Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleine rugzak gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kleine rugzak gezocht

Hoi,

Normaal vervoer ik m'n fotomateriaal + laptop in een Jack Wolfskin acs Photopack.
    Maar binnekort moet ik wat optredens gaan fotograferen, in een kleine zaal.

Ik zoek een niet al te dure, maar vooral niet te grote rugzak waar volgende spullen inkunnen:
    • 550D met grip + 17-55 2.8
    • Flits
    • Eventueel een 50mm 1.8
    • Batterijen, flash triggers, kaartjes enz...

All weather cover en andere handigheidjes zijn mooi, maar niet noodzakelijk als dit de prijs optrekt.
    Geen overbodige ruimte graag, aangezien het al druk genoeg is in zo'n kleine zaaltjes, en ik heb toch geen ander materiaal dat mee moet op zo'n dagen.

Wat kunnen jullie (zo goedkoop mogelijk) aanraden?
    Ik dacht aan iets in de aard van Lowepro flipside 300, andere suggesties?

Yannick
    Last edited by yakke; 14 juli 2011, 20:28.

Re: Kleine rugzak gezocht

Ik was zelf een tijdje geleden ook op zoek naar een compacte rugzak en heb een lowepro pro runner 200 gekocht. Deze is iets breder maar lager dan de flipside 300 (30 x 17 x 35,5 ipv 25,8 x 17,4 x 44,5). Qua volume dus kleiner dan de flipside 300. Deze tas bevalt me erg goed, maar ik denk dat dit voor jou nog te groot zal zijn. Dit is namelijk wat ik in deze tas vervoer:
    - 5D mk2 incl 24-70 F2.8 incl omgekeerde zonnekap
    - 70-200 F4 IS incl omgekeerde zonnekap
    - 17-40 F4 excl zonnekap
    - 50 F1.4 incl omgekeere zonnekap
    - 100 F2.8 macro excl zonnekap of een externe flash (hier is het dus kiezen)
    - genoeg vakjes voor accus, kaartjes, kabeltjes etc.
    Al met al kun je dus nog veel in deze kleine rugzakken kwijt. Voor jou is de flipside 200 dan misschien dus een betere keus aangezien er niet zo veel in hoeft. Als je nog kleiner wilt moet je denk ik niet naar een rugzak kijken, maar naar een sling oid. Het beste kun je natuurlijk met je apparatuur naar een winkel met een groot assortiment gaan en daar passen.
    http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

Bedankt voor je antwoord. Ik ga die tas ook eens bekijken... Het belangrijkste is eigenlijk de prijs, ik heb namelijk al een goede tas en zoek deze alleen om sporadisch eens mee te nemen als ik weinig materiaal nodig heb.

Comment

Ik heb een lowepro fastpack 100 voor als ik op stap ga met weinig materiaal...
        In het fotogedeelte steek ik de Fuji S5 (met grip) met daarop tamron 17-50 en ernaast zit nog een breedhoekslens of soms lichtsterke prime. In het bovenste compartiment zit mijn flitser en nog iets van drank of versnapering... Prima tasje dat echt niet veel geld kost.

Comment

Waarom een rugzak?
          Voor het gestelde doel lijkt me een heuptas veel handiger. Materiaal zeer vlot bereikbaar en handig om dragen.
          Kijk eens naar de Lowepro inverse 200, deze is zeker groot genoeg om het materiaal dat je opnoemt in op te bergen.
          Volgens mij ga je hier veel meer plezier aan hebben.

Groeten,
          Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
            Waarom een rugzak?
            Ik weet het niet
            Ik verkies gewoon het draagcomfort van een rugzak denk ik,
            heb je tas eens opgezocht maar is dat niet vreselijk groot als dat rond je heup hangt?

Y.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
              Ik weet het niet
              Ik verkies gewoon het draagcomfort van een rugzak denk ik,
              heb je tas eens opgezocht maar is dat niet vreselijk groot als dat rond je heup hangt?

Y.
              Valt in de praktijk best mee hoor. En het gewicht zit mooi verdeeld over je heup en via de schouderriem over de schouder. Grootste voordeel is wel dat je overal direkt aan kan.

Maar qua draagcomfort voor lange afstanden of moeilijk terrein zal een rugzak inderdaad wel beter zijn, maar ik combineer deze heuptas zelfs met een rugzak in de bergen en dat valt wel hoor, maar het is wel puffen,...

Groeten,
              Geert

Comment

Ik ga alle suggesties tot nu toe eens bekijken in een winkel denk ik... Dan voel ik meteen hoe ze zitten

Comment

Kwam net deze tegen op de site van konijn: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...50r-zwart.html

Het is een slingbag, op zich geen probleem voor het vooropgestelde doel...
                  Maar is het wat waard? Ik vind weinig info terug op internet omtrent deze tas.

Y.

Comment

Ik heb een lowepro flipside 200
                    Ik steek er een D90 in met de Tamron 17-50 de metz flits de NIKKOR 70-300 en nog wa 'kleinere spullen'

Opzich is ie klein en groot genoeg tegelijk...
                    Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

Comment

Iedereen bedankt voor het meedenken, het is uiteindelijk een flipside 200 geworden.
                      De rode versie stond in de solden trouwens

Y.

Comment

Working...
                      X