Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aan de nikon D700 bezitters

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aan de nikon D700 bezitters

Ik heb mij vandaag 'n D700 besteld, binnen 'n paar dagen is hij binnen.

Vraag: wat is het het aantal foto's met hoeveel GB per kaart?
    En wat is het aantal foto's in jpeg?

Ik veronderstel dat ik minstens 16, 32 GB nodig heb, vermits ik meestal in RAW trek.

Zijn er ook CF kaarten met reductie naar SD formaat

Waar zijn ze nog aan redelijke prijzen te verkrijgen?
    Misschien bij mijn fotograaf, maar ik volg de huidige marges niet meer.

alvast bedankt

Laat eens kijken... 32GB CF: 1.2k aan foto's volgens de indicator op de camera.
    De ervaring leert dat je ca. het dubbel eruit kunt halen -- nikon is nogal conservatief dus met zijn inschatting van het aantal resterende opnamen.
    Een paar jaar geleden tijdens een spotting namiddag in Nossegem er wel degelijk in geslaagd om het dubbele te halen (16GB CF, toen).
    Settings: 14bit RAW, loss-less compression.
    Voor mij reden genoeg om zorgeloos te fotograferen en af-en-toe eens door te duwen in Continuous High mode.
    Vooral voor AEB uit het vuistje (tbv HDR, niet waar?) kan dat nodig zijn.
    Groeten,
    ShaoLynx

Comment

Re: Aan de nikon D700 bezitters

Ik heb een 16 gig kaartje een snelle om die 8 beelden per seconde snel weg te kunnen schrijven en schiet alles RAW en JPEG fine en hij geeft aan 555 foto's

Ik rede het er mee... ze worden wel steeds goedkoper ik zag ze al voor een dikke 50 euro en ik heb er met een snelheid van 90 mb/sec een dikke 160 euro voor betaald toe ik em kocht.....

met 16 ga je er een heel eind komen en bij twijfel 2 van 16?

Ik heb de volgende gekocht.

SanDisk CF Extreme Pro 16 GB
      Prijs : € 142,25

Als je normaal schier dan heb die snelle kaartje niet nodig en dan kun je met veel goedkoper klaar zijn..

Groeten,
      Ben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BG61 Bekijk bericht
        Ik heb een 16 gig kaartje een snelle om die 8 beelden per seconde snel weg te kunnen schrijven en schiet alles RAW en JPEG fine en hij geeft aan 555 foto's

Met 16 Gb,hoeveel RAW foto's in FX schiet je daarmee, vermits dat ik hiermee beter kan vergelijken.
        555 foto's in raw lijkt me erg veel.

Comment

Verplaatst naar geschikter forum . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
            Met 16 Gb,hoeveel RAW foto's in FX schiet je daarmee, vermits dat ik hiermee beter kan vergelijken.
            555 foto's in raw lijkt me erg veel.
            Een NEF bestand is ongeveer 24 ŕ 25 Mb. per stuk, dat geeft minstens 640 Raw opnames op een 16 Gb. kaartje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Een NEF bestand is ongeveer 24 ŕ 25 Mb. per stuk, dat geeft minstens 640 Raw opnames op een 16 Gb. kaartje.
              Bij mij zijn ze maar 10 á 12 MB 14bit gecomprimeerd, in het begin heb ik een paar testjes gedaan met gekomprimeerd, lossless gekomprimeerd en niet gekomprimeerd en zag geen verschil.

Ik heb een extreme II 8GB kaart en volgens de teller gaan daar 457 foto's en het meest gehaalde is over de 600, niet vol maar klaar.

Ondanks de 'trage' kaart rammelt de camera gewoon zijn 8fps's er door heen, met een snelle kaart hebt je misschien 1 opname meer en een iets kortere tijd tussen de bursts.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

8gb aan 60mb/s lijkt mij ook meer dan genoeg hoor...

dit is toch deze die ik gebruik en dan heb ik nog 1 van 4gb en 2 van 2gb.

je kaartje van 16 of 32gb zal maar eens kapot gaan... je zal het voelen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht

Dat is het dan ook geworden, gezien mijn behoefte.

Sandisk extreme 8GB
                  60 MB/s
                  400X
                  UDMA

Comment

Ik heb hier 11 Sandisc Extreme III kaartjes van 4Gb. en zou niet weten waarom ik naar hogere volumes zou overstappen, camera is voorzien van twee kaartsloten, wat goed is voor meer dan 320 ongecomprimeerde raw opnames, per twee kaartjes, daar heb ik persoonlijk meer dan genoeg mee.

Comment

8gb aan 60mb/s lijkt mij ook meer dan genoeg hoor......
                      zeker voor een camera die maar met 35MB/s schrijft....
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Ik heb hier 11 Sandisc Extreme III kaartjes van 4Gb. en zou niet weten waarom ik naar hogere volumes zou overstappen, camera is voorzien van twee kaartsloten,
                        mijn D700 is slechts van 1 kaartslot voorzien...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                          mijn D700 is slechts van 1 kaartslot voorzien...
                          demeyereg spreekt over een D3 of een D3S vermoed ik . . .
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Of de D7000 ;-)

Leuke feature die 2 slotjes.
                            2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              demeyereg spreekt over een D3 of een D3S vermoed ik . . .
                              Inderdaad Francis, D3s twee kaartsloten is wel handig, bijzonder omdat je er een paar toepassingen kan aan geven, je kan voor alle veiligheid dubbel schrijven, maar ook raw op kaart 1 en jpg op kaart 2, en ook in te stellen als overloop (als kaart 1 vol is wordt automatisch overgegaan tot wegschrijven op kaart 2) mischien heb je bij de d7000 nog meer mogelijkheden het zou voor bepaalde mensen wel handig zijn om filmpjes naar een appart kaartje te kunnen schrijven.

Comment

Working...
                              X