Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mkII cloon batterij

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 5D mkII cloon batterij

heeft iemand ervaring met deze batterij:

Lees bij ons alles wat je moet weten over accu's: Wil jij weten hoe lang het duurt voor een 12v accu is opgeladen? Lees dit en nog veel meer.

Ik heb daar destijds een tweetal batterijen gekocht voor mijn 40D en wil nu graag een paar extra spares voor mijn 5DII. Maar omdat de techniek in de 5D mkII ingewikkelder is door zijn batterij info optie en dergelijke wil ik toch wel wat ervaringen horen of ik hier geen problemen mee ga krijgen. Als de % niet meer werkt daar trek ik me niet zoveel van aan, ik wil gewoon op mijn LCD schermpje nog zien hoeveel streepjes ik nog overheb. Deze zullen later ook dienen om in een batterijgrip te steken omdat ik ervaar dat de batterijen toch niet zo heel lang meegaan op de 5DII ( 500-600 shots max )
    De lenmar cloon die ze bij konijn verkopen is minder krachtig vandaar dat ik deze niet vermeld en is ook 2x zo duur als deze ( en hier is gratis verzending, bij konijn moet je 12,50 euro betalen verzending ). De originele kost bijna 90euro, voor die prijs heb ik 4 cloons met gratis verzending. Ik weet uit ervaring met dezelfde cloon versies voor mijn 40D dat het een tikkeltje langer duurt om deze op te laden maar dat stoort niet omdat ik deze toch de dag ervoor allemaal oplaad zodat ze 's morgens goed klaarstaan om te schieten.

mvg
    Oli
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

Re: 5D mkII cloon batterij

Persoonlijk vind ik Lenmar heel goed. Zowel de AA's als de Canon-kopieën hebben bij mij nog nooit problemen gegeven. Heb al wel problemen gehad met een andere merkloze namaak van de BP-511. Die is gaan lekken, gelukkig niet in de camera zelf.

Voor mij zijn er maar 2 mogelijkheden: origineel of Canon. Ik neem met een camera van 1800 euro geen risico om 20 of 30 euro te kunnen besparen op een accu...
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

Comment

Ik heb niet zo lang geleden een batterij gekocht, dat was 60 of 65 EUR. Zeker geen 90 EUR.
      Maar verschil blijft groot tov 20 EUR.

Als je een namaak wil als backup, dan kan dat zeker geen kwaad. Ik heb 3 batterijen en soms gebruik ik er 2. De 3de heb ik nog nooit gebruikt. Ik deel dezelfde mening als Evi. Ik betaal liever wat meer en bespaar mij eventuele kopzorgen.

ALs je niet zoveel fotografeert dan kan je deze batterij kopen en enkel gebruiken in noodgevallen. Er zijn zoveel mensen die namaak batterijen gebruiken zonder probleem.
      Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
      website: http://www.hung.be
      facebook - Instagram

Comment

Zeer interessante topic.
        Ik kocht een 5DmkII (tweedehands), en ik kreeg er een nep batterygrip bij met dus ook 2 nepbatterijen. Besteld in Hongkong vermoed ik.

Nu deed ik een huwelijk, ik denk "Ik neem de batterygrip niet mee, want m'n toestel met lens en flits is al zwaar genoeg, maar neem de 2 extra batterijen uit de grip gewoon los mee....

weet je wat er gebeurt? M'n 5DmkII aanvaardt de batterijen niet in het toestel zelf, als de batterijen in de grip zitten echter geen enkel probleem. Het accu-aanwijzertje werkt ook niet, je ziet dus nooit hoeveel streepjes je nog hebt.

Gelukkig had ik m'n batterijoplader mee. Originele Canon batterij effe opgeladen en terwijl met m'n backup toestel (ziehier het nut van een backup body) gebruikt voor een half uurtje.

