Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon draadloze aansturingen van flits en toestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon draadloze aansturingen van flits en toestel

Momenteel ben ik in het bezit van een Nikon D300 en een Nikon SB600 flits. De Nikon SB600 kan ik momenteel draadloos aansturen via de commanderstand. Waarschijnlijk zal er later nog een flits bijkomen.
    Welke type flitser van Nikon koop ik best bij ? (SB800 ? SB 900?) (moet dus ook draadloos kunnen aangestuurd worden)
    De bedoeling is dat onderstaande zaken mogelijk zijn :
    - Draadloos flitsen en draadloze afstandbediening (Macro)
    - Enkel draadloos flitsen (Voor strobist)
    - Enkel draadloze afstandsbediening (Macro)
    Heb ik hiervoor de Yongnuo RF602 nodig ?
    Is de Yongnuo RF602 hiervoor de oplossing om bovenstaande zaken te realiseren of zijn er nog andere alternatieven ?
    Ik las ergens dat je dan 2 zenders of je fototoestel moet zetten. Moet het dan altijd op deze wijze of bestaan er ook andere oplossingen ?
    O ja wel belangrijk is dat ik aan draadloze sturingen van flitser en toestel eigenlijk niet zoveel geld wil uitgeven. Flitser zelf natuurlijk is een andere zaak.

Ps ik weet dat er hier reeds verschillende draadjes zijn opgestart en heb deze ook gelezen maar ik vrees dat ik het gewoonweg niet begrijp. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
    Last edited by Dannyvg; 30 april 2011, 19:00.

Re: Nikon draadloze aansturingen van flits en toestel

Geen idee wat je met de Yongnuo RF602 kan, maar met de d300(en andere Nikons) kun 2 flitsen onafhankelijk van elkaar aansturen en met een SG 3IR zonder invloed op de belichting van de pop-up flits.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Je bedoelt toch dat ding dat op de flitsschoen wordt bevestigd en die het licht van de inbouwflits moet tegenhouden ? Dus maw 2 flitsen aansturen via hetzelfde kanaal op de commanderfunctie. Maar hoe kan je dan het toestel draadloos aansturen op een goedkope manier ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dvgadv Bekijk bericht
        Je bedoelt toch dat ding dat op de flitsschoen wordt bevestigd en die het licht van de inbouwflits moet tegenhouden ? Dus maw 2 flitsen aansturen via hetzelfde kanaal op de commanderfunctie. Maar hoe kan je dan het toestel draadloos aansturen op een goedkope manier ?
        dat stuk plastiek is puur commercie. das voor niets nodig. die pop-up heeft geen invloed op de foto. ale toch niet als je weet hoe je de cls modus moet gebruiken.
        www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Hm, zelfs al zet ik de ingebouwde flits op -- dan gaat ie nog steeds af in commander mode. Ik denk gewoon de SB600 enkel reageert op het licht van de inbouwflits; Ik kan die wel op M zetten en op 1/128 maar dat is ook het minste. Wat ik eigenlijk zoek is een systeem om 2 losse flitsers af te vuren zonder gebruik te maken van de inbouwflits en dit ook draadloos via een D300.
          Last edited by Dannyvg; 30 april 2011, 22:15.

Comment

Hm, zelfs al zet ik de ingebouwde flits op -- dan gaat ie nog steeds af in commander mode. Ik denk gewoon de SB600 enkel reageert op het licht van de inbouwflits; Ik kan die wel op M zetten en op 1/128 maar dat is ook het minste. Wat ik eigenlijk zoek is een systeem om 2 losse flitsers af te vuren zonder gebruik te maken van de inbouwflits en dit ook draadloos via een D300.
            dan heb je een draadloze radio trigger nodig...
            in tegenstelling tot de oplossingen hierboven, die met licht werken, en daartoe beperkt zijn, is een radio trigger veel minder beperkt, wordt niet gestoord door objecten of muren en kan verder dan 100meter de flits bereiken...

er is al heel veel over geschreven en dat kan je hier vinden... volg in deze sticky alle links en je vind veel informatie.

bekijk ook dit draadje eens
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
              dat stuk plastiek is puur commercie. das voor niets nodig. die pop-up heeft geen invloed op de foto. ale toch niet als je weet hoe je de cls modus moet gebruiken.
              De pop-up heeft altijd invloed op je foto, ook in de stand --, maar je zult het vaak niet zien op de foto, maar zeker bij macro zul je er wel last van hebben. In de stand -- geeft de pop-up nog een trigger flitsje af. Test: maar eens een foto van een spiegel met de pop-up op --.

Camera remote: klik
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Er bestaan wel speciale dingen die je op je hotshoe zet zodat je de output van je "flits" niet ziet op de foto, dit is een plaatje dat je in de hotshoe zet en dat voor je pop-up flitser komt, en dit laat alleen het licht door dat de flits herkend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                  Er bestaan wel speciale dingen die je op je hotshoe zet zodat je de output van je "flits" niet ziet op de foto, dit is een plaatje dat je in de hotshoe zet en dat voor je pop-up flitser komt, en dit laat alleen het licht door dat de flits herkend.
                  Dat is dus de SG 3IR.

Wat ik niet begrijp is dure flitsers met iTTL en CLS aanschaffen en dat dan niet gebruiken door 'domme' triggers te gebruiken. Kun je net zo goed een paar 2de handse SB xx's kopen.

Comment

Maar kan je dan iTTL en CLS altijd gebruiken als je bijvb gaat werken met paraplu's bij strobist ? Als dat zo is dan hoef ik enkel een draadlose afstandsbediening te zoeken voor mijn toestel. Ik dacht eigenlijk dat je door die radiosturingen meer vrijheid kreeg

Comment

Normaal gesproken als de oogjes van de camera de pop-up zien, werkt het. Soms moet je weleens de flitskop 180graden draaien omdat te bereiken. Ik heb weleens gewerkt met de flitsen 2m achter me op 2,5mm hoogte en door de reflecties werktte het gewoon, op één plaats ging één flits niet mee, maar de belichting blijft wel goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Dat is dus de SG 3IR.

Wat ik niet begrijp is dure flitsers met iTTL en CLS aanschaffen en dat dan niet gebruiken door 'domme' triggers te gebruiken. Kun je net zo goed een paar 2de handse SB xx's kopen.
                        Ja kon niet op de naam komen.

Comment

Thx voor de info.

Comment

Maar kan je dan iTTL en CLS altijd gebruiken als je bijvb gaat werken met paraplu's bij strobist ? Als dat zo is dan hoef ik enkel een draadlose afstandsbediening te zoeken voor mijn toestel. Ik dacht eigenlijk dat je door die radiosturingen meer vrijheid kreeg
                            neen... 't is soms een heel gedoe... daarom dat de meesten die frequent met licht bezig zijn op radiotriggers overgestapt zijn.
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

cls van nikon werkt zelf door een softbox in tegenstelling tot het systeem van canon. Het was een canon gebruiker die het me vertelde dus ik doe hierniet aan nikon vs canon bashing.
                              www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Working...
                              X