Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar 120 Z/W film kopen aan laagste prijs?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waar 120 Z/W film kopen aan laagste prijs?

Ik ben nu al een tijdje bezig met analoge fotografie, en laatst overgestapt naar middenformaat.
    De rolletjes die bij m'n toestel zaten bij aankoop zijn nu op en dus ben ik op zoek naar goedkope zwart wit rolletjes (zodanig ik deze zelf kan ontwikkelen,...)

nu, waar kopen jullie deze en aan welke prijs?

ik had ze graag aan 3€/stuk gekocht, maar waarschijnelijk is dit wat optimistisch van mij.

groeten,
    Ruben

Re: Waar 120 Z/W film kopen aan laagste prijs?

Als je binnenkort eens naar London gaat kan ik je een heel goede winkel aanbevelen die enkel in analoge fotografie doet en heel redelijke prijzen heeft. Als je geen schrik hebt van online te kopen kan ik je deze site aanraden. Deze hebben alles en ze hebben de laagste verzendingskosten. Ik heb daar onlangs nog 20 rolletjes 35mm zwart-wit film gekocht. Ze waren ook heel snel met het verzenden.
    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Heb intussen deze site zelf gevonden, zelfde films als jouw site, maar 5cent goedkoper

mocht iemand nog goedkoper vinden, laat maar weten
      online is geen enkel probleem!

Comment

Ik kan je http://www.macodirect.de aanraden.

Kodak Tmax 100 kost daar bv. €18,35 voor 5 films.
        Er is wel een minimumbestelling van €42,50 verreist en dan komen er nog verzendkosten bij. Voor 3 pakjes Tmax (15 films) bijvoorbeeld komen die verzendkosten op €13,74.
        Dat komt dus op €4,6/filmpje
        Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
          Heb intussen deze site zelf gevonden, zelfde films als jouw site, maar 5cent goedkoper

mocht iemand nog goedkoper vinden, laat maar weten
          online is geen enkel probleem!
          Eigenaar is een lid van Dutchphotozone.
          Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
            Ik kan je http://www.macodirect.de aanraden.

Kodak Tmax 100 kost daar bv. €18,35 voor 5 films.
            Er is wel een minimumbestelling van €42,50 verreist en dan komen er nog verzendkosten bij. Voor 3 pakjes Tmax (15 films) bijvoorbeeld komen die verzendkosten op €13,74.
            Dat komt dus op €4,6/filmpje
            deze is me sowieso al te duur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
              deze is me sowieso al te duur.
              Je kan daar ook Efke (idem Adox) bestellen aan €3,45.
              Is in elk geval de goedkoopste leverancier van (kodak/Ilford) films die ik ken.
              Als je kleine hoeveelheden nodig hebt dan is het misschien minder voordelig omwille van de verzendkosten, maar die zullen er bij Fotofilmfabriek ook wel zijn.
              Mvg Tim

Comment

ik zou er sowieso 10 tot 30 kopen, dus verzendkosten maken niet zoveel uit. ben nu aan het kijken om die Adox films te kopen aan 3,15€/stuk+verzending.

kan iemand me wat over de kwaliteit van dat merk vertellen? heb er nog nooit van gehoord?

het is in ieder geval voordeliger dan ilford ed, maar is de kwaliteit gelijkwaardig?

ook misschien wat moeilijk is de gevoeligheid van 100asa

Comment

zijn die filmen niet gewoon in stock bij de betere fotohandel? Dan denk ik natuurlijk aan zaken zoals Grobet, Konijn en dergelijke
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                    zijn die filmen niet gewoon in stock bij de betere fotohandel? Dan denk ik natuurlijk aan zaken zoals Grobet, Konijn en dergelijke
                    Daar zijn ze soms te koop maar als je de prijzen in de fotowinkels achter de hoek soms ziet. Ik weet wel dat je de lokale handelaars wat moet steunen maar € 8,5 voor een rolletje Tri-X gaat er toch wel over. Ik heb ze online, omgerekend met verzending inbegrepen, aan een € 3 kunnen kopen.
                    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Fomapan 100-120/20 stuks kan je verkrijgen bij Fotohuis RoVo aan 57,50 €/20 rollen = 2,875 € per film.
                      Verzendingskosten komen er nog wel bij en die worden niet vermeld op de website.
                      BD0681BE -
                      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Working...
                      X