Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Matglas voor Canon 5DMkII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Matglas voor Canon 5DMkII

    Ik zoek een matglas split screen, eventueel met gulden snede, voor Canon 5DMkII. Vreemd genoeg biedt Canon zoiets niet aan voor hun topcamera, ook Katz Eye niet.

    Is er een andere firma waar ik een exemplaar vind?

    Is matglas van Canon 1D compatibel met 5D?

  • #2
    Re: Matglas voor Canon 5DMkII

    Oorspronkelijk geplaatst door MadJazz Bekijk bericht
    Is matglas van Canon 1D compatibel met 5D?
    Lijkt mij erg sterk, omdat de één een 1.3 crop is en de andere een FF, dus zullen ook de matglazen deze grootte verschillen hebben.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Matglas voor Canon 5DMkII

      Matglas voor 5DII is HIER te vinden.
      Geen ondervinding met dit bedrijf maar een mailtje met uw vraag zou ik eens naar Katz Eye sturen,
      de kans zit er dik in dat ze er eentje maken voor u.

      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Matglas voor Canon 5DMkII

        ik ben ook op zoek geweest hiernaar, heb dan uiteindelijk de superprecision matglas (EG) gestoken. Blijkbaar zou Katz eye zoiets op eenvoudig verzoek kunnen maken heb ik dan achteraf gehoord. Ben wel tevreden met de EG die er nu op zit, maar een beetje donker met lenzen van f4 of trager.

        Ch.
        www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

        Comment


        • #5
          Re: Matglas voor Canon 5DMkII

          Bedankt voor de link. Wat is her verschil tussen EC A, EC B en EC L?

          Maken al die glazen de zoeker donkerder?

          Comment


          • #6
            Re: Matglas voor Canon 5DMkII

            Oorspronkelijk geplaatst door MadJazz Bekijk bericht
            Bedankt voor de link. Wat is her verschil tussen EC A, EC B en EC L?

            Maken al die glazen de zoeker donkerder?
            Ec-A = Micro Prism (niet aangeraden eigenlijk)
            Ec-B = Split - image
            Ec-L = Cross Split - image

            Meer uitleg is hier te vinden: klik
            Maar stuur eens een mailtje naar Katz Eye met de vraag of ze een matglas voor uw 5DII willen maken.
            U krijgt zeker en vast antwoord op uw vraag, ik ken die firma en ben heel tevreden met hun werk en vooral met hun service na verkoop.
            Ik heb een matglas van Katz Eye in mijn 40D zitten en dit maakt mijn zoeker helemaal niet donkerder, ook zijn alle lichtpuntjes van de AF te zien bij het scherpstellen.
            Best mogelijk dat focusing Screen ook goede matglazen afleverd, dat weet ik dus helaas niet.


            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Matglas voor Canon 5DMkII

              Nu we het hier over matglas hebben ... welk matglas zou je aanraden om te helpen bij manuele scherpstelling voor macro ? Kan een microprism, een split of een cross split helpen bij manuele focus in het macrogebied, of is dat weggegooid geld ?
              Ik heb wel een 50D, maar laat ons dat nu even buiten beschouwing laten.
              Master the craft, and the art will follow.
              Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
              http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

              Comment


              • #8
                Re: Matglas voor Canon 5DMkII

                Neem maar een spltscreen die is veel duidelijker dan een microprism.


                Grtz, RF
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Matglas voor Canon 5DMkII

                  Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
                  Nu we het hier over matglas hebben ... welk matglas zou je aanraden om te helpen bij manuele scherpstelling voor macro ? Kan een microprism, een split of een cross split helpen bij manuele focus in het macrogebied, of is dat weggegooid geld ?
                  Ik heb wel een 50D, maar laat ons dat nu even buiten beschouwing laten.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Neem maar een spltscreen die is veel duidelijker dan een microprism.Grtz, RF
                  Bedankt voor het advies !
                  Master the craft, and the art will follow.
                  Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                  http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                  Comment


                  • #10
                    Re: Matglas voor Canon 5DMkII

                    Wat neem ik beter: ECB of ECL? Waar is een cross split goed voor tov split?

                    Iemand ervaring met deze firma?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Matglas voor Canon 5DMkII

                      Is hierover een omschrijving te vinden hoe je deze moet vervangen?
                      Dré

                      Comment

                      Working...
                      X