Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaart probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geheugenkaart probleem

Beste,

Iemand dit probleem al gehad; ik formateer m'n kaartje (is trouwens nog maar 1 jaar oud en mss een 5000-tal foto's genomen tot op heden), en als ik aan een nieuwe opdracht begin zitten er altijd een 3 à 4-tal foto's tussen dat niet goed werden weggeschreven ==> Het is soms zo dat het bovenste deel van de foto goed is en het onderste deel van de foto informatie bevat van foto's die er voordien opstonden?

Dankjewel voor enige verklaring.

Tommy
    Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

Re: Geheugenkaart probleem

Opdracht->pro->kaartje in de container, wat er aan de hand is niet zo belangrijk, maar ik hier al vele voorbeelden voorbij zien komen van zulke verschijnselen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Opdracht->pro->kaartje in de container, wat er aan de hand is niet zo belangrijk, maar ik hier al vele voorbeelden voorbij zien komen van zulke verschijnselen.
      Ik heb deze probleem niet tegengekoemen haam begrijp jouw antwoord ook niet? opdracht> pro wat? lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
        Ik heb deze probleem niet tegengekoemen haam begrijp jouw antwoord ook niet? opdracht> pro wat? lol
        ik denk dat hij bedoeld: wegsmijten, het is rot
        nikon d7000 met sigma 17-50 f2.8
        kijk eens naar die flickr daar!

Comment

Als je in opdracht werkt, ben je een professioneel fotograaf en dan gooi je zo'n kaartje gewoon weg en koop je een nieuwe(als amateur trouwens ook).
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Als je in opdracht werkt, ben je een professioneel fotograaf en dan gooi je zo'n kaartje gewoon weg en koop je een nieuwe(als amateur trouwens ook).
            Kan heel goed zijn, maar ik vroeg me enkel af hoe dit zou komen, wat de oorzaak is en of dit ligt aan het kaartje of aan het slecht formateren. Dankjewel voor alle antwoorden.
            Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

Comment

Normaal oorzaak van kaartje.

Formateren altijd in camera zelf!
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Probeer of je met dit kaartje in een ander toestel ook een probleem heb dat weet je of je toestel of het kaartje een probleem heeft. Wat het probleem is met het kaartje speelt geen rol. Weggooien of indien nog onder garantie (2 jaar en nog in het bezit van het verkoopbewijs) binnenbrengen bij de verkoper.

Comment

Working...
                X