x pro b ofzo en een redelijk kopje!
                zal nipt zijn, maar moet lukken
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Wirwar van statieven

                  Als je niet bang bent van ebay (is geen enkele reden voor) dan kan ik je Horusbennu aanraden. Ik heb een maand geleden een aluminium traveler statief gekocht van hen en ik ben er heel tevreden mee. Totale prijs was 170 euro.
                  Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wirwar van statieven

                    voor die prijs koop je een 055 van manfrotto met een balhoofd van Benro.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wirwar van statieven

                      Hartelijk dank voor jullie reply's en hulp gasten!

                      Heb gebabbeld met een pro onder jullie, er me verder in verdiept en, dankzij hulp van eerder genoemde (waarvoor opnieuw hartelijk dank!!), tot deze combi gekomen:
                      - 055 XPROB
                      - 054 magnesium balhoofd Q5

                      Okay, okay, komt iets duurder uit dan oorspronkelijk gericht, maar die 34 euries extra heb ik er toch gaarne voor over
                      Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wirwar van statieven

                        ebay heeft tegenwoordig heel mooie en degelijke carbon statieven onder de 200€ (zonder kop) die een 170cm hoog gaan en tot 15kg! kunnen dragen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wirwar van statieven

                          Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                          ebay heeft tegenwoordig heel mooie en degelijke carbon statieven onder de 200€ (zonder kop) die een 170cm hoog gaan en tot 15kg! kunnen dragen
                          heb je hier voorbeelden van?
                          Website: http://www.svisimaging.be

                          Comment


                          • #15
                            Re: Wirwar van statieven

                            Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                            tnx

                            ziet er interessant uit

                            zelf ervaring me da statief?

                            moete we nadien just nog is zoeke naar een balhoofd
                            Website: http://www.svisimaging.be

                            Comment

                            Working...
                            X