Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke IMAC kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Welke IMAC kopen?

LamboCars is dat nu echt nodig om met zo'n foto onze ogen uit te steken
    Mooie opstelling waar inderdaad een Magic TrackPad ontbreekt.

Greetz,

Senn

Comment

Ik gebruik beide door elkaar. Erg handig.
      https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
        LamboCars is dat nu echt nodig om met zo'n foto onze ogen uit te steken
        Mooie opstelling waar inderdaad een Magic TrackPad ontbreekt.

Greetz,

Senn
        Helemaal de bedoeling niet hoor, paar jaar terug begonnen met één PC (Vista) met twee 20" schermen, vorig jaar is er een 2e PC (Win7) bijgekomen zodat ik verder kon werken terwijl de eerste PC bvb honderden raw files verwerkte, terug met twee schermen maar dan 22" (ik wou 4x de U2410 van Dell hebben, maar kon dat niet betalen ), dit jaar is de iMac erbij gekomen die ik voor een zacht prijsje gevonden heb bij een dealer ... en de iPad is nog een Mark I die ik twee weken voor de II uitkwam voor een belachelijk lage prijs heb kunnen kopen terwijl de MacBook Pro eigenlijk in 'continu bruikleen' is als support tool ... dus het ziet er wel duurder uit dan het is hoor maar het is wel indrukwekkend hé

Sidenote : die vier Dell schermen bij elkaar hebben waarschijnlijk minder gekost dan menig Eizo scherm dat anderen hier gebruiken hoor Ik koop bijvoorbeeld ook nooit de laatste nieuwe processor als ik een nieuwe PC zoek, altijd een stapje minder, dat scheelt enorm in prijs en maar enkele procentjes in power ... ik ga hier geen prijzen online zetten, maar de totaalprijs van wat op deze foto staat qua hardware valt reuze mee hoor
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik vind nou dus echt die trackpad waste of money... Geen 70eur waard hoor.

Comment

@ lambo:

op welke computer bewerk je dan je beelden, de iMac of de pc? Heb zelf naast mijn iMac een pc staan met een 17" scherm van de eerste wereldoorlog. En jouw opstelling doet me echt vloeken Prachtig allemaal maar waar gebruik je wat voor?
            Ipad: ?
            Imac: ?
            pc: ?
            macbook: ?
            ik zie ook dat je een tekentablet hebt?
            Zijn die pc's dan eigenlijk niet overbodig geworden sinds je een iMac hebt?

@psychodweep: ja 70euro is echt wel veel geld, maar het ding werkt wel goed, moest ik 70euro uitgegeven hebben en enkel problemen gekend hebben dan zou ik ook wel enorm vloeken, maar, dit is niet het geval en je haalt er verloren tijd mee in.
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

En waarom vind je dat ?
              Vind je het niet prettig werken ?

Ik heb gelukkig 20 euro minder betaald. Was toevallig in Hong Kong twee weken terug en heb er één mee genomen van de Apple store. Ik vond het eigenlijk ook een onzin ding om eerlijk te zijn, maar nu ik er mee werk gebruik ik de muis nog maar zelden. Komt dat ik ook wel heel erg gewend ben aan de trackpad van de MacBook Pro en Air.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                @ lambo:

op welke computer bewerk je dan je beelden, de iMac of de pc? Heb zelf naast mijn iMac een pc staan met een 17" scherm van de eerste wereldoorlog. En jouw opstelling doet me echt vloeken Prachtig allemaal maar waar gebruik je wat voor?
                Ipad: ?
                Imac: ?
                pc: ?
                macbook: ?
                ik zie ook dat je een tekentablet hebt?
                Zijn die pc's dan eigenlijk niet overbodig geworden sinds je een iMac hebt?
                Beetje off-topic, maar ik wil best even wat meer info geven over deze setup.
                De Vista PC met twee 20" schermen (bovenste rij) doet dienst als lokale webserver voor ontwikkeling, deze heeft mijn email meestal openstaan en dikwijls ook Notepad++ om php/html code te bewerken.

De Win7 PC met twee 22" schermen (de onderste rij dus) draait mijn Adobe Creative Suite 4, beide IPS schermen zijn met een EyeOne ingemeten en perfect afgesteld voor mijn output device, het tablet hangt ook aan deze PC. Meestal heb ik hier ook nog webcode openstaan om zo eventueel verschillende pagina's te vergelijken tussen de twee pc's.

De iMac is eigenlijk aangekocht om apps te schrijven, je kan geen iPad of iPhone apps schrijven met een PC, de Xcode draait alleen op Mac ... ik heb nog geen centjes genoeg om een CS 5.5 te kopen voor de Mac

De MacBook Pro is zoals gezegd in bruikleen, ik heb hem altijd bij en er staat een CS4 Design Premium op. Hij wordt gebruikt om 'on site' aanpassingen te doen aan zowel webpages, foto's als layouts ... een beetje een kantoor buitenhuis dus.

De iPad is vooral als portfolio aangekocht, maar natuurlijk ook gebruikt om eender waar snel even iets op te zoeken, een boek of magazine te lezen, filmpje kijken ... eigenlijk echt een gadget maar voor die prijs kon ik hem niet laten liggen, en nu gebruik ik hem echt wel dagelijks ...

