Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke IMAC kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke IMAC kopen?

Voor iets meer dan 100 EUR hebt ge dus 8GB ram extra.
    het kan dus ook nog goedkoper, mijn laatste aankoop van 8GB (zelfde type als jij) koste me 64€ (niet perse gezocht naar de goedkoopste prijs, wilde het gewoon vlug hebben, dus mss kan er nog iets af-

ram geheugen is de dag van vandaag zeer goedkoop geworden
    Fuji X-E1 - 18-55mm
    facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davy81 Bekijk bericht
      het kan dus ook nog goedkoper, mijn laatste aankoop van 8GB (zelfde type als jij) koste me 64€ (niet perse gezocht naar de goedkoopste prijs, wilde het gewoon vlug hebben, dus mss kan er nog iets af-

ram geheugen is de dag van vandaag zeer goedkoop geworden
      Ik ben benieuwd waar ge dit gekocht hebt. Want ik heb ongeveer die prijs betaald voor 4GB, terwijl gij 8GB hebt.
      Lijkt mij heel uitzonderlijk.
      Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
      website: http://www.hung.be
      facebook - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
        Ik ben benieuwd waar ge dit gekocht hebt. Want ik heb ongeveer die prijs betaald voor 4GB, terwijl gij 8GB hebt.
        2 sec googlen.
        2x 4GB voor € 70

Comment

nog goedkoper ondertussen:
          http://www.2compute.net/shop.aspx?pr...&Show=Delivery
          Fuji X-E1 - 18-55mm
          facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Slummums Bekijk bericht
            Dat is ook de eerste keer dat er iets goedkoper is dan ebay.
            ****, heb paar weken geleden nog4GB gekocht aan de prijs van 8GB.
            Zit wel aan max 16GB, ma dan nog.
            facebook - Instagram

Comment

een snelle zoektocht op ebay levert me toch ook goedkopere alternatieven op hoor...
              nou ja, in absolute euro's gezien heb je je niet zoveel "verlies" gedaan he.

Het is alleszins nog goedkoper dan wat apple vraagt.

Maar wat ik me meer afvraag, is het verschil van 12 naar 16 zo groot?
              Fuji X-E1 - 18-55mm
              facebook

Comment

een snelle zoektocht op ebay levert me toch ook goedkopere alternatieven op hoor...
                nou ja, in absolute euro's gezien heb je je niet zoveel "verlies" gedaan he.

Het is alleszins nog goedkoper dan wat apple vraagt.

Maar wat ik me meer afvraag, is het verschil van 12 naar 16 zo groot?
                Geen idee. Voor mij is het eerder mentaal.

Maar ik had wel 8GB RAM. Ik heb 4GB uit mijn oude imac gehaald en 4GB bijgekocht. Nu heeft mijn oude imac 4GB en mijn nieuwe 16GB

8GB draaide redelijk vlot, maar het is nooit snel genoeg. Als ik foto's export en dat duurt 15 minuten ipv 30 dan ben ik gelukkig. Hoe sneller hoe liever. Liefst van al, gewoon instant. Op mijn macbook air duurt het een uur om 800 foto's te exporten naar JPEG.
                facebook - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Slummums Bekijk bericht
                  Ik heb het even bekeken. Dit zijn latjes voor een PC. Dubbel zo lang als een iMac memory.
                  En deze zijn 1333Mhz.

Voor de mensen die memory kopen, goed opletten dat het werkt voor je pc/mac
                  facebook - Instagram

Comment

Ik gebruik deze topic maar om niet nog een te moeten opstarten hé:

WIj gaan hier op kantoor ook de stap wagen naar een appel.

Het zal een Imac worden
                    -de nieuwe I7 quad-core
                    -1TB hardeschijf, hebben toch alles op de nas staan
                    -standaard geheugen 4Gb, gaat uitgebreid worden naar 16Gb via E-bay of andere shops (mac is te zot met zijn geheugen??)
                    - toetsenbord met nummeriek klavier

Nu de volgende vragen:
                    Grafische kaart: AMD Radeon HD 6970M met 1 GB GDDR5 of AMD Radeon HD 6970M met 2 GB GDDR5
                    De Muis: magic mouse of apple mouse.

Waarvoor wordt hij gebruikt:
                    - 90% architectuur beroeps doeleinden (3D tekenen van gebouwen + af en toe een rendering), van 9:00uur tot 21,22,23,00,01,....uur
                    - 10% hobby fotografie (lightroom, photoshop) 80% in RAW

Ik kom van het windows systeem en ben nog gewoon om te werken met een muis met scrollwheel en 2 buttons.
                    Ons tekenprogramma wordt de scroll gebruikt om in en uit te zoomen, in drukken van scrollwheel pannen. Linker button, lijnen te tekenen (alla photoshop) en de rechter button voor menu's of eigenschappen van een bouw/lijn ellement op te roepen.

Zou graag direct de juiste keuze maken, beetje beroeps misvorming.

Mercikes,
                    www.de-busschere-wolfs.net
                    D70s - 50mm AF 1.8 / 18-70mm AF 3.5-4.5DX / 70-300mm AF 4-5.6 / SB-600

Comment

Ik heb het even bekeken. Dit zijn latjes voor een PC. Dubbel zo lang als een iMac memory.
                      En deze zijn 1333Mhz.

