Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ND filters vast of fader

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ND filters vast of fader

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
    Ik ga toch uitkijken voor een ND106 of ND110 tegen dat ik op vakantie vertrek.
    Ik heb de indruk dat die lastig te vinden zijn (meestal niet op voorraad en wanneer je eventuele bestelling dan aankomt is ook een gok, ik zit zelf ook nog zonder )
    Master the craft, and the art will follow.
    Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
    http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
      Ik heb de indruk dat die lastig te vinden zijn (meestal niet op voorraad en wanneer je eventuele bestelling dan aankomt is ook een gok, ik zit zelf ook nog zonder )
      Ik heb 2 weken geleden een 103/106 laten afkomen via Ebay uit hongkong.
      Goede prijs en na een dikke week geleverd
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Da's nog een idee, alleen twijfel over de authenticiteit, en vooral de kwaliteit.

Heb je ze al getest ?

Ik stuur je ook nog een PM.

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
        Ik heb 2 weken geleden een 103/106 laten afkomen via Ebay uit hongkong.
        Goede prijs en na een dikke week geleverd
        Last edited by Dama; 11 juli 2011, 18:14.
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

Comment

Danny en uiteraard ook de anderen, bij Foto-Express is de B+W ND 110 grijs F-PRO 77 mm in voorraad, ik moest vandaag een bestelling doen en zag ze staan KLIK

Ik weet uiteraard niet welke je juist nodig hebt hé

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Bedankt voor de tip
            Master the craft, and the art will follow.
            Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
            http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Mooie tip helaas voor mij is het geen 82 mm.
              Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
                Mooie tip helaas voor mij is het geen 82 mm.
                geen 82 mm of net wel een 82 mm ??
                Ikzelf ben ook aan het zoeken naar een 82mm B+W ND110, maar spijtig genoeg ook nog steeds niet gevonden

grts
                Sieg

Comment

Vandaag contact gehad met de winkel en die met b&w.
                  Nu is het zo dat er eigenlijk alleen uv en pol filters op 82 mm gemaakt worden.
                  Wel kun je er special laten maken zelfs een slim line plusminus 250-350 euro per stuk.
                  Dus of tewel en erg erg duur filter kopen of over schakelen op een andere lens met 77 mm. Wat eigenlijk wel de bedoeling is maar nog niet nu.
                  Greetz Twan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
                    Vandaag contact gehad met de winkel en die met b&w.
                    Nu is het zo dat er eigenlijk alleen uv en pol filters op 82 mm gemaakt worden.
                    Wel kun je er special laten maken zelfs een slim line plusminus 250-350 euro per stuk.
                    Dus of tewel en erg erg duur filter kopen of over schakelen op een andere lens met 77 mm. Wat eigenlijk wel de bedoeling is maar nog niet nu.
                    Dat is ook geen goed nieuws
                    Dan is deze nog de goedkoopste oplossing, ik heb er eentje besteld (wel bij een andere fotozaak) maar moest deze dringend hebben voordat ik op reis vertrek naar Oostenrijk. Ik weet niet of het een goede keuze was maar we zullen wel zien wat het brengt.

grts
                    Sieg

Comment

• Re: ND filters vast of fader

Maar als ik het goed begrijp heeft de een opschroef diameter van 82 mm maar de filter is maar 77 mm ?
                      Greetz Twan

Comment

Beste Forum leden,

Met grote interesse dit topic gelezen omdat ik al een tijd opzoek ben naar een ND filter die 10 stops licht tegen houd. Ik wil hem gebruiken op mijn Canon 16-35 met filtermaat 82mm.. (Met Full frame body) Daar zit ook het probleem meteen want er zijn na mijn weten geen ND filters voor verkrijgbaar. (met 10 stops)

de LCW zou dus een goed alternatief zijn omdat deze (denk ik) het goed zou doen op de 16-35. (iemand ervaring? )

Alleen nou lees ik ook dat als het filter gebruikt word op een behoorlijke groothoek de 10 stops niet meer haalbaar zijn. Kan iemand mij hier meer over zeggen?

Misschien nog handig te vermelden dat ik het filter wil gebruiken om net als vele lange sluitertijden te krijgen overdag.

