Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke IMAC kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke IMAC kopen?

Mijn iMac 24" 2.8GHz 'Extreme' (Intel Core 2 Duo) had bij mijn (nieuwe) aankoop in 2008 ook nog nooit gehoord van een i3 of i5 of wat dan ook. Totaal RAM 4 GB volgens Apple en 6GB volgens MacTracker, maar ik draai nog vrolijk PS CS5, LR3 en Aperture met 4GB. De 2011 modellen zullen ongetwijfeld sneller zijn, net zoals de 2012 modellen sneller zullen zijn dan die van dit jaar. Maar we kunnen nog mee...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

jaja, weet ik ook wel, maar nu zou je een ouder model kopen he, dat is minder toekomstgericht, dat bedoel ik...
      de eisen voor software verzwaren altijd...

Comment

Er is een nieuwe mac mini uit...
        ziet er goed uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
          jaja, weet ik ook wel, maar nu zou je een ouder model kopen he, dat is minder toekomstgericht, dat bedoel ik...
          de eisen voor software verzwaren altijd...
          Ik heb in het verleden (werk met Mac sinds 1987) meermaals een model gekocht, net op het moment dat er een nieuwe uitkwam, of zat aan te komen. Reden: prijzen dalen meestal op dat moment. Bovendien is er over dat oudere model heel wat gebruikerservaring te vinden, in tegenstelling tot die onbekende nieuwkomer. Ik ben ook nooit een trendsetter geweest (al heb ik ook Betamax video gehad, en nog andere zaken die ondanks hun kwaliteit geen blijvertjes bleken). Soms voegt men nieuwe 'features' toe, en zijn het die nieuwste snufjes die je tot kopen overhalen, terwijl er soms een jaar nadien van die nieuwe features nog nauwelijks sprake is.
          Ik wil je niet overreden om een ouder model te kopen, als je je het nieuwste van het beste kunt veroorloven, maar ik wil je gewoon een paar argumenten meegeven waarom een wat ouder model toch nog een goeie koop zou kunnen zijn.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Aangezien de CD-drive ondertussen is verdwenen in de meest verkochte MacBook Air en nu ook in de Mini. Denk ik dat die CD spelers ook gaan verdwijnen in de iMAC en de MacBook Pro op termijn. Dus ik zou niet hopen op een bluray interne speler. Als je dat nodig hebt koop dan een externe.

Persoonlijk denk ik dat het tijdperk van een CD/DVD in een PC/Laptop zijn tijd heeft gehad. Net als de floppy is verdwenen. Er zijn een aantal redenen voor.
            • USB sticks krijgen een grotere capaciteit en de prijs begint serieus te dalen. Dus de USB stick neemt meer en meer de taak van tijdelijke opslag over.
            • Iedereen is tegenwoordig bijna altijd online. Files uitwisselen kan eenvoudiger via het net dan via een CD/DVD...
            • De nieuwe Mini en MBA hebben in hun Bios wat SW steken om vanaf een volledige lege HW, Lion te installeren via het net. Dus dit komt er ook in de andere Macs.
            • Mediaplayers in huis vervangen de nood om iets eerst op CD/DVD/BluRay te branden. Want je streamt meer en meer je content naar je andere apparaten.
            • Applicaties ga je in de toekomst minder via CD installeren en alleen nog maar downloaden online.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Huidige imac is prima in orde om alles vlot te draaien en een pracht van een computer. Zal nog even duren voordat er een nieuwe komt en dan zullen er weer roddels over de volgende upgrade komen, zo kan je blijven wachten.
              Heb je hem nu nodig: kopen! Sites als mac rumors zijn prima om u een idee te geven over aankomende upgrades.
              BR in een imac: i don't think so. Gaat volgens mij nooit gebeuren want Apple gaat voluit voor downloaden (itunes) en streamen (apple TV) en massa opslag via thunderbolt.

Comment

Naar de topic starter toe.

Vandaag zou ik eerder opteren voor het nieuwe Thunderbolt scherm als docking station voor de MacBookPro of MacBookAir. Voor extra diskspace hang je een FireWire of Thunderbolt drive aan dat scherm.

Onderweg neem je gewoon je MacBook... mee met daarop al je programma's en een subset van de documenten waarmee je bezig bent.

Voorbeeld voor foto's: Je laat alleen de laatste 5/10 projecten op je laptop staan. De andere verplaats je naar die externe disk. Via Aperture kan je toch je ganse bib meenemen, alleen kan je dan onderweg geen aanpassingen of export van die foto's doen omdat je dan access tot die externe disk nodig hebt. Maar het bekijken van je portfolio kan perfect zonder de master foto's op je systeem.

Let op deze oplossing is duurder in initiële aanschaf dan een iMAC. Maar je hebt dan geen 15 of 17 inch MacBook nodig want thuis heb je het grotere scherm. Onderweg keis je voor draagbaarheid met een 13 of eventueel zelfs 11 inch versie.
                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

zopas de iMac 27" op de kop getikt (vorige generatie met i5 quadcore) voor 1400 euro...
                  so happy :-)

Comment

Wat is het verschil tussen een iMac 27" vorige en huidige generatie?

Comment

Andere processor (sandy bridge), 2 tunderbolt poorten, nieuwe HD webcam...

Comment

Bedankt voor de talrijke reacties!

love this forum!
                        * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davy81 Bekijk bericht
                          hoe draaide men aperture en PS voor de i-processors?

hier een iMac (late 2009) met de toen standaard 3,06 GHz Core 2 duo en alles loopt vlot.
                          Loopt nog allemaal vlot, heb enkel wat ram bijgestoken omdat duidelijk werd dat ik met 4gig niet (meer) genoeg had
                          Ben aant kijken voor de mijne te bestellen, maar hoe steek je zelf RAM bij? Idd als je bij apple voor 8GB ram wil gaan betaal je voor die 4GB extra dan standaard 200(!!!!) € bij...

Een stappenplan voor een leek zou handig zijn
                          * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

Comment

filmpjes genoeg te vinden op youtube hoe je het kan doen.
                            hier een voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=gV6rsCOHxg0
                            Fuji X-E1 - 18-55mm
                            facebook

Comment

Moest ik vandaag een nieuwe mac kopen, dan was het een macbook air, met een cinema display van 27 inch, best of both worlds!!!

Comment

Maar helaas alleen met 'maar' dual-core i7s, en geen quad-cores...(net zoals bij de MacBook Pro 13") .
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
                                X