Ik ben dus ook op zoek naar *betrouwbare* batterijen, mag eventueel fake zijn, maar dus wel *betrouwbaar*
        * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

Comment

Ik heb voor mijn5DII een Jupio (net als ook voor mijn 40D). Ik kan het verschil niet zien aan de hand van de info (aantal clicks en resterend % batterijcapaciteit). Moet ze er uit halen om te zien met welke ik bezig ben. Nu zijn die Jupio's de laatste tijd precies wel niet zo veel goedkoper meer dan de originele canon... krijg je als je een reputatie opbowut natuurlijk. Deze naamloze...??? Zijnwl echt goedkoop.
          Iemand ervaring mee? Aantal clicks, lekken, levensduur?
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
            Als de % niet meer werkt daar trek ik me niet zoveel van aan, ik wil gewoon op mijn LCD schermpje nog zien hoeveel streepjes ik nog overheb.
            Als je de % aanduiding nie werkt, dan zal streepjesaanduiding ook nie werken he .
            Op Ebay zijn de kloonbatterijen ietsje goedkoper. Je krijgt wel een foutmelding iedere keer je je toestel start, maar die mag je gerust negeren.
            Naar schijnt heb je ook een kloonlader nodig en herladen die kloon batterijen niet in de originele lader. Soms kan het ook zijn dat de batterij ietsje te dik is en niet goed past.
            Er zijn dacht ik ook 3rd party lp-e6 met chip.... die zouden dan wel compatibel zijn met de originele lader en tonen ook batterij info.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
              Als je de % aanduiding nie werkt, dan zal streepjesaanduiding ook nie werken he .
              Op Ebay zijn de kloonbatterijen ietsje goedkoper. Je krijgt wel een foutmelding iedere keer je je toestel start, maar die mag je gerust negeren.
              Naar schijnt heb je ook een kloonlader nodig en herladen die kloon batterijen niet in de originele lader. Soms kan het ook zijn dat de batterij ietsje te dik is en niet goed past.
              Er zijn dacht ik ook 3rd party lp-e6 met chip.... die zouden dan wel compatibel zijn met de originele lader en tonen ook batterij info.
              bah ik dacht eerlijk gezegd dat de streepjes wel zouden werken, maar dat je gewoon geen % meer kon zien in de menu's. En zoals voordien al gemeld, ik krijg liever gewoon geen % maar van foutmeldingen daar moet ik niets van weten. Met de grip zou ik ook liever de echte willen dit om contactpunten die niet passen te vermeiden, maar batterijen maakt voor mij niet zoveel uit zolang ze vlotjes werken. En daar zoek ik dus nu naar. Ik denk dat ik me zo een goedkoop ding ga aanschaffen, eens testen, alst werkt des te beter, indien niet, ja zoveel geld niet kwijt he. Dan werk ik even door voor de grip + spare batterijen.

Het is het probleem dat littleLeentje aankaart waar ik voor vreesde, dat die niet werken zonder grip.

Comment

ik heb naast de originele batterij ook een Phottix batterij voor mij 5D Mk II .

gekocht bij :

Phottix Akku für Canon EOS 60D, 7D, 5D MKII - ersetzt Canon LP-E6
                NEUE VERSION mit INFO-CHIP - voll kompatibel
                7.2V - 2000mAh - 75g - Li-Ion
                811521

deze batterij werkt perfect
                ze kan worden opgeladen met de originele canon oplader
                en ze geeft de aanduidingen op het scherm van de camera

-----

opmerking : je moet dus wel opletten dat deze kenmerken worden aangegeven bij de verkoopsite waar je dit soort batterij wil kopen, want er zijn goedkopere versies in omloop waarbij je een aparte lader nodig hebt en die bovendien ook niet beschikken over de juiste chip .

Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door delta-d Bekijk bericht
                  ik heb naast de originele batterij ook een Phottix batterij voor mij 5D Mk II .

gekocht bij :

Phottix Akku für Canon EOS 60D, 7D, 5D MKII - ersetzt Canon LP-E6
                  NEUE VERSION mit INFO-CHIP - voll kompatibel
                  7.2V - 2000mAh - 75g - Li-Ion
                  811521

deze batterij werkt perfect
                  ze kan worden opgeladen met de originele canon oplader
                  en ze geeft de aanduidingen op het scherm van de camera

-----

opmerking : je moet dus wel opletten dat deze kenmerken worden aangegeven bij de verkoopsite waar je dit soort batterij wil kopen, want er zijn goedkopere versies in omloop waarbij je een aparte lader nodig hebt en die bovendien ook niet beschikken over de juiste chip .

