Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bevindingen Horusbennu statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bevindingen Horusbennu statief

Vandaag is m'n nieuw statief toegekomen. Omdat ik eigenlijk tegen het gebruik van een statief ben (omdat dit je vertraagt), had ik niet veel zin om 300+ euro uit te geven aan een goed statief. Ik ben ook lid van een internationaal forum en daar waren ze zeer te spreken over een nieuw merk op de statiefmarkt. Namelijk: Horusbennu.
    De Horusbennu statieven lijken nog het meest op de Travelangel serie van Benro. Het is net zoals Benro een imitatie van Gitzo. Enkel is Benro ondertussen ook al een redelijk duur merk geworden.
    Horusbennu is voorlopig enkel te krijgen via enkele Ebay-verkopers die in Zuid-Korea gevestigd zijn.

Naar mijn mening zijn er twee statieven die de moeite waard zijn. Namelijk een aluminium versie en een carbon versie. Ik heb voor de aluminium versie gekozen omdat deze veel meer gewicht aankon zonder echt veel zwaarder te zijn in gewicht. Dit statief (NEO 1128TT) kan volgens de site 13 kilo dragen. De kop (FX-34Q) die ik er bij besteld heb kan 30 kilo aan.
    Of dit effectief zoveel is weet ik niet maar het voelt toch allemaal heel stevig aan.
    De hoogte van het statief vind ik ook heel goed meevallen. Ik ben 1,80m en met het statief op de hoogste stand en de middenkolom uitgeschoven komt m'n camera net op ooghoogte. Dan is het wel een beetje wiebelachtig dus dit is enkel te gebruiken als het niet enkel kan.
    Uiteindelijk heb ik voor de combinatie 170 euro betaald. 90 euro voor het statief, 70 euro voor de kop en 10 euro invoertaxen. Verzending was gratis, en een week na bestelling was het binnen.
    Ik hoop dat er nog mensen hier iets mee zijn en als er nog vragen over zijn stel je ze maar
    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Re: Bevindingen Horusbennu statief

Waarom zou een statief vertragen? Ik denk dat ik sneller een mooie nachtfoto, zijdig achtig water ed vastleg met een statief dan zonder. Probeer je camera maar eens zuiver horizontaal(2 assen) en paralel aan een onderwerp te houden. Nog niet te spreken om een camera met een 500mm lens een hele dag gericht te houden.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Re: Bevindingen Horusbennu statief

Dat is waar, het is dan ook voor die zaken dat ik er nu wel één wou.
      Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Working...
      X