Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke IMAC kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke IMAC kopen?

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
    Maar helaas alleen met 'maar' dual-core i7s, en geen quad-cores...(net zoals bij de MacBook Pro 13") .
    Jaja, maar toch wel snel genoeg voor mij.

Comment

Normaal gezien voor mij ook, ware het niet dat ik de voorbije twee weken met de brushes in Aperture 3 heb leren werken ...En ik heb de indruk dat wat extra CPU vermogen daar geen slechte zaak voor zou zijn, net zoals een paar extra gigabytes geheugen...
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

En wat is nu uiteindelijk de conclusie? Wat is de beste koop?
        Wie geeft de samenvatting?
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

On Topic?

k weet dat dat ik een IMAC wil
          Ik heb al een macbook.

Dit staat vast: IMAC 27''. Over de rest heerst verdeeldheid, maar toch heb ik hier al wel bijgeleerd hoor! Waarvoor dank!
          * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
            Dit staat vast: IMAC 27''.
            Voila zie..

Ik heb een van de eerste 27" iMacs.. 8 Gb ram, draai hier soms 15 progs tegelijk, allemaal geen zorgen in maken... She's a sweet ride...

Je mag altijd eens komen zien !

Comment

Volgende week zou mijn macbook air 128GB moeten aankomen. Ben eens benieuwd.
              Mijn website | Facebook

Comment

Als ik nu voor imac zou gaan, zou ik toch zeker voor de nieuwe generatie gaan. Ondanks dat de vorige reeks soms met mooie reducties worden aangeboden.
                De reden : de nieuwe Thunderbolt interface. Het is nog even wachten tot de Thunderbolt-devices arriveren, maar dat is enkel een kwestie van tijd. Het grote voordeel is dat je dan externe harde schijven gaat kunnen gebruiken die op (quasi??) dezelfde snelheid kunnen werken als interne. Deze zullen in elk geval sneller zijn dan Firewire.

Een interessant tooltje is Carbon Copy Cloner (http://www.bombich.com/.
                Hiermee kun je een bootable copy maken van je harde schijf. Ik heb dit al uitgetest, en het werkt perfect. Zeker het bekijken waard, en het is zelfs gratis.
                Mijn backup strategie is de volgende : ik heb 2 externe harde schijven. Een hiervan gebruik ik voor mijn Time Machine backup, en op de andere maak ik regelmatig een backup met Carbon Copy Cloner.
                Dit heeft als gevolg dat als nu mijn interne harde schijf crasht, ik binnen de vijf minuten gewoon terug kan opstarten en verder werken. Maar het is wel trager. Daarom dat ik de Thunderbolt interface zo interessant vind. Je kan dan van je externe schijf opstarten, en aan dezelfde snelheid verder werken, en je laat je harde schijf vervangen wanneer het u het beste uitkomt.
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                  Als ik nu voor imac zou gaan, zou ik toch zeker voor de nieuwe generatie gaan. Ondanks dat de vorige reeks soms met mooie reducties worden aangeboden.
                  De reden : de nieuwe Thunderbolt interface. Het is nog even wachten tot de Thunderbolt-devices arriveren, maar dat is enkel een kwestie van tijd. Het grote voordeel is dat je dan externe harde schijven gaat kunnen gebruiken die op (quasi??) dezelfde snelheid kunnen werken als interne. Deze zullen in elk geval sneller zijn dan Firewire.

Een interessant tooltje is Carbon Copy Cloner (http://www.bombich.com/.
                  Hiermee kun je een bootable copy maken van je harde schijf. Ik heb dit al uitgetest, en het werkt perfect. Zeker het bekijken waard, en het is zelfs gratis.
                  Mijn backup strategie is de volgende : ik heb 2 externe harde schijven. Een hiervan gebruik ik voor mijn Time Machine backup, en op de andere maak ik regelmatig een backup met Carbon Copy Cloner.
                  Dit heeft als gevolg dat als nu mijn interne harde schijf crasht, ik binnen de vijf minuten gewoon terug kan opstarten en verder werken. Maar het is wel trager. Daarom dat ik de Thunderbolt interface zo interessant vind. Je kan dan van je externe schijf opstarten, en aan dezelfde snelheid verder werken, en je laat je harde schijf vervangen wanneer het u het beste uitkomt.
                  Inderdaad, en met Thunderbold en een ssd intern, heb je eigenlijk de max configuratie.
                  Persoonlijk vind ik SSD de beste vooruitgang sinds heel lang!! de processors worden altijd wel een beetje sneller, maar de stap met ssd is enorm geweest.
                  Geen systeem zonder ssd meer voor mij.

