Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad nodig bij aankoop flitsset

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Raad nodig bij aankoop flitsset

Bwah, zolang je een mooi wit oppervlak hebt om op te bouncen, werkt zo'n speedlight goed genoeg. Tis wanneer je een roze muur, of een houten muur hebt waar je op moet bouncen ... dan beginnen de problemen. En met de speedlight op je toestel ben je natuurlijk ook beperkt inzake invalshoeken. Ik heb nog een oude SB300, die kan je niet als slave gebruiken.
    http://www.dennisclaes.be

Comment

zou ook eerder opteren voor een d-lite 400 setje ofzo.
      neem er een grote paraplu bij en kijk waar je komt!

iets draagbaarder is een elinchron quadra, maar de prijs is er ook naar.

phottix ppl 400 is een leuk alternatief, maar of die evengoed (lees stabiel) licht gaat geven bij iedere flits.

als je een octo gewoon bent zet je er een 100 à 150 cm octo op en gaat wel goedkomen!

natuurlijk is't ook afhankelijk van de plaats die je hebt bij de mensen, of op die locatie

en ja met een speedlight kom je ook al een eind ver
      nikon stuff

Comment

Waarom op het toestel?

Je hebt in het verleden al eens vragen gesteld om je sb600/800 aan te sturen met je toestel. Dus je weet dat het kan.
        Een triggersetje, een statief en een paraplu en je bent toch vertrokken. Een triggersetje heb je zelfs niet echt nodig.
        Een optisch slave voetje van 10 euro (ik zeg maar wat) en je sb300 is een optische slave.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Wow, die quadra is wel leuk. Maar idd wat duur.

Die andere flitsset lijkt me ook leuk, maar de herlaadtijd is wel langer dan elinchrom, toch ook redelijk belangrijk. Hoeveel keren dat ik het al niet heb meegemaakt dat het model een pose doet, ik neem de foto en een MILLISECONDE nadat ik de foto neem, ze opeens de PERFECTE gezichsexpressie heeft, en het moment verliezen omdat de flits nog niet terug opgeladen was ... very frustrating. Nuja, veel mag ik ook niet verwachten van een "budget flitsset" natuurlijk.

En idd, ik moet ook rekening houden met de te gebruiken ruimte. Zo'n octa of quadra flits zal al niet overal in passen.

Woops, twas dus idd een SB600. Ik heb er een SB800 bij gekocht een paar jaren geleden, om de SB600 te gebruiken als optische slave en de SB800 als master. Echter, in de praktijk, om binnen te fotograferen, bleek dat het toch niet zo praktisch was.

Om maar een voorbeeld te geven. Links staat een roze muur. Om kleurencontaminatie te voorkomen, zette ik de slave flits links, zodat ik niet afhankelijk ben van licht dat bouncet (en dus de roze kleur zal meenemen). Echter, ik moest mijn master flits wel in de richting van de slave richten, anders ging die niet af, waardoor ik alsnog een rozige kleur in mijn foto's kreeg.

Ook voor bepaalde invalshoeken was het niet altijd even simpel, omdat de trigger optisch is, en dat ik dus richting de slave moet flitsen. Als het radiografisch was geweest, dan had ik veel meer andere opstellingen kunnen uitproberen. (de flits gebruiken als tegenlicht bijvoorbeeld, ik zeg maar iets ...).

Een triggersetje zou idd een oplossing zijn voor dat probleem, en hoewel je dan het probleem oplost dat ik niet richting de slave moet flitsen, moet er toch nog steeds een optisch contact zijn tussen de slave en de trigger. Opnieuw (en ik zeg maar iets): je model in de gang zetten en de flits in de kamer ernaast door de deuropening laten flitsen. Dat gaat niet met een optische trigger.
          http://www.dennisclaes.be

Comment

Een triggersetje zou idd een oplossing zijn voor dat probleem, en hoewel je dan het probleem oplost dat ik niet richting de slave moet flitsen, moet er toch nog steeds een optisch contact zijn tussen de slave en de trigger.
            Een triggersetje is een oplossing en er moet bij een radiografische triggerset GEEN optisch contact zijn tussen slave en trigger.
            Trouwens als je studioflitsers gebruikt ipv speedlights ga je ditzelfde trigger probleem hebben (voor zover je er een probleem in ziet)

De beste suggestie staat in #5
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Working...
            X