Alle computers en de iPad worden ook gebruikt om websites te testen natuurlijk, zo heb ik verschillende versies van IE en FF draaien op de Vista en Win7 PC ... gewoon om na te gaan hoe een site verschilt in de verschillende versies ... ik heb zelfs nog een 15" laptop met WinXP draaien en IE 6.0 ... en die versie van IE is echt een kreng dus, maar wordt nog steeds gebruikt 'out there', dus ik moet het kunnen testen.

Op dit moment wordt de iMac niet gebruikt voor beeldverwerking ... sorry , eerst wat betalingen binnen zien te krijgen en dan een CS 5.5 kopen
                Er is maar één klavier voor beide PC's, ik gebruik namelijk InputDirector om twee pc's met één klavier en muis te besturen, jammer dat die niet op de iMac draait, dat zou pas echt handig zijn
                Last edited by LamboCars; 28 december 2011, 21:28.

Comment

ja ook dat verklaard wel veel natuurlijk. Nuja mooie setup maar niets voor mij, enkel een macbook zou nog handig zijn ( voor schoolwerk als ik bij mijn vriendin ben dat ik daar kan verderwerken ) en een ipad zoals je al zegt is het een leuke gadget, meer niet.
                  UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

En wat denken jullie van een Tunderbold 27inch scherm in combinatie met een MacBook pro van een maand oud.
                    Trouwens ik heb ook 8gig als werkgeheugen in mijn bakje steken en dat is zeker geen luxe.
                    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
                    www.dewolfmarc.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dwm400 Bekijk bericht
                      En wat denken jullie van een Thunderbolt 27inch scherm in combinatie met een MacBook pro van een maand oud.
                      Trouwens ik heb ook 8gig als werkgeheugen in mijn bakje steken en dat is zeker geen luxe.
                      Zeker een werkbare oplossing! Hoewel, als het alleen dient om thuis op je desktop te werken, ik een iMac zou verkiezen boven een MBP. Als je de Mac regelmatig wilt meenemen, daarentegen...
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Dat is de bedoeling dat de macbook pro regelmatig meekan.
                        En zo een flexible opstelling word of is.
                        Maar ik vind het aangenamer werken op een groot scherm en zeker voor fotobewerking.
                        Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
                        www.dewolfmarc.be

Comment

Heb macbook pro 15" en 27" screen
                          Fotobewerking doe ik altijd op 27"
                          We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                          Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Vinden jullie die 500€ voor de extra 5,5" de moeite bij de iMac? Ben op het punt te bestellen, maar aarzel nog tussen de 2. Zou liever die 500€ steken in SSD en RAM bv...

Zou natuurlijk wel primair dienen voor fotobewerking
                            MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
                              Vinden jullie die 500€ voor de extra 5,5" de moeite bij de iMac? Ben op het punt te bestellen, maar aarzel nog tussen de 2. Zou liever die 500€ steken in SSD en RAM bv...

Zou natuurlijk wel primair dienen voor fotobewerking
                              Je hebt nooit genoeg 'monitor real estate' vind ik, dus hoe meer pixels je tegelijk ziet hoe beter ... nu voor die 500 Euro zou ik een 2e scherm erbij zetten, eventueel een Dell U2410 of een ander IPS scherm ... heb je ineens een hoop resolutie meer.

Als ik PhotoShop of InDesign gebruik heb ik op één scherm het werkblad staan en al de tools die ik gebruik staan op het tweede scherm ... werkt perfect ... In Bridge heb ik op scherm één de folders en de thumbnails staan terwijl de preview op het tweede scherm staat, zo zie ik een zo groot mogelijke preview van het beeld ... ik heb jaren terug gekozen om twee kleinere schermen te kopen in plaats van één groot 27" scherm (dat stukken duurder uitkwam, twee 20" schermen waren veel goedkoper dan één 27") en heb daar nog geen seconde spijt van gehad.

Zou héél graag vier 24" schermen hebben met 1920x1200 resolutie op de twee PC's, maar mijn huidige schermen werken nog, dus is het een beetje belachelijk om ze weg te doen.

Comment

Heb ondertussen onze Imac 27" één week in het bezit.

In de winkel vertelde men mij dat het configureren van alle netwerk apparatuur geen probleem zou geven, ik vertel hem da ik da niet geloof en dat niets zomaar vol automatisch gaat.

Heb de winkel terug gecontacteerd om mijn excuses aan te bieden dat ik hun niet geloofde (een windows achterdochtigheid aangekweekt) inpluggen, opstarten 5min. instellingen van gebruiker edm. en voilla onze NAS, printers, computers, allemaal vol automatisch. LOVE THIS THING.

Het beeldkwaliteit is bling, bling, bling.
                                Geen dual monitors meer nodig, gewoon met twee vingers op de magic mouse schuiven tussen de verschillende werkbladen.

Life can be so easy with the right equipment.
                                www.de-busschere-wolfs.net
                                D70s - 50mm AF 1.8 / 18-70mm AF 3.5-4.5DX / 70-300mm AF 4-5.6 / SB-600

Comment

Working...
                                X