Dirk
                  en kan jij de % aflezen in het menu?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evi Photo Bekijk bericht
                    Voor mij zijn er maar 2 mogelijkheden: origineel of Canon. Ik neem met een camera van 1800 euro geen risico om 20 of 30 euro te kunnen besparen op een accu...
                    Ga ik helemaal mee akkoord ... waarom risico lopen door enkele tientallen euro uit te sparen, ik heb op mijn 5dII een originele battery grip gekocht én een extra batterij ... effe een bittere pil voor mijn financiën, maar ik heb geen zin om te twijfelen aan mijn materiaal.

Trouwens, 500 foto's met één batterij ? Ik kan zonder problemen tussen de 750 en de 1000 beelden in raw schieten op één batterij, zelfs met af en toe even nakijken op het scherm. Film je veel, ik heb gelezen dat wanneer je filmt met de 5dII of liveview veel gebruikt de batterij wel snel leeg gaat.

Met de twee batterijen in de grip kom ik regelmatig met 1200 of 1500 beelden terug van een event en de batterijen zijn nog steeds niet leeg ... pakweg 30 à 40% spanning blijft over.
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      Ga ik helemaal mee akkoord ... waarom risico lopen door enkele tientallen euro uit te sparen, ik heb op mijn 5dII een originele battery grip gekocht én een extra batterij ... effe een bittere pil voor mijn financiën, maar ik heb geen zin om te twijfelen aan mijn materiaal.

Trouwens, 500 foto's met één batterij ? Ik kan zonder problemen tussen de 750 en de 1000 beelden in raw schieten op één batterij, zelfs met af en toe even nakijken op het scherm. Film je veel, ik heb gelezen dat wanneer je filmt met de 5dII of liveview veel gebruikt de batterij wel snel leeg gaat.

Met de twee batterijen in de grip kom ik regelmatig met 1200 of 1500 beelden terug van een event en de batterijen zijn nog steeds niet leeg ... pakweg 30 à 40% spanning blijft over.
                      ik heb toen mischien 5-10minuten gefilmd. maar dit is echt wel maximum. Live view gebruik ik niet, en nakijken op mijn scherm is een paar seconden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                        Trouwens, 500 foto's met één batterij ? Ik kan zonder problemen tussen de 750 en de 1000 beelden in raw schieten op één batterij, zelfs met af en toe even nakijken op het scherm.
                        zoals ik reeds postte: ik kan het verschil niet zien omdat ze allebei even ver lopen op de teller... en dat is inderdaad de 700 foto's voorbij en dan rest er soms 26%, soms 13%. Dan heb ik daar meestal een dagje festival (12 groepen), nog een modellenshoot en wat snapshots opstaan van de vorige dagen. ik laad dan gewoon terug op en formatteer na backup van mijn data mijn 16GB CF ook terug....
                        Last edited by LamboCars; 12 mei 2011, 15:06.
                        www.musicinframe.be

Comment

mischien is mijn batterij al gewoon wat versleten. Ik zal het dit weekend nog eens testen tijdens een shoot Ondetussen denk ik toch voor de orignele batterijen te gaan en dit om deze reden die nu aangehaald is:

- zonde om 50 euro te besparen op een batterij voor een DSLR die 1900euro kost

Vooral wetende dat ik me nooit op mijn gemak voel indien ik geen backup zaken zou hebben en ook wetende dat ik later toch nog de grip van canon ga aanschaffen om meer op mijn gemak te zitten.

Comment

Hier is ze goedkoper dan bij konijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli
                              mischien is mijn batterij al gewoon wat versleten.
                              FWIW: Mijn 5DII zit op 35.000 clicks, en ik doe met beide batterijen nog steeds 700+
                              www.musicinframe.be

Comment

Working...
                              X