Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke IMAC kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke IMAC kopen?

Voor gewoon gebruik is zo'n Magic Trackpad heerlijk . Voor fotobewerking (zoals met de brushes werken in Aperture 3) verkies ik nog steeds mijn Logitech trackball...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik denk dat het allemaal kwestie van gewoonte is. Zo verkiezen zowel mijn vrouw als ikzelf de Magic Mouse boven de trackpad van haar MBP. Nu, ik vermoed dat een Magic Trackpad toch een andere look & feel geeft dan de klassieke MBP trackpad, of niet?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Een trackpad is leuk, zeker gewoon om te browsen enz, maar om te zeggen dat ik deze zou gebruiken in bijv aperture? dat zou ik eigenlijk eens moeten testen, maar denk dat mijn magic mouse daar toch preciezer is met brushen inderdaad.
        al werkt de trackpad fijn, een groot oppervlak en je hebt ook 2 muisknopjes indien je wil door op de onderste uithoeken te duwen, zitten namelijk 2 pootjes onder die als muisknop werken links en rechts.
        en merk ook wel dat de trackpad qua batterijduur langer meegaat als de magic mouse, die stopt er elke 1,5 maand mee

mvg bart
        Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
        500px site: https://500px.com/crazy_b

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wip Bekijk bericht
          Hij is bestelt
          3 weekjes geduld, .......

Deze opzet geworden:
          Imac 27"
          - 1TB HD (heb alles op de nas staan op kantoor)
          - Radeon grafischekaart met 2Gb geheugen
          - Standaard 4 Gb RAM, zal zodra hij op kantoor staat eens 16GB bestellen, de bestaande 4Gb zal dan te koop geplaatst worden. Geďnteresseerden laten maar iets weten.
          - Belgisch numeriek toetsenbord
          - Magic Mouse (ben benieuwd hoe dat gaat werken, heb in de shop effe gepruld ermee en deed het wel leuk)
          - 3 jaar Apple Care.

Gaat wennen worden da ge niet moet, kunt , moogt sleutelen aan uwe computer maar wel een pracht machine en clean desk

Onze nas moet ik nog AFP activeren, eerst dit doen, eerst imac, draaiende krijgen??
          Ben benieuwd of de imac direct alle mappen gaat herkennen en toegang tot alles gaat krijgen oa. de printers, scanners, internet, email staat allemaal in een netwerk met vaste IP adressen to be continued

Zijn er dingen die ik best eerst doe, updates, edm.
          Ben een Mac-virgin moet alles dus nog leren.
          Je moet geen afp activeren, werk gewoon via smb. Als je echt de grootste throughput wil dan ga je nfs moeten gebruiken.
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Een bijkomend voordeel van die trackpad is dat hij sinds Lion in Safari kan gebruikt worden zoals op een iPad: inzoomen gaat door je duim en wijsvinger van elkaar weg te bewegen, voor inzoomen net het omgekeerde . Voor internet is het erg aangenaam, maar voor fotobewerking is een muis beter.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Toen wij ons in 2010 in DSLR schoten, bleek onze 17" Toshiba van toen een jaar oud veel te licht voor de zware programma's en de grote files. Na lang twijfelen dan toch de overstap gemaakt naar Apple en de toen zwaarste iMac gekocht (zonder SSD). Daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Enkele maanden geleden crashte de Toshiba en heb ik Windows voor goed aan de deur gezet. Nu staat naast de 27" iMac een Led Cinema Display op een draaisokkel zodat het ook snel voor de nieuwe 15" Macbook Pro kan gebruikt worden, als we met 2 foto's bewerken. En alles werkt gewoon, altijd
              Ga maw voor de zwaarste 27" iMac die je budget aankan, je zal het je niet beklagen.
              De Mac displays vind ik veel zachter voor de ogen en voor fotobewerking heb ik nog geen last gehad van de 'spiegeling'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                Huh ? Ik dacht dat het zo'n hebbedingetje was maar nuttig ? Neuh mijnheer.
                Is het dan echt zoveel beter om mee te werken en zijn geld waard. Enne, je gebruikt dan totaal je muis niet meer
                Om eerlijk te zijn : ik heb professioneel een laptop en als ik met dat trackoppervlak aan de slag moet Net daarom heb ik er een (kleine) muis bij aangeschaft.
                Daarom mijn verbazing dat ik voor mijn iMac 180° zou moeten bijdraaien. Ik was namelijk al helemaal verslingerd op mijn 3 M speeltje (Mighty Magic Mouse).

Dus ... mezelf verwennen voor Kerst met een trackpad of toch niet ?