En tot slot om een lang verhaal niet langer te maken:
                        keuze 1: een LCW fader 82m filter voor mijn 16-35 + verloopring om hem ook te gebruiken op de 24-70.
                        keuze 2: 16-35 vergeten en een B+W ND 110 77mm aanschaffen en alleen gebruiken met mijn 24-70

Alvast bedankt

Sander

Comment

Da's idd een probleem, die 82mm

Wat die fader betreft, kan ik volgens mijn ervaringen kort zijn : bruikbaar zonder probleem op 50% van zijn capaciteit (4stops ipv 8stops), tot 6 stops bruikbaar afhankelijk van de lucht. Met blauwe lucht krijg ik vaak licht hoeken en donker in het midden, alsof dat kruis zich begint te vormen.
                          Van 6-8 niet bruikbaar, omwille van hoog risico op dat kruis of vlekken.

Voor langere tijden overdag zal dit filter niet voldoen, denk dat je dan die Ultra (9-12 stops) nodig hebt, maar met dit filter heb ik geen ervaring.

Heb nu een 110 en een 106 besteld.

Oorspronkelijk geplaatst door sanderwustefeld Bekijk bericht
                          Beste Forum leden,

Met grote interesse dit topic gelezen omdat ik al een tijd opzoek ben naar een ND filter die 10 stops licht tegen houd. Ik wil hem gebruiken op mijn Canon 16-35 met filtermaat 82mm.. (Met Full frame body) Daar zit ook het probleem meteen want er zijn na mijn weten geen ND filters voor verkrijgbaar. (met 10 stops)

de LCW zou dus een goed alternatief zijn omdat deze (denk ik) het goed zou doen op de 16-35. (iemand ervaring? )

Alleen nou lees ik ook dat als het filter gebruikt word op een behoorlijke groothoek de 10 stops niet meer haalbaar zijn. Kan iemand mij hier meer over zeggen?

Misschien nog handig te vermelden dat ik het filter wil gebruiken om net als vele lange sluitertijden te krijgen overdag.

keuze 1: een LCW fader 82m filter voor mijn 16-35 + verloopring om hem ook te gebruiken op de 24-70.
                          keuze 2: 16-35 vergeten en een B+W ND 110 77mm aanschaffen en alleen gebruiken met mijn 24-70

Alvast bedankt

Sander
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sanderwustefeld Bekijk bericht
                            Beste Forum leden,

Alvast bedankt

Sander
                            De B+W 110 ND bestaat wel degelijk in 82mm formaat.....enkel moeilijk verkrijgbaar.
                            http://www.bhphotovideo.com/c/produc...l_Density.html
                            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

@Dama:
                              Bedankt voor je info! Het is mij duidelijk, het word niet de fader MIsschien de 9-12 stops maar ik ga eerst maar eens kijken of ik hem ergens kan testen.
                              Ik ga iig de 110 77 aanschaffen.

@Rupselkopke:
                              Dankje voor de info! Deze zou ik graag willen hebben maar het is idd jammer dat ze haast niet verkrijgbaar zijn.. Nog tips waar ze ze toevallig verkopen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                                Wat die fader betreft, kan ik volgens mijn ervaringen kort zijn : bruikbaar zonder probleem op 50% van zijn capaciteit (4stops ipv 8stops), tot 6 stops bruikbaar afhankelijk van de lucht. Met blauwe lucht krijg ik vaak licht hoeken en donker in het midden, alsof dat kruis zich begint te vormen.
                                Van 6-8 niet bruikbaar, omwille van hoog risico op dat kruis of vlekken.

Voor langere tijden overdag zal dit filter niet voldoen, denk dat je dan die Ultra (9-12 stops) nodig hebt, maar met dit filter heb ik geen ervaring.

Heb nu een 110 en een 106 besteld.
                                Ik heb nu ook een tijdje die fader Mark II, ik vind het op zich een goed filter, maar afhankelijk van een aantal faktoren te gebruiken tot een bepaalde waarde.
                                Zoals Danny zegt, vlekvorming/kruisvorming ligt constant op de loer als je doel wil bereiken.
                                Dit zou eigenlijk geen issue mogen zijn. Het moet er voor mij pal op zijn, zeker voor de prijs!
                                Let wel: ik ben niet miscontent, want ik besef ook dat ik nog niet in alle omstandigheden het maximale eruit heb kunnen halen, toch zal ik voor landschapfotografie m'n toevlucht nemen tot een cokin systeem.
                                De fader laat ik voor algemener gebruik waarbij ik snelle sluitertijden wil temperen.
                                www.brunodyserinck.be
                                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Working...
                                X