Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleine manuele flits (formaat +/- zoals van Nikon SB-400)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kleine manuele flits (formaat +/- zoals van Nikon SB-400)

Ik zoek een kleine flits, ongeveer zo groot als een Nikon SB-400, maar dan met volledig manuele instelbaarheid (van de flitssterkte) op de flits zelf. De bedoeling is om ze te gebruiken met een Nikon SC-29 op een Fuji X100, dus i-TTL kan ik niet gebruiken.
    Kent er toevallig iemand zo'n flits? De kleinste die ik nu zelf heb is een SB-600 maar die neem ik toch nooit mee met men X100.
    De Fuji EF-20 lijkt de logische optie maar ik denk niet dat daarvoor een flitskabel bestaat en ik ben niet zo zot van on camera flash.

Alvast bedankt voor eventuele suggesties!

ps.: Ik ben er mij van bewust dat ik alles manueel zal moeten doen als ik geen Fuji flits gebruik, maar daar dat ben ik ondertussen al gewoon, dus das niet zo erg.

Re: kleine manuele flits (formaat +/- zoals van Nikon SB-400)

Voor het geval iemand hierop komt via de zoekfunctie, blijkbaar zorgen de TTL flitskabels van Canon ervoor dat je de Fuji flits via TTL kan gebruiken. De contacten zijn dan wel niet dezelfde, er is gewoon een contactje minder bij Fuji dan bij Canon, waardoor alle signalen van de Fuji wel worden doorgegeven van de camera naar de (Fuji) flits met een Canon kabel.

Comment

Re: kleine manuele flits (formaat +/- zoals van Nikon SB-400)

Ik gebruik als klein handig flitsertje de Nikon SB-30, die kun je ook manueel en op Auto instellen. Je kunt er niet mee bouncen, ik heb er wel een soort diffusortje op.
      Last edited by Spanjaart; 6 september 2011, 18:53.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Working...
      X