Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D copter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: 5D copter

    Dat patent stoort me niet, Als ze dit echt hard willen maken krijgen ze ongetwijfeld schade claims en rechtszaken aan hun been van andere multirotor distributeurs.
    hun aanvraag is trouwens nog "pending"
    Mochten ze dit toch doortrekken, veranderen wij ons concept op een afwijkende manier waarmee wij het patent omzeilen.
    Last edited by Coptermotion; 28 september 2011, 13:56.

    Comment


    • #47
      Re: 5D copter

      Pending ? Europees patent toegewezen eind februari EP000002035276B1

      Afwijkende manier zal moeilijk zijn, zelfs op één arm mogen er geen tegen elkaar in draaiende props staan, zelfs niet als je ze radiaal verplaatst.
      Denk je dat die distributeurs en ontwikkelaars niet eerder hadden moeten handelen dan ? Lijkt me niet logisch om te wachten tot het patent effectief is toegewezen.

      Airrobot kan het tactisch ook heel slim aan het spelen zijn natuurlijk...
      The older i get, the better i was.

      Comment


      • #48
        Re: 5D copter

        "Airrobot kan het tactisch ook heel slim aan het spelen zijn natuurlijk..."

        idd en het patent enkel maar gebruiken als andere coaxiale UAV's voor dezelfde doeleinden als hun machine worden aangeboden.
        zij richten zich eerder naar de militaire en surveillance markt.
        wat ik raar vindt is dat ze patent nemen op coaxiale setup maar er zelf blijkbaar "nog niet" gebruik van maken?

        Comment


        • #49
          Re: 5D copter

          Oorspronkelijk geplaatst door Coptermotion Bekijk bericht
          wat ik raar vindt is dat ze patent nemen op coaxiale setup maar er zelf blijkbaar "nog niet" gebruik van maken?
          Niets raars aan, bedrijven nemen zeer vaak patenten op mogelijke set-ups/ontwerpen, die ze nooit gaan gebruiken. Zo counteren ze concurrenten omdat die geen enkele van die ontwerpen nog kunnen gebruiken.
          Een voorbeeldje die ik onlangs op tv zag: lego heeft een patent op verschillende ontwerpen die ze niet gebruiken, dus elke configuratie van de onderkant die compatibel kan zijn met hun blokjes, enkel omdat niemand anders zo'n systeem zou kunnen uitbrengen dat op hun blokjes past.
          Last edited by CIB; 28 september 2011, 15:21.
          Nikon D5100 + 18-105mm VR
          Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

          Comment


          • #50
            Re: 5D copter

            @coptermotion: met slim spelen dacht ik echter aan het volgende: wachten tot de markt verzadigd is met leveranciers die coax toestellen al verkocht hebben aan hun klanten, om dan hun rechten op te eisen. De kans dat deze leveranciers dan eerder opteren voor het betalen van licentierechten is dan groter dan dat ze zouden opteren al die klanten een nieuw toestel te gaan aanbieden...

            Overigens heeft een kennis net een test gedaan met coax config. Conclusie is dat hij 1,2 kg trekkracht verloor in coax. 13.8kg voor een hexa config en 12.6kg met dezelfde motoren in Y6. Dus de praktijk zegt dat coax veel minder efficient is, zoals ik uit de theorie ook al kon opmaken. In feite is dat de logica zelve. M'n eerste model was overigens ook een Y6.
            The older i get, the better i was.

            Comment


            • #51
              Re: 5D copter

              Ondertussen niet stilgezeten.
              Aangezien zo'n heli heel lomp is, zeker met remote en camera eronder en vouwconstructie bedacht. Kan je tenminste op een normale manier een deur passeren. Ook handig voor verplaatsing, past dan geheel met remote in een pelican cube koffer 57.


              Verder een verbeterd ontwerp van de remotehead. Nu 3 assig en camera traploos te verplaatsen in alle 3 richtingen voor perfecte centrering zwaartepunt.
              Eerste prototype van het vouwframe en remote ga ik volgende week bouwen.


              The older i get, the better i was.

              Comment


              • #52
                Re: 5D copter

                jij schreef :

                "@coptermotion: met slim spelen dacht ik echter aan het volgende: wachten tot de markt verzadigd is met leveranciers die coax toestellen al verkocht hebben aan hun klanten, om dan hun rechten op te eisen. De kans dat deze leveranciers dan eerder opteren voor het betalen van licentierechten is dan groter dan dat ze zouden opteren al die klanten een nieuw toestel te gaan aanbieden...

