Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macro

Hallo

Een vriendin van mij heeft een Nikon Coolpix P100 met 26x optische zoom, ze maakt dan ook zeer mooie close-up foto's van beestjes en dergelijke. Zelf bezit ik een EOS 550D met 55-250 IS en 17-55 IS, en ik vroeg me eigenlijk af of dit ook ging met deze lenzen?
    Ik heb het al eens geprobeerd, maar indien ik mijn beeld scherp wil maken mag ik er niet te kort opzitten. En als het scherp is, dan is het beestje iets te veraf.
    Iemand enig idee? Ik ken er namelijk niet zo veel van.

Bedankt =)

Re: Macro

Voor macro kan je best een macrolens kopen, als dat je vraag beantwoordt.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Canon maakt een heel mooi macro lensje, de 60 mm/2.8 macro.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
        Canon maakt een heel mooi macro lensje, de 60 mm/2.8 macro.
        Met een toch wel hoge prijs.
        Is het niet mogelijk om macro te gaan met zoiets?:

Comment

Ik denk het wel, maar t resultaat zal niet zo goed zijn als met een echte macrolens.

There's always a catch ...
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Er zijn gebruikte 60 mm macro objctieven van Canon te vinden.

Maar, je kan ook denken aan een macro-objectiev van Sigma, Tamron of Tokina. Lichtsterkte allemaal f/2.8 en brandpunt van 70 tot 105 mm.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
              Er zijn gebruikte 60 mm macro objctieven van Canon te vinden.

Maar, je kan ook denken aan een macro-objectiev van Sigma, Tamron of Tokina. Lichtsterkte allemaal f/2.8 en brandpunt van 70 tot 105 mm.
              Bedankt! Dus de f/2.8 waarde is het belangrijkste om macro te gaan fotograferen, of versta ik dat nu fout?

Comment

misschien best eerst eens zoeken onder objectieven naar macro... er zijn een paar andere discussies met veel informatie en links over macro fotografie, oa: http://forum.belgiumdigital.com/f35/...00-372347.html
                mvg
                Bert

Comment

Dag,
                  Ben jij soms de Franse taal machtig dan kun jij eens op het volgend site klikken. Fantastische uitleg.
                  Ik heb de voorzetlenzen maar het is niet de moeite waard.
                  Groeten.
                  Jacques

Comment

100 mm 2.8 macro canon, een pracht van een lens om te starten

grt, Roman
                    http://www.fefelovroman.com/

Comment

Maar het gegeven dat de meeste macro objectieven als grootste opening f/2.8 hebben wil zeker niet zeggen dat zo'n grote lensopening fijn is voor macro. De scherptediepte is dan veel te gering.
                      De beste tip is inderdaad om eerst eens meer te lezen over macro en over fotografie in het algemeen, want er is ook algemene kennis nodig om je in macro te verdiepen.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Brandpuntsafstand:

aangezien het voor beestjes is moet je niet beginnen met een 60mm. Dan vliegen ze allemaal weg omdat je de dicht moet om het beest groot te kunnen afbeelden. Aangeraden afstand= 150-180mm

Diafragma

Speelt eigenlijk niet zo'n rol omdat je bij macro altijd zal moeten diafragmeren om een scherptediepte te verkrijgen die groot genoeg is. Een groot diafragma is wel handig indien je van plan bent om de lens ook te gaan gebruiken (voorlopig toch) als portretlens of lichte tele.

Mijn aanbeveling:
                        Sigma 150mm F2.8

Voordeel aan dit objectief is dat er nu een vernieuwde versie op de markt komt met OS waardoor je deze versie veel op de tweedehandsmarkt zult vinden.

Hier kun je hem nog nieuw kopen
                        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                        hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Working...
                        X