Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoektocht naar goede monopod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zoektocht naar goede monopod

Ik ben op zoek naar een monopod. Heb tot nu toe enkel met een gewoon statief gewerkt maar zoek nu iets "licht" dat toch voldoende steun biedt aan wat "zwaardere" lenzen.

Na wat zoeken kwam ik tot volgende monopod:

Gitzo GM2541 6x Carbon Monopod Serie 2

Iemand ervaring mee? Groot genoeg voor mij? (ben 182 cm groot )

Dient er nog iets bijgekocht te worden om toestel aan vast te maken of is dit niet nodig.

Alle tips zijn welkom

Re: zZoektocht naar goede monopod

Heb sinds kort ook een monopod en over de hoogte maakte ik mij ook wat zorgen. Alles hangt er een beetje vanaf wat je gaat fotograferen.
    Vergeet niet dat je toestel nog bij op de monopod komt dus 160cm + +/-10cm, dan zit je volgens mij al goed op ooghoogte.
    Als ik mij niet vergis kan je de monopod rechtstreeks gebruiken maar een kop erop gaat toch prettiger werken.

Ter info; ik ben zeer tevreden van de Manfrotto 680B in combinatie met Midi Balhoofd 498RC2

Comment

Re: Zoektocht naar goede monopod

Ook erg tevreden met Manfrotto 680B en balhoofd 494RC2.
      Moet erbij toevoegen dat ik veelal de laagste stand gebruik, samen met een Walkstool.
      Ik ben lui.
      Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Working...
      X