                Overigens heeft een kennis net een test gedaan met coax config. Conclusie is dat hij 1,2 kg trekkracht verloor in coax. 13.8kg voor een hexa config en 12.6kg met dezelfde motoren in Y6. Dus de praktijk zegt dat coax veel minder efficient is, zoals ik uit de theorie ook al kon opmaken. In feite is dat de logica zelve. M'n eerste model was overigens ook een Y6. "


                Mijn beste XXL66,

                Vorige week Donderdag ben ik op de Westerschelde en boven de zee gaan vliegen met mijn Coptermotion G2200.
                Jouw toestel is nog niet eens op de markt, laat staan dat jij nu al kan tonen tot welke stabiele shots jouw toestellen in staat zijn !
                Laat ons eerst even afwachten tot jij kan bewijzen dat jouw effďentie beter is dan wat jij beweert.

                Zwijg me over efficientië, de één zegt dit en de ander dat....
                Wat ik wel weet is dat ik gevlogen heb in 5 beaufort met stoten tot 7 Beaufort en meer.
                Ons systeem is helemaal niet vergelijkbaar met het jouwe,
                Ok, jij bouwt jouw frames en camera gymbal zelf (Respect !) en je weet wat je doet.
                Je gebruikt Mikrokopter hardware, some love it, some hate it !
                Maar verder bouw je gewoon electronica in die iedereen kan kopen.

                Mvg

                Coptermotion

                P.S: check onze site maar eens zeer binnenkort, nieuwe film met bewijs wordt zeer spoedig ge-upload
                Last edited by Coptermotion; 24 oktober 2011, 13:04.

                Comment


                • #53
                  Re: 5D copter

                  oei, iemand met lange tenen precies...
                  The older i get, the better i was.

                  Comment


                  • #54
                    Re: 5D copter

                    Helemaal niet beste XXL66,

                    Gewoon even iets duidelijk maken ;-)
                    P.S: ben zeer benieuwd naar jouw aerial footage, heb je er al?

                    Comment


                    • #55
                      Re: 5D copter

                      Van m'n footage van het eerste PT was ik niet te tevreden, mag dat ? Dus bouw ik een tweede prototype. Mogelijk schakel ik ook over een nieuwe autopilot. Een andere gimbal stabilisator sowieso.

                      Ik heb het er gewoon moeilijk mee dat u beweert dat bepaalde natuurwetten voor u niet gelden. Een coax opstelling is gewoon minder energie efficiënt (punt), geef dat dan gewoon toe. Maar laat vliegtijden nu net een hekel punt zijn. Wat ik wel moet toegeven is dat coax wellicht minder windgevoelig is aangezien het draagvlak kleiner is en dus minder onderhevig aan wind. Maar op coax heerst een patent (m'n eerste model was ook coax), doch ik respecteer andermans patent rechten, maar heb ook geen zin om voor deze rechten te betalen, dus ben ik met dat ontwerp niet verder gegaan. Je kan natuurlijk 25k of meer vragen voor een toestel, dan maakt het niet uit natuurlijk. Inbreuken plegen op patent rechten lijkt me ook niet echt professioneel. Plaats u even in de positie van de ontwikkelaar.

                      Overigens MOET ik hiermee niet al op de markt zijn. Kwa prijs zijn ze waarschijnlijk indd niet te vergelijken.
                      Last edited by XXL66; 24 oktober 2011, 14:13.
                      The older i get, the better i was.

                      Comment


                      • #56
                        Re: 5D copter

                        We hebben alvast alle patenten in orde gebracht beste XXL66

                        Even kijken naar deze ruwe footage (even de youtube film in 720p res. plaatsen en gaan ! , NIET gestabiliseerd met software, enjoy !

                        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                        Comment


                        • #57
                          Re: 5D copter

                          mooi, wel grappig, zonder roll ;-)

                          7 beaufort zei u ?
                          The older i get, the better i was.

                          Comment


                          • #58
                            Re: 5D copter

                            je hebt de patenten nu in orde gebracht ? maar in een vorig post was dat patent toch niet belangrijk ? en hoe kan je dat in orde brengen ? de klant betaald de licentie ?
                            The older i get, the better i was.

                            Comment


                            • #59
                              Re: 5D copter

                              we hebben het intussen in orde gebracht . (lees .)

                              Comment


                              • #60
                                Re: 5D copter

                                Sorry, we couldn’t find that page


                                Rudy met Mikrokopter soft/hardware ...

                                enjoy
                                The older i get, the better i was.

                                Comment

                                Working...
                                X