Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit normaal of hebben ze me namaak verkocht?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Is dit normaal of hebben ze me namaak verkocht?

Hallo,

Ik heb voor mijn Sony A55 3 SDHC Sandisk kaarten 8GB 30mb/s.

Voor iets anders had ik een kaart nodig met veel ruimte maar met niet zo hoge snelheden en daarom heb ik de Transcend 32GB class 10 gekocht, de deze : http://cgi.benl.ebay.be/320712419325?ru=http%3A%2F%2Fshop.benl.ebay.be%3A8 0%2F%3F_from%3DR40%26_trksid%3Dm570%26_nkw%3D32071 2419325%26_sacat%3DSee-All-Categories%26_fvi%3D1&_rdc=1

Ik heb een benchmark op de kaarten losgelaten(onder gelijkaardige omstandigheden) en dit zijn de resultaten:

1. De Sandisk 8GB 30mb/s(de 3 kaarten gaven gelijkaardige resultaten)

2. De Transcend 32GB class 10

Is het normaal dat een class 10 kaart zo lage snelheden geeft of hebben ze me een namaakkaart verkocht?

Sven
    Sony A58 met glas, Fuji X-E1
    Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
    Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

Re: Is dit normaal of hebben ze me namaak verkocht?

Heb je laatst veel data naar de kaart geschreven? Het is niet normaal dat het schrijven van kleine blokken zo traag gebeurt, dit zou kunnen betekenen dat de kaart intern gefragmenteerd is (dit heeft niets te maken met de fragmentatie zoals we die kennen bij een klassieke schijf).

Bij een SSD wordt er gewerkt met pagina's die uit zo'n duizendtal blokken bestaan. Iedere blok is bijvoorbeeld 4 k groot. Een blok kan individueel geschreven worden, maar niet HERschreven. Dan moet eerst de volledige pagina gewist worden (de data wordt op een andere pagina geparkeerd). Dus als er weinig niet-beschreven blokken overblijven, dan moet er een page erase gebeuren (duurt zo'n 4 seconden).

Herformateer de kaart onder windows 7 (windows 7 heeft de nodige instrukties om de pagina's op te ruimen) en doe de test opnieuw met een lege kaart.
    Marc Doigny | Portretfotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mdoigny Bekijk bericht
      Heb je laatst veel data naar de kaart geschreven? Het is niet normaal dat het schrijven van kleine blokken zo traag gebeurt, dit zou kunnen betekenen dat de kaart intern gefragmenteerd is (dit heeft niets te maken met de fragmentatie zoals we die kennen bij een klassieke schijf).

Bij een SSD wordt er gewerkt met pagina's die uit zo'n duizendtal blokken bestaan. Iedere blok is bijvoorbeeld 4 k groot. Een blok kan individueel geschreven worden, maar niet HERschreven. Dan moet eerst de volledige pagina gewist worden (de data wordt op een andere pagina geparkeerd). Dus als er weinig niet-beschreven blokken overblijven, dan moet er een page erase gebeuren (duurt zo'n 4 seconden).

Herformateer de kaart onder windows 7 (windows 7 heeft de nodige instrukties om de pagina's op te ruimen) en doe de test opnieuw met een lege kaart.
      De kaart is vandaag pas toegekomen en zou nieuw moeten zijn dus in principe zou er nog nooit iets op mogen gestaan hebben.

Ik ben ze momenteel aan het formateren(duurt wel een eeuwigheid) en zal daarna de benckmark nog eens draaien.

Comment

Heb ook een Transcend class 10 en die is merkbaar trager dan m'n sandisk extreme class 10. De Transcend is ook 20mb/s en de Sandisk 30mb/s.
        met burst schieten van raw's kan de Transcend al niet meer volgen na 10-12 fotos en de Sandisk blijft doorgaan..
        Nikon D3100 .:. AF-S 18-105 VR .:. AF-S 35 f1.8 .:. SB-700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door japanwings Bekijk bericht
          Heb ook een Transcend class 10 en die is merkbaar trager dan m'n sandisk extreme class 10. De Transcend is ook 20mb/s en de Sandisk 30mb/s.
          met burst schieten van raw's kan de Transcend al niet meer volgen na 10-12 fotos en de Sandisk blijft doorgaan..
          Ik wist op voorhand dat ze niet zo snel ging zijn maar heb je het verschil gezien?
          Leessnelheid is 1/3e van de Sandisks 30mb/s snelheid wat misschien nog min of meer normaal zou kunnen zijn voor een class 10 kaart maar de schrijfsnelheid is maar 1/6e van de Sandisks snelheid.

Nadat de kaart geformatteerd was heb ik het opnieuw geprobeerd maar het resultaat is hetzelfde.

Ik heb het ook met verschillende bestandsgroottes geprobeerd maar dat maakte ook geen verschil uit.

En ik heb het tenslotte met een andere benchmark geprobeerd(Flash memory toolkit) en de resultaten waren ook hetzelfde.

Ik zou eigenlijk iemand moeten vinden die ook zo een kaart heeft en als die die benchmark(welke trouwens freeware is) er op loslaat dan zouden we kunnen vergelijken.

Sven

Comment

Ik heb ondertussen wat echte bewerkingen gedaan met de kaart en de resultaten zijn nog slechter.

Ik heb met mijn toestel een burst van 19 foto's gedaan(Raw + jpg) dus 38 bestanden met een totale grootte van 387mb en het duurde 144s vooraleer het schrijflichtje uitging dus een gemiddelde schrijfsnelheid van 2,68mb/s.