Tjerri
                wel kijk het is iets heel raars hoor maar ik kan meestal totaal niet overweg met die trackoppervlakte op laptops, bij geen enkele laptop zowel op ee mac book als een pc laptop. Maar ik wou toch even de magic trackpad uitproberen en ... dat werkt echt wel veel preciezer dan mijn muis. Ik denk dat het komt omdat de magic trackpad, je die kan plaatsen waar je wilt zodat hij beter geplaatst is voor je hand. Ik gebruik mijn muis totaal niet meer die zit in mijn kast nu. Op een laptop zit dat zo vast op een plek zo nogal ferm centraal en die dingen zijn op een laptop meestal ook niet zo gevoelig als de magic trackpad. Het is wel even aanpassen maar nadien werk je er wel sneller mee dan met een muis. ( enkel voor facebook spelletjes mis ik soms wel mijn muis omdat je om iets in te drukken je dubbel moet drukken op de trackpad terwijl bij een muis je gewoon de knop ingedrukt houd )
                UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                  wel kijk het is iets heel raars hoor maar ik kan meestal totaal niet overweg met die trackoppervlakte op laptops, bij geen enkele laptop zowel op ee mac book als een pc laptop. Maar ik wou toch even de magic trackpad uitproberen en ... dat werkt echt wel veel preciezer dan mijn muis. Ik denk dat het komt omdat de magic trackpad, je die kan plaatsen waar je wilt zodat hij beter geplaatst is voor je hand. Ik gebruik mijn muis totaal niet meer die zit in mijn kast nu. Op een laptop zit dat zo vast op een plek zo nogal ferm centraal en die dingen zijn op een laptop meestal ook niet zo gevoelig als de magic trackpad. Het is wel even aanpassen maar nadien werk je er wel sneller mee dan met een muis. ( enkel voor facebook spelletjes mis ik soms wel mijn muis omdat je om iets in te drukken je dubbel moet drukken op de trackpad terwijl bij een muis je gewoon de knop ingedrukt houd )
                  Hmmm, dan toch misschien iets om op de valreep onder de kerstboom te leggen

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    Een bijkomend voordeel van die trackpad is dat hij sinds Lion in Safari kan gebruikt worden zoals op een iPad: inzoomen gaat door je duim en wijsvinger van elkaar weg te bewegen, voor inzoomen net het omgekeerde . Voor internet is het erg aangenaam, maar voor fotobewerking is een muis beter.
                    Dit gaat hier ook al hoor, en ik werk nog nie met lion, heb nog eentje van de laatste met snow leopard erop

mvg bart
                    Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
                    500px site: https://500px.com/crazy_b

Comment

• Re: Welke IMAC kopen?

Ah, bij mij ging dat niet. Eens opnieuw proberen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                        Huh ? Ik dacht dat het zo'n hebbedingetje was maar nuttig ? Neuh mijnheer.
                        Is het dan echt zoveel beter om mee te werken en zijn geld waard. Enne, je gebruikt dan totaal je muis niet meer
                        Om eerlijk te zijn : ik heb professioneel een laptop en als ik met dat trackoppervlak aan de slag moet Net daarom heb ik er een (kleine) muis bij aangeschaft.
                        Daarom mijn verbazing dat ik voor mijn iMac 180° zou moeten bijdraaien. Ik was namelijk al helemaal verslingerd op mijn 3 M speeltje (Mighty Magic Mouse).

Dus ... mezelf verwennen voor Kerst met een trackpad of toch niet ?

Tjerri
                        Kun je beide niet gelijk gebruiken ?
                        Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Ik heb beide en ik gebruik beide ook , het heeft alletwee zen voordelen en nadelen maar die trackpad is echt zalig om mee te werken

grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dreamer187 Bekijk bericht
                            Ik heb beide en ik gebruik beide ook , het heeft alletwee zen voordelen en nadelen maar die trackpad is echt zalig om mee te werken

grtz
                            Idem, switchen tussen de twee naargelang je actie.
                            1DX

Comment

Ik heb nu ook al een tijdje een 27" iMac ... naast twee PC's (Vista en Win7) en heb ook al getwijfeld om zo'n magic trackpad aan te schaffen, de magic mouse zou ik dan op mijn MacBook Pro gebruiken als die op het bureau staat :

Zoals je ziet is het net een beetje krap geworden op mijn bureaublad, dus denk ik dat zo'n magic trackpad ideaal zou zijn.
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Magic trackpad is zeker handig, als je de trackpad van je MacBook ook prettig vind. Werkt vergelijkbaar. Ik merk dat ik de trackpad vaker gebruik dan de muis.

Comment

Working...
                                X