Voor de mensen die memory kopen, goed opletten dat het werkt voor je pc/mac
                      Geheugen voor pc of mac, tis hetzelfde hoor. Enkel gebruikt de Imac laptop geheugen ipv desktop geheugen.

Comment

Persoonlijk vind ik de Magic Mouse de beste die Apple ooit gemaakt heeft, maar voor iemand die van Windows komt, is de bouw ervan misschien te futuristisch. Geen bewegende onderdelen meer, eigenlijk een verplaatsbare trackpad. Probeer die MM toch maar ne keer, en, mocht je er niet aan kunnen wennen, houd zo'n lelijke Logitech achter de hand, om snel te kunnen overnemen!
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Persoonlijk vind ik de Magic Mouse de beste die Apple ooit gemaakt heeft, maar voor iemand die van Windows komt, is de bouw ervan misschien te futuristisch. Geen bewegende onderdelen meer, eigenlijk een verplaatsbare trackpad. Probeer die MM toch maar ne keer, en, mocht je er niet aan kunnen wennen, houd zo'n lelijke Logitech achter de hand, om snel te kunnen overnemen!
                          Eigenlijk ben ik zeker te vinden voor de magic mouse, mooi strak ding.
                          Maar de vraag is eigenlijk meer:

- De functies die ik beschrijf zijn deze ook mogelijk met de magic mouse, daar deze noodzakelijk zijn voor onze tekensoftware.
                          Dus met het scroll wheel kunnen zoomen en als deze ingedrukt wordt pannen. Natuurlijk zal dit op een andere manier werken bij de magic mouse, maar kan men hiermee ook vb. scrollen in webpagina's en als men op een of andere manier deze ingedrukt houd pannen (via een klein gevoelige tablet zone op de mouse, of hoe moet ge zoiets omschrijven, daar er geen bewegende delen zijn).
                          Heeft deze ook een linker en rechte muisknop (of goevoelige zone links en rechts)
                          Hoe lang gaan de batterijen mee, ge moogt tellen op ca. 10 a 12 uur intensief gebruik per dag (we zijn niet van zin om de muis continue op te laden, zou toch graag 1 maand moeten kunnen mee gaan).
                          www.de-busschere-wolfs.net
                          D70s - 50mm AF 1.8 / 18-70mm AF 3.5-4.5DX / 70-300mm AF 4-5.6 / SB-600

Comment

Lees er toch maar dit draadje op na (gaat wel om Lightroom)

Ik denk dat ik ongeveer een maand toekom met Duracel batterijtjes. Oplaadbare gaan niet zo lang mee, en degene die ik heb, zijn eigenlijk bestemd voor mijn externe flits, dus ik gebruik doorgaans gewone alkaline batterijen. Doe natuurlijk geen 10-12u per dag.

Als je de Magic Mouse neemt, zeker ook MagicPrefs installeren, niet alleen om de stand van je batterijen te checken, maar omdat je daarmee de muis veel meer functionaliteit kunt geven, zo je wenst. Bij mij is die extra functionaliteit miniem. Ik stam nog uit de tijd dat de Mac-muis maar één knop had.

Overweeg eventueel ook een Magic Trackpad.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
                              On Topic?

k weet dat dat ik een IMAC wil
                              Ik heb al een macbook.

Dit staat vast: IMAC 27''. Over de rest heerst verdeeldheid, maar toch heb ik hier al wel bijgeleerd hoor! Waarvoor dank!

Ik heb onlags ook een IMAC 27 gekocht in de basisversie.
                              Ik gebruik tot nu toe Lightroom 3. Ik heb net een grote hoeveelheid foto's gecorrigeerd, alle RAW-opnames van D700. Dit draait perfect en zonder vastlopen. Ik ga wel het geheugen uitbreiden naar 12 G, niet dat ik er direct behoefte naar heb maar voor de kostprijs dat het kost....
                              Je kan best de basisversie kopen maar steek er het maximale geheugen in.

Tet vergelijking: ik heb ongeveer gelijktijdig een nieuwe PC (HP), ook een I5 met 4 GB werkgeheugen van mijn werk, van de eerste dag blokkeerd dat toestel al

De vergelijking met de mac, is werkelijk appelen met citroenen vergelijken.
                              Die Mac doet gewoon zijn werk, is stabiel, die PC, dat is echt een ramp

Comment

Ik gebruik een ( op de ssd schijf na) maximum configuratie van de laatste versie van de 27" iMac. Om je functionaliteit en prestaties te maximaliseren is 16gb ram en de i7 core best handig. Ik moet er wel bij vertellen dat er hier ook in final cut x op gemonteerd wordt.

Een tip: koop zowel de magic mouse als de magic trackpad en personaliseer ze via de magicprefs software. Via je hoeken en spaces kan je ontzettend snel werken zeker als je prof bezig bent en tijd letterlijk geld betekent.
                                Het gaat vreemd klinken maar overweeg een tweede gekalibreerde monitor langs de iMac.
                                Dan kan je die geweldige resolutie van 2560-1440 gebruiken voor je foto, 3D, video.. Software en de andere monitor om door mappen te bladeren en of mails... Open te hebben staan. Het leukste is natuurlijk nog een 27" thunderbolt display maar dat is voor die doeleinden overkill. Editen in final cut en pro tools gaat wel beter wanneer je er twee van die resolutie hebt.
                                1DX

Comment

Working...
                                X