Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke IMAC kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke IMAC kopen?

Indien je met Aperture zou gaan werken (kan ik je zeker aanraden) is de i7 processor en 8GB ram echt wel een must om vlot te gaan werken met RAW bestanden van 12mp of meer (mijn persoonlijke mening). Gewoon photoshop file per file, zal echter wel prima gaan op de iets lichtere uitvoering. Jammer dat ze bij Apple geen mogelijkheden voor snellere interne HD's aanbieden.

27" scherm vind ik fantastisch werken in full-screen mode in aperture.
    leuk weetje, een 20" scherm past er in verticale modus net naast! Ideaal om mail of fora op ten de houden!
    Last edited by MichielBrugge; 15 juli 2011, 23:56.
    Canon R | Leica Q
    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
    [/COLOR]

Comment

qua opslag is 1TB zeker handig, maar mijn harde schijf van mijn iMac gebruik ik niet om mijn foto's op te slaan, daar gebruik ik verscheidene externe harde schijven voor. Ik had liever gehad dat ze een SSD in de imac stopten van 250GB ofzo om de prestaties nog meer naar omhoog te krijgen zodat je daarop tijdelijk he foto's op kunt plaatsen en eens alles bewerkt en afgewerkt hops op een externe.
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

De huidige 27" kan je krijgen met een 256 ssd in combinatie met een 1 of 2 TB schijf
        Kost wel 600€ meer dan een standaard configuratie

Maar niemand verplicht je om deze optie bij apple te nemen. Het moet wel mogelijK zijn om dit zelf te doen ( of te laten doen) voor een goedkopere prijs.
        Fuji X-E1 - 18-55mm
        facebook

Comment

Kijk maar eens op de site van ifixit daar staat stap voor stap uitgelegd hoe je dat moet doen
          Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davy81 Bekijk bericht
            De huidige 27" kan je krijgen met een 256 ssd in combinatie met een 1 of 2 TB schijf
            Kost wel 600€ meer dan een standaard configuratie

Maar niemand verplicht je om deze optie bij apple te nemen. Het moet wel mogelijK zijn om dit zelf te doen ( of te laten doen) voor een goedkopere prijs.
            jusit dermee das het probleem die prijs he
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Ik ben ook in de markt voor een 27" iMac. Bij vandenborre zou je de pil (prijs) kunnen verzachten door ecocheques. :-)

Alleen ik lees geruchten dat in het einde van het jaar/begin volgend jaar er een redesign komt van de iMac. (nieuw frame, blueray, touch mogelijkheden...)

Comment

Bij die 'touchmogelijkheden' stel ik me vragen. In het filmpje van de MacBook Air zegt er iemand (denk dat het Phil Schiller was) dat het zo belangrijk is om die multitouch-interface te hebben bij het gebruiken van software.

Toen ze eraan dachten om het in het scherm in te bouwen hebben ze ontdekt dat het niet comfortabel is om je hand de hele tijd in de lucht te houden. Ik denk eerder dat je gewoon zo'n Magic Trackpad weer zal kunnen gebruiken ...Makkelijker, en ergonomisch een betere keuze, nee ?
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Inderdaad, daar ben ik het meer dan mee eens... als ik achter mijn desktop zit dan heb ik er geen boodschap aan om met mijn handen voortdurend op mijn scherm te wrijven... Je moet dan dan elke 5 minuten zitten afkuisen. Dat is voor mij geen must! mijn armen zijn trouwens niet lang genoeg, want mijn bureau is heel diep, daarom dat ik ook de 27 kan nemen.

De Bluray daarentegen zou een leuke uitbreiding zijn, en nu 2000 euro uitgeven als er binnen een paar maanden een nieuw design zou zijn... dat houd me wat tegen...

Comment

Ben al anderhalfjaar overgeschakeld van Windows naar Mac.
                    Lees in mijn voetnoot welk systeem ik heb.
                    Ben er héél tevreden over!

Groeten,
                    wistofus
                    Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
                    iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
                    Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                      Inderdaad, daar ben ik het meer dan mee eens... als ik achter mijn desktop zit dan heb ik er geen boodschap aan om met mijn handen voortdurend op mijn scherm te wrijven... Je moet dan dan elke 5 minuten zitten afkuisen. Dat is voor mij geen must! mijn armen zijn trouwens niet lang genoeg, want mijn bureau is heel diep, daarom dat ik ook de 27 kan nemen.

De Bluray daarentegen zou een leuke uitbreiding zijn, en nu 2000 euro uitgeven als er binnen een paar maanden een nieuw design zou zijn... dat houd me wat tegen...
                      Als je echt Bluray nodig hebt dan kun je beter nog even wachten, maar als het die optie geen "must" is, dan moet je gewoon het huidige model kopen. Anders kun je wel wachten tot Pasen en Pinksteren op dezelfde dag gaan vallen, en dat gaat nooit gebeuren...
                      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Als je echt Bluray nodig hebt dan kun je beter nog even wachten, maar als het die optie geen "must" is, dan moet je gewoon het huidige model kopen. Anders kun je wel wachten tot Pasen en Pinksteren op dezelfde dag gaan vallen, en dat gaat nooit gebeuren...
                        ik moet niets

Comment

Ik ben ook in de markt voor een 27" iMac. Bij vandenborre zou je de pil (prijs) kunnen verzachten door ecocheques. :-)

Alleen ik lees geruchten dat in het einde van het jaar/begin volgend jaar er een redesign komt van de iMac. (nieuw frame, blueray, touch mogelijkheden...)

per 9 maand komt er ongeveer een update uit

nieuw frame... kan goed zijn, maar grote veranderingen? geen idee, da's afwachten
                          blue ray... lijkt me onwaarschijnlijk, ik zie ze eerder het diskstation volledig eruit laten dan dat ze ooit een blue ray zouden toevoegen
                          touch... zal wel beperkt blijven tot de touchmogelijkheden van de trackpad en mighty mouse

als je tevreden bent met een 27" van de vorige gen. dan kan ik je mediamarkt Oostakker aanraden, vorige week stonden daar nog een heleboel dozen met dergelijke toestellen aan 1250€ geprijsd... lijkt me een uitstekende koop
                          Fuji X-E1 - 18-55mm
                          facebook

Comment

Ben eens gaan zien in MM oostakker, maar het zijn de i3 versies die er staan... wat te zwak denk ik voor photoshop en aperture...

Comment

Ben eens gaan zien in MM oostakker, maar het zijn de i3 versies die er staan... wat te zwak denk ik voor photoshop en aperture...
                              Nee hoor.. Dat draait zelfs zonder problemen op de "oude" Core 2 Duo machines

Ik gebruik sinds afgelopen week een 27" iMac (spring 2011 model) met een i5 en 16GB ram. Wat een heerlijk apparaat is het toch ook.. Photoshoppen is een verademing in vergelijking met mijn oude Windows pc
                              5DII + 35L = ❤

Comment

hoe draaide men aperture en PS voor de i-processors?

hier een iMac (late 2009) met de toen standaard 3,06 GHz Core 2 duo en alles loopt vlot.
                                Loopt nog allemaal vlot, heb enkel wat ram bijgestoken omdat duidelijk werd dat ik met 4gig niet (meer) genoeg had
                                Fuji X-E1 - 18-55mm
                                facebook

Comment

Working...
                                X