Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snel CF cards downloaden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• snel CF cards downloaden

Ik word hier echt gek van.
    Na een shoot moet ik mijn CF kaarten afladen.
    Is het normaal dat ik maar 9MB/s haal voor de download ?
    Ik heb tamelijk wat 32GB kaarten ... dat duurt gewoon een eeuwigheid om dat te downloaden.
    Zijn daar geen (snelle) oplossingen voor ?

Re: snel CF cards downloaden

als je lightroom gebruikt kan het lang duren omdat die ook nog moet ingeladen worden. Gebruik een firewire reader of een express card reader van lexar.
    - Frederik Herregods Photography -
    Ckeck out the blog:: Toolbag:: Flash is the new sexy (Not so safe for work)

Comment

ja er zijn andere mogelijkheden je kunt zo'n kaart reader kopen die veel sneller is dan als je je camera aansluit op de pc. Ik kijk later wel hoe die heten.....op google zul je meerdere mogelijkheden vinden. Er zijn ook harde schijven waar je direct ............maargoed die hebben kleine capaciteit voorlopig 80Gb of iets dergelijks.

Jouw video's zien er goed uit, eindelijk iemand die er wat van bakt. Als je kijkt hoeveel mensen schaamteloos geld vragen om mensen te filmen ( door alleen op de rec te drukken en rond te lopen) is jouw werk wel een verademing lol
      5d2?
      Net ook de foto's gezien en die zijn heel mooi.
      Last edited by aras; 2 juli 2011, 02:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
        Jouw video's zien er goed uit, eindelijk iemand die er wat van bakt. Als je kijkt hoeveel mensen schaamteloos geld vragen om mensen te filmen ( door alleen op de rec te drukken en rond te lopen) is jouw werk wel een verademing lol
        5d2?
        Net ook de foto's gezien en die zijn heel mooi.
        Inderdaad...
        Niet meteen de goedkoopste, maar voor wie het geld er voor (over) heeft, en het zich kan permitteren, zeker een aanrader als je 't mij vraagt.
        Het volledige plaatje klopt: beeld, muziek, bewerkingen... Vind ik top (al zijn huwelijken niet zo zeer mijn ding).

mvg,
        Bart
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Er spelen meerdere zaken samen om alles vlot overzetten van de CF kaart naar de PC, zoals:

• PC, CPU, RAM, VGA (goed werking)
          • Een goed werkend OS systeem (Windows of Mac)
          • CF kaart type
          • Verbinding met de PC (via de camera of een kaartlezer)
          • Type USB op het moederbord van de PC:
           1.0 (1.5Mbit/s)
           1.1 (12Mbit/s)
           2.0 (480Mbit/s)
           3.0 (5Gbit/s).
          Dit zijn theoretische snelheden, die in de praktijk vaak niet gehaald worden.

• Type HD (IDE, SATA, SSD), intern of extern via USB of Fire wire.
          1GB RAW bestanden naar een interne SSD in 4sec, de zelfde bestanden naar
          een interne SATA in 1,5min. (zelf getest)

En hier zit volgens mij de bottleneck, de schrijfsnelheid van je harde schijf.
          Nu mag je nog de snelste CF kaart en kaartlezer gebruiken, de harde schijf moet het uiteindelijk wegschrijven.
          Grote SSD's zijn niet goedkoop, maar wel razendsnel en een optie om alles sneller te kunnen overzetten.

Zelf heb ik goede ervaringen met CF kaarten van SanDisck type Ultra en Extreme in combinatie met
          de Apacer Kaartlezer Multi intern USB 2.0 - AE700B en een 160GB Intel Postville X25-M SSD

Groeten,
          Eric

Comment

Je kan in plaats van gek te worden, die lange tijd benutten om een bakje koffie te zetten
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Je kan in plaats van gek te worden, die lange tijd benutten om een bakje koffie te zetten
              Inderdaad

Comment

Ik had geen last van traag downloaden en vond die 9MB/s ook wel traag,
                tot ik zelf de test eens deed.

Mijn materiaal:
                - Sandisk Extreme III (6) 4GB SDHC (dus geen CF)
                - externe USB 2.0 card-reader
                - SATA150 harde schijf

Resultaat:
                - eerst 3,5 GB van harde schijf naar leeg kaartje : 11,5 MB/s
                - dan alles terug van kaartje naar harde schrijf : 9,9 MB/s !!!

De leessnelheid v/e kaartje ligt hoger dan de schrijfsnelheid, maar daar ben ik dus niets mee. 't Ligt dus aan de harde schijf (of de weg er naartoe) .