Comment

Ben aant kijken voor de mijne te bestellen, maar hoe steek je zelf RAM bij? Idd als je bij apple voor 8GB ram wil gaan betaal je voor die 4GB extra dan standaard 200(!!!!) € bij...

Een stappenplan voor een leek zou handig zijn
                    http://www.ifixit.com/Teardown/iMac-...eardown/1236/1

De prijzen die Apple hanteert voor hun geheugen-upgrade is inderdaad .

Comment

Goed dat je CCC aanhaalt, Stapperke. Ook ik gebruik dat programma tot volle tevredenheid. Ik heb een TimeCapsule die draadloos voor een volledige backup van ons beider Macs zorgt. Op een externe harde schijf maak ik dan af en toe een bootable kloon; niet al te vaak, maar zeker bij de overgang van Leopard naar Snow Leopard, en dus eerlang ook weer bij de overgang van Snow Leopard naar Lion.

Wat extra RAM geheugen betreft, mijn iMac (uit 2008) kwam officieel maar met 2GB, en inderdaad, de officiële prijzen van Apple liggen veel te hoog. Maar bij de Apple-verdeler waar ik mijn Macs koop, steekt men zonder problemen geheugen bij tegen gangbare prijzen.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Inderdaad, en met Thunderbold en een ssd intern, heb je eigenlijk de max configuratie.
                        Persoonlijk vind ik SSD de beste vooruitgang sinds heel lang!! de processors worden altijd wel een beetje sneller, maar de stap met ssd is enorm geweest.
                        Geen systeem zonder ssd meer voor mij.
                        Inderdaad, dat zijn voor mij de 2 belangrijkste vernieuwingen die eraan zitten te komen, de Thunderbolt-interface, en stilletjesaan zullen de SSD's democratischer geprijsd worden. Tot 128Gb gaat het nog, maar eens je boven deze capaciteit gaat, vind ik het op dit moment nog veel te duur. Maar over ongeveer een jaar vermoed ik dat dit al heel anders gaat zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Wat extra RAM geheugen betreft, mijn iMac (uit 2008) kwam officieel maar met 2GB, en inderdaad, de officiële prijzen van Apple liggen veel te hoog. Maar bij de Apple-verdeler waar ik mijn Macs koop, steekt men zonder problemen geheugen bij tegen gangbare prijzen.
                          Is dat toevallig Switch in Antwerpen, Les ?
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Nee, al koop ik af en toe wel eens wat bij Switch (zowel aan de Boerentoren als in het Shoppingcenter), mijn vaste Mac dealer is in Turnhout.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

I see...Ik dacht al zoiets (meen op te maken uit jouw eerdere posts dat je in die regio woont, vandaar) .

Comment

Ben aant kijken voor de mijne te bestellen, maar hoe steek je zelf RAM bij? Idd als je bij apple voor 8GB ram wil gaan betaal je voor die 4GB extra dan standaard 200(!!!!) € bij...

Een stappenplan voor een leek zou handig zijn
                                Ik heb van de week nog 4GB RAM gekocht voor mijn iMac. Nu zit ik aan 16GB (max)
                                50 GBP op ebay:
                                4GB DDR3 1066MHz 204-PIN SODIMM INTEL IMAC/MAC MINI RAM

Ge moet gewoon de verkoper even mailen en vragen als de RAM geschikt is voor uw iMac. Ik woon in Londen dus levering is gratis en de volgende dag. Maar ze sturen ook naar Belgie voor een kleine meeprijs.

Voor iets meer dan 100 EUR hebt ge dus 8GB ram extra.

Heb in mijn oudere iMac hetzelfde gedaan. Is 2-tal jaar oud en draait nog goed. Daar zit 8GB RAM in en is een duo core.
                                Maar de nieuwe iMac vliegt
                                Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                                website: http://www.hung.be
                                facebook - Instagram

Comment

Working...
                                X