Ik heb ook een test gedaan met mijn harde schijf, 94 bestanden met een totale grootte van 462mb.
            Schrijven naar de HD nam 70s in beslag dus een gemiddelde leessnelheid van 6,6mb/s en schrijven van de HD nam niet minder dan 5min en 5s in beslag dus een gemiddelde schrijfsnelheid van 1,51mb/s(deze laatste test heb ik 2 keer gedaan om zeker te zijn dat ik niks verkeerd gedaan had maar 2 keer was het 5min en 5s).
            Dezelfde test met een Sandisk was respectievelijk 28s and 38s, dus een gemiddelde leessnelheid van 16,5mb/s en een gemiddelde schrijfsnelheid van 12,16mb/s.

Sven

Comment

Waarom geen Sony Memorystick pro HG Duo HX ? Ik ga me zo eentje aanschaffen voor naast mijn Sandisk te zetten. Ben benieuwd of die sneller is.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Waarom geen Sony Memorystick pro HG Duo HX ? Ik ga me zo eentje aanschaffen voor naast mijn Sandisk te zetten. Ben benieuwd of die sneller is.
                Omdat het me in dit geval niet om de snelheid maar om de grootte te doen was.
                Het kaartje was niet bedoeld voor mijn camera maar voor een ander toestelletje dat zo geen supersnelle kaartjes nodig heeft.

Sven

Comment

Dat het formatteren zo lang duurt is ook niet normaal: op Ebay zijn er neppe kaarten in de omloop. Ik had ooit het ongeluk om een neppe kaart te kopen: extreem lage lees/schrijfsnelheden en het duurt enorm lang om te formatteren. Ik heb eens een programmaatje gedownload om de capaciteit te testen en wat bleek: slechts 2 van de 128 GB (het was wel een memorystick) was ook echt beschrijfbaar. Ik zal eens een zeer groot bestand naar toe schrijven (een DVD iso bijvoorbeeld van 4 GB) en dat weer terugkopiëren naar je harde schijf. Als er fouten optreden, weet je dat de kaart nep is.
                  Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Het is altijd spijtig zoiets maar daarom ga ik naar de winkel, geen gezever achteraf en een leuke babbel kan er ook nog.
                    En ik denk niet dat het zoveel duurder is...

mvg Jozef
                    D800 en een goed glasservies

Comment

doet de kaart wat ze moet doen waarvoor je ze gekocht hebt?
                      indien ja, maak je dan geen zorgen en kick niet zo op prestaties. Indien nee, terug dat ding
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                        Dat het formatteren zo lang duurt is ook niet normaal: op Ebay zijn er neppe kaarten in de omloop. Ik had ooit het ongeluk om een neppe kaart te kopen: extreem lage lees/schrijfsnelheden en het duurt enorm lang om te formatteren. Ik heb eens een programmaatje gedownload om de capaciteit te testen en wat bleek: slechts 2 van de 128 GB (het was wel een memorystick) was ook echt beschrijfbaar. Ik zal eens een zeer groot bestand naar toe schrijven (een DVD iso bijvoorbeeld van 4 GB) en dat weer terugkopiëren naar je harde schijf. Als er fouten optreden, weet je dat de kaart nep is.
                        Ik ben er ondertussen H2testw op aan het draaien(wat dus ook een eeuwigheid duurt aangezien dat programma eerst de kaart volledig gaat volschrijven en daarna alles gaat lezen om te zien of het nog beschikbaar is).

Ik dacht dat ik veilig zat door in Europa te kopen maar blijkbaar is dat ook niet het geval.

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                        doet de kaart wat ze moet doen waarvoor je ze gekocht hebt?
                        indien ja, maak je dan geen zorgen en kick niet zo op prestaties. Indien nee, terug dat ding
                        Neen, natuurlijk niet.
                        Als je een kaartje koopt waarvan je verwacht dat de gemiddelde schrijfsnelheid minimaal 10mb/s zal zijn en ze haal met moeite 2,5mb/s, ja, dan klopt er iets niet natuurlijk.

Ik had ondertussen de verkoper gecontacteerd en die heeft aangeboden om mijn geld terug te storten.

Sven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht
                          Ik had ondertussen de verkoper gecontacteerd en die heeft aangeboden om mijn geld terug te storten.

Sven
                          Eerst geld retour en dan zeker een klacht indienen bij ebay en zijn activiteiten laten stilleggen ... ook al werkt dit maar tijdelijk

Comment

H2testw heeft juist gedaan met draaien en het ziet er naar uit dat het een 2GB kaart is die vermomd is als een 32GB kaart :

The media is likely to be defective.
                            1.9 GByte OK (4061184 sectors)
                            29.2 GByte DATA LOST (61440000 sectors)
                            Details:0 KByte overwritten (0 sectors)
                            0 KByte slightly changed (< 8 bit/sector, 0 sectors)
                            29.2 GByte corrupted (61440000 sectors)
                            0 KByte aliased memory (0 sectors)
                            First error at offset: 0x000000007b0f4200
                            Expected: 0x000000007b0f4200
                            Found: 0x0000000000000000
                            H2testw version 1.3
                            Writing speed: 2.77 MByte/s
                            Reading speed: 4.42 MByte/s
                            H2testw v1.4

Sven

Comment

Ik kocht enkele jaren geleden bij een 'huisbedrijfje' in tilburg een Sandisk kaart. Bleek ook een ontzettend traag namaakexemplaar te zijn. De man bood direct aan me het geld terug te geven, die rook al onraad. Oppassen geblazen!
                              Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                              (BD1383NL)

Comment

Working...
                              X