Comment

Er is ook een verschil in snelheden tussen kaartlezers. Enkel mijn Sandisk kaartlezer haalt aanvaardbare snelheden. De overige die ik heb waren "witte produkten" die 3-4 keer trager waren.
                  Normaal haal ik snelheden van een 17 MB/s (die trage dingen met moeite 5) met een extreme III kaartje.
                  De snelheid van de harddisk heeft daar niet veel mee te maken (die haalt makkelijk 50 MB/s en hoger). Veel kleine files kopiëren zorgt wel voor vertraging, maar foto's uit een camera zijn meestal niet echt klein.
                  Last edited by polleke_cgc; 3 juli 2011, 09:24.
                  Groeten,

Polleke

Comment

Thanks voor de tips.
                    Het probleem zit er mss in dat ik momenteel enkel nog met externe schijven werk die op hun beurt dan via USB gekoppeld zijn.
                    Ik zal eens proberen om eerst naar HDD (intern) te kopiëren.

@ aras : De tip voor een bakje koffie is goed, maar als je snachts rond 1 uur thuis komt en je moet 6 volle 32 GB kaarten afladen omdat je om 7 uur 'smorgens weer op een volgende shoot moet zijn, dan wil je enkel dat het zo snel mogelijk gaat. hehe.
                    Anders is dat bakje koffie wel super !
                    Thanks voor het compliment van de video's.
                    Ik moet de video's en fotos wel dringend updaten, want ze zijn verouderd en ik heb nog geen tijd gehad voor de site aan te passen.
                    o.a. 5d2 alsook een paar 7D's.

Comment

mss is het ook wel een idee om meer kaarten te kopen in jouw geval

vind het enigzins ook al raar dat jij het risico loopt om je kaarten onmiddellijk te ledigen alvorens ze afgewerkt zijn alsook het feit dat je ze onmiddellijk op een externe schijf kopieert

logisch gewijs kopieer je toch voor de snelheid en het afwerkingsgemak de foto's eerst op interne hd om ze nadien te back-uppen op 1 tot 2 externe schijven, zelfs voor de afwerking ervan.
                      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                        mss is het ook wel een idee om meer kaarten te kopen in jouw geval

vind het enigzins ook al raar dat jij het risico loopt om je kaarten onmiddellijk te ledigen alvorens ze afgewerkt zijn alsook het feit dat je ze onmiddellijk op een externe schijf kopieert

logisch gewijs kopieer je toch voor de snelheid en het afwerkingsgemak de foto's eerst op interne hd om ze nadien te back-uppen op 1 tot 2 externe schijven, zelfs voor de afwerking ervan.
                        Goh
                        Ik heb momenteel 16TB aan externe schijven.
                        Handig zou zijn nog wat extra kaarten, maar ik heb momenteel al
                        8x 32GB kaarten
                        6x 16Gb kaarten
                        4x 8Gb kaarten

En ik kan ze zoiezo niet vol laten tot de shoot afgewerkt is.

Die 8GB kaarten gebruik ik eigenlijk niet. Enkel in noodgevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beatbrother Bekijk bericht
                          Goh
                          Ik heb momenteel 16TB aan externe schijven.
                          Handig zou zijn nog wat extra kaarten, maar ik heb momenteel al
                          8x 32GB kaarten
                          6x 16Gb kaarten
                          4x 8Gb kaarten

En ik kan ze zoiezo niet vol laten tot de shoot afgewerkt is.

Die 8GB kaarten gebruik ik eigenlijk niet. Enkel in noodgevallen.
                          dat je ze niet altijd kan laten staan, ga ik compleet mee akkoord
                          je kan idd moeilijk 100 kaarten in 'stock' hebben he

sowieso een interne kaartlezer aanschaffen usb2.0 of 3.0 als deze al bestaan en alles eerst overkopiëren op een interne disk, dat gaat het snelste
                          mss kan je ook overwegen om een WD raptor aan te schaffen aan 10 000 rpm voor deze 1ste copy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                            dat je ze niet altijd kan laten staan, ga ik compleet mee akkoord
                            je kan idd moeilijk 100 kaarten in 'stock' hebben he

sowieso een interne kaartlezer aanschaffen usb2.0 of 3.0 als deze al bestaan en alles eerst overkopiëren op een interne disk, dat gaat het snelste
                            mss kan je ook overwegen om een WD raptor aan te schaffen aan 10 000 rpm voor deze 1ste copy
                            Die WD raptor ken ik nie. Moet ik eens opzoeken. Thanks voor de tip.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beatbrother Bekijk bericht
                              Die WD raptor ken ik nie. Moet ik eens opzoeken. Thanks voor de tip.
                              Western Digital harde schijf, serie Raptor

die draaien aan 10 000 toeren per minuut

ik had die indertijd steken een AMD athlon XP 2.6 en die steken daar nog altijd in, mijn moeder gebruikt dit systeem en dit draaide met zijn momenten sneller, zeker voor op te starten als mijn intss gesneuvelde amd64 3.5

ze kosten geld en zijn niet in grote volumes verkrijgbaar maar voor een eerste data-transfer maakt dit niet zoveel uit denk ik

Comment

Working...
                              X