Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voordelen batterijgrip?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: voordelen batterijgrip?

    Ik heb tot nu toe nog geen enkel nadeel gevonden in verband met een batterij grip op mijn toestel(len)
    enkel nadelen als er geen grip opstaat

    Comment


    • #17
      Re: voordelen batterijgrip?

      Op de 400D was die grip nodig om alles handelbaar te maken, op de 50D en de 5D MKII mis ik dat niet, zelfs niet in portretstand. Die twee laatste bodies zijn dan ook een stuk groter.
      De batterij van de 5D gaat ook veel langer mee, ik heb een reserve maar heb ze nog niet nodig gehad.

      Comment


      • #18
        Re: voordelen batterijgrip?

        Grip is gewoon meer grip!! Nie meer nie minder!
        Voor mij toch!


        Extra batterij is leuk, niet denken ow eentje plat vlug effe wisselen! Loopt gewoon van de een naar de ander
        nikon stuff

        Comment


        • #19
          Re: voordelen batterijgrip?

          Voor mij heeft het groter vermogen door de twee batterijen voorrang op grip.

          Hoe groter/langer de lenzen zijn hoe meer stroom je nodig hebt voor de scherpstelmotor.

          Er is een groot verschil of je werkt met een 50mm lensje of met een 800mm lens.

          Bij een 800mm lens is de scherpstelmotor toch eventjes aan het draaien om van het ene uiterste naar het andere uiterste te gaan,...de motor is ook groter...dus meer verbruik.

          Ik durf niet vertrekken zonder grip met twee volle batterijen.
          Groetjes
          ----JO

          Comment


          • #20
            Re: voordelen batterijgrip?

            Een ander voordeel is ook dat je je toestel al eens op een vuile ondergrond kan zetten zonder risico op schade van je cam. Ik neem nogal eens graag fotos vanop de grond in het gras of zo.
            Ook de schroefdraad in je body word verplaatst naar je grip, is die kappot dan is er geen grote kost.

            De opmerking van voordeel bij culturele of publieke optredens klopt wel, heb ik ook al ondervonden dat ik meer vrijheid had waar anderen met hun pockets in de zaal moesten blijven zitten of achter de naddars bleven HAHAHAHA

            Het is beetje extra gewicht sleuren en je voelt dat wel, zeker als je nog eens een dikke flits er op gaat zetten en een beetje lens van kaliber. Maarja je word daar vent van e

            Comment


            • #21
              Re: voordelen batterijgrip?

              Een grip vind ik handig bij portretstand, vooral met zwaardere lenzen. Het feit dat bij de Sony-grip ook nog eens alle knoppen en wieltjes zowat identiek geplaatst zijn op de grip is een luxe die snel went. Om het even met welke grip je de camera vast hebt, je kan gewoon je automatismen behouden.

              Anderzijds, op vakantie met enkel een 16-80 erop ben ik regelmatig zonder grip onderweg.
              Da's het tweede grote voordeel van een afneembare grip vind ik . Je kan elk moment kiezen.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #22
                Re: voordelen batterijgrip?

                Bedankt voor jullie meningen!
                Ik heb besloten de grip toch maar te verkopen. rede: als ik de meningen hier nalees zijn er voor en tegenstanders, maar de meeste voorstanders verkiezen de grip wegens de handigheid bij portretstand en bij zware lenzen. Nu portretten ligt niet meteen in mijn interesses dus daarvoor hoef ik het zeker niet te doen, en aangezien de zwaardere lenzen ook meestal de duurdere zijn is dit ook nog niet aan de orde de komende jaren

                Comment


                • #23
                  Re: voordelen batterijgrip?

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Je toestel lijkt dubbel zo groot en dubbel zo zwaar. Sommigen vinden dit een voordeel.
                  Zelf ben ik daar van geschrokken. Tenzij je echt veel in portretstand werkt vind ik het
                  niet direct iets waar je heel veel plezier van hebt.
                  Idd!
                  En ik druk in portretstand nu af met mijn ringvinger, scheelt niet in gewicht want ik sleur die toch altijd mee...
                  Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                  BE-Wommelgem
                  .: 20D & D700 :.

                  Comment

                  